Nieuwe PlayStation-studio in LA werkt aan 'baanbrekende' game
Nieuws

Nieuwe PlayStation-studio in LA werkt aan 'baanbrekende' game

Mogelijk gaat het om de nieuwe studio van Jason Blundell

Sony heeft een nieuwe PlayStation-studio in Los Angeles geopend waar men schijnbaar aan een "baanbrekende" game werkt.

Dat blijkt uit een vacature die door Sony online is geplaatst, waar men zoekt naar een 'project senior producer'. Daaruit blijkt dat er een "nieuw opgerichte AAA-studio in Los Angeles" is gevestigd, dat wordt aangestuurd "door een team van doorgewinterde industrieleiders".

Hoewel er verder nog niets bekend is over de studio - niet eens de naam - speculeren fans dat het om de nieuwer studio van Jason Blundell gaat. Hij runde voorheen Call of Duty-studio Treyarch en richtte daarna de Sony-studio Deviation Games op, maar in 2022 vertrok hij bij die ontwikkelaar en in het voorjaar van 2024 sloot de studio zijn deuren. Afgelopen jaar kwamen er echter geruchten naar buiten dat Blundell samen met Bungie aan een nieuwe sciencefiction-actiegame werkt.

Mogelijk is er met diverse ontwikkelaars die van Bungie naar PlayStation zijn overstapt en Blundell zelf een nieuw team gevormd dat deze "volgende baanbrekende AAA-game" ontwikkelt. Duidelijk is in ieder geval dat het om een compleet nieuwe IP gaat. Aangezien er naar nieuwe werknemers wordt gezocht, is het waarschijnlijk dat een onthulling van de game nog geruime tijd op zich laat wachten.

Sony heeft diverse ontwikkelstudio's in en rondom Los Angeles. Denk aan SIE Santa Monica Studio en Naughty Dog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Cherry: 'Hollow Knight Silksong bestaat echt en komt echt uit'
Nieuws

Team Cherry: 'Hollow Knight Silksong bestaat echt en komt echt uit'

Ontwikkelaar probeert fans gerust te stellen

Een werknemer van Team Cherry heeft fans verzekerd dat Hollow Knight Silksong echt nog bestaat en dat de game nog altijd uit zal komen.

Onlangs dachten fans hints te spotten naar een mogelijke vertoning van het Hollow Knight-vervolg op de aankomende Switch 2 Direct-uitzending op 4 april. Dit gerucht werd echter snel weer afgeschoten door ontwikkelaar Team Cherry, met teleurgestelde fans als gevolg.

Matthew 'Leth' Griffin, die verantwoordelijk is voor de marketing bij Team Cherry, besloot fans gerust te stellen. "De game bestaat echt, we boeken progressie en hij zal uitkomen." Voor nu moeten fans het echter daar mee doen.

Silksong werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Het laatste wat werd vernomen over een mogelijke releaseperiode, is dat de game een release in de eerste helft van 2023 niet meer ging redden.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een door de computer bestuurd personage uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel is aangekondigd voor pc, Nintendo Switch, PlayStation- en Xbox-consoles. De game komt op de dag van release ook direct op Xbox Game Pass te staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Bluepoint en Bend hoorden via de pers over annulering van liveservicegames'
Nieuws

'Bluepoint en Bend hoorden via de pers over annulering van liveservicegames'

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!