Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt
Nieuws

Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt

'Het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken'

Kaitlyn Dever, de actrice die in het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us de rol van Abby vertolkt, heeft aangegeven zich bewust te zijn van de haat rondom het personage op internet.

Dat meldde ze in een interview met ScreenRant. "Het is moeilijk om dat niet op internet mee te krijgen, en het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken, zeker gezien mijn rol. Ik wil het personage eer aan doen en de fans trots maken door haar op een bepaalde manier tot leven te wekken."

Dever vervolgt: "Mijn hoofdfocus lag echter op de samenwerking tussen (showrunners) Neil (Druckmann) en Craig (Mazin), en er zeker van te zien dat ik de kern bereik van wie ze is, wat haar motiveert en haar emotionele staat; haar woede en frustratie en rouw. Ik wilde er zeker van zijn dat ik daar mijn meeste energie op richtte."

Afgelopen weekend werd er op SXSW een panel gehouden rondom het aankomende tweede The Last of Us-seizoen. Daar werd ook een nieuwe trailer getoond. Uit de trailer en het panel, dat hier volledig terug is te bekijken, blijkt ook dat de Cordyceps-sporen uit de games die in het eerste seizoen ontbraken in het tweede seizoen hun opwachting maken.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zijn er vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen verstreken. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven
Nieuws

Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven

Nieuwe richtlijnen moeten er voor zorgen dat consumenten niet misleid worden

De Europese Commissie en het Consumer Protection Cooperation Network hebben nieuwe richtlijnen gedeeld voor gamebedrijven: zij moeten de prijs van in-game producten die aangeschaft kunnen worden, daadwerkelijk met echte bedragen weergeven.

Dit om consumenten te beschermen en mogelijke verwarring over de prijs van virtuele producten weg te nemen. In veel games is het mogelijk om bijvoorbeeld items te kopen met een verzonnen, virtuele valuta. Deze valuta moet in veel gevallen eerst met echt geld gekocht worden. Bij de items wordt vervolgens veelal alleen de prijs in de verzonnen valuta weergegeven.

In een document (via Tweakers) beschrijven de Europese Commissie en het CPCN nieuwe richtlijnen voor de hierboven geschetste situatie. In-game valuta aanbieden en daar virtuele items voor verkopen is nog steeds toegestaan, maar alleen als bij die producten ook een prijs in euro's wordt vermeld. Op die manier bestaat er bij consumenten geen twijfel meer over hoe duur een product echt is en worden zij dus ook niet meer misleid.

het moet voor consumenten ook mogelijk worden dat ze altijd een exacte hoeveelheid in-game valuta kunnen kopen. In veel games kunnen nu alleen bundels met een bepaalde hoeveelheid in-game valuta worden aangeschaft. Sommige ontwikkelaars prijzen in-game items op dusdanige wijze, dat die prijs net boven zo'n valutabundel valt, waardoor consumenten dus genoodzaakt zijn een duurdere valutabundel aan te schaffen.

Vorig jaar bekritiseerde de Europese consumentenorganisatie BEUC al het feit dat gamebedrijven spelers manipuleren om meer geld uit te geven in games. Zij dienden toen een klacht in bij de Europese Commissie. De klacht stelde dat bedrijven achter games zoals EA Sports FC, Fortnite, Clash of Clans en Minecraft consumenten - waaronder minderjarige spelers - manipuleren bij het besteden van geld in games. De aanleiding van bovenstaande nieuwe richtlijnen is echter het Zweedse bedrijf Star Stable Entertainment AB, dat met zijn game Star Stable Online beschuldigd wordt van het manipuleren van consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker
Nieuws

Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker

Een gevonden domeinnaam lijkt daar op te wijzen

Het lijkt er steeds meer op dat Atlus aan een remake van Persona 4 werkt. Nu is er een domeinnaam gevonden dat hier sterk naar hint.

YouTuber ScrambledFaz heeft de domeinnaam 'p4re.jp' gevonden die op 20 maart geregistreerd is. Hoewel dit niet per se bewijs is dat er een remake van Persona 4 in de maak is, verscheen er nog voor de aankondiging van Persona 3 Reload al een officiële domeinnaam genaamd 'p3re.jp'. Het lijkt dus wel om een aannemelijke indicatie te gaan.

Eerder dit jaar hintte zangeres Shihoko Hirata al mogelijk naar de komst van de remake. Ze plaatste op Instagram een bericht dat ze haar zangkunsten toepast tijdens "de opnames voor een nieuwe game". De foto die daarbij hoort lijkt MIT Studio te betreffen, waar ze ook soundtracks voor Persona 4, 5 en 3 Reload op heeft genomen. Meerdere fans plaatsten als reactie op de Instagram-post gifs van Persona 4, die Hirata vervolgens een like gaf.

Atlus heeft vooralsnog geen remake van Persona 4 aangekondigd, maar vorig jaar kwam wel een remake van Persona 3 uit. Het is dus zeker mogelijk dat het bedrijf ook het vierde deel in de reeks van een remake wil voorzien. Persona 4 ontving eerder al een verbeterde versie in de vorm van Persona 4 Golden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!