Gerucht: Sony overweegt deze zomer Playstation Showcase uit te zenden
Nieuws

Gerucht: Sony overweegt deze zomer Playstation Showcase uit te zenden

De laatste Showcase werd in mei 2023 uitgezonden

Sony zou overwegen om in plaats van een State of Play aankomende zomer een PlayStation Showcase uit te zenden.

Dat claimt journalist Jeff Grubb in zijn Game Mess-podcast. "Intern zijn ze aan het overwegen, heen en weer aan het schommelen tussen het idee om er een volledige Showcase van te maken in plaats van weer een State of Play. Ze overwegen een Showcase."

Sony zendt al enkele jaren alleen nog maar State of Play-livestreams uit - de laatste Showcase was in het voorjaar van 2023. De Showcases waren traditiegetrouw bedoeld voor grotere game-aankondigingen, met name van Sony zelf. Omdat er al enkele jaren geen Showcase meer is uitgezonden, gingen mensen er min of meer van uit dat het bedrijf tegenwoordig alles onder de State of Play-noemer laat vallen, zoals eerder deze week het geval was. Mocht Grubb gelijk krijgen, dan keert het PlayStation Showcase-format mogelijk dus toch terug.

Sony zendt bijna elk jaar een State of Play (of Showcase) uit in mei of juni. Vaak hangt dit ongeveer samen met Summer Game Fest - en voorheen E3.

Overigens meldt Grubb in zijn podcast ook dat Fairgames, het liveservicespel van Sony-studio Haven Studios, intern is uitgesteld naar 2026 nadat men mikte op 2025. "Geen Fairgames dit jaar. Fairgames is zover ik weet uitgesteld naar 2026."

Hoewel Grubb over het algemeen een betrouwbare journalist is, zit hij er soms ook naast. Onlangs claimde hij nog dat de werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio via de media vernamen dat hun liveservicegames waren uitgesteld, maar dit werd al snel weerlegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven
Nieuws

Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven

Nieuwe richtlijnen moeten er voor zorgen dat consumenten niet misleid worden

De Europese Commissie en het Consumer Protection Cooperation Network hebben nieuwe richtlijnen gedeeld voor gamebedrijven: zij moeten de prijs van in-game producten die aangeschaft kunnen worden, daadwerkelijk met echte bedragen weergeven.

Dit om consumenten te beschermen en mogelijke verwarring over de prijs van virtuele producten weg te nemen. In veel games is het mogelijk om bijvoorbeeld items te kopen met een verzonnen, virtuele valuta. Deze valuta moet in veel gevallen eerst met echt geld gekocht worden. Bij de items wordt vervolgens veelal alleen de prijs in de verzonnen valuta weergegeven.

In een document (via Tweakers) beschrijven de Europese Commissie en het CPCN nieuwe richtlijnen voor de hierboven geschetste situatie. In-game valuta aanbieden en daar virtuele items voor verkopen is nog steeds toegestaan, maar alleen als bij die producten ook een prijs in euro's wordt vermeld. Op die manier bestaat er bij consumenten geen twijfel meer over hoe duur een product echt is en worden zij dus ook niet meer misleid.

het moet voor consumenten ook mogelijk worden dat ze altijd een exacte hoeveelheid in-game valuta kunnen kopen. In veel games kunnen nu alleen bundels met een bepaalde hoeveelheid in-game valuta worden aangeschaft. Sommige ontwikkelaars prijzen in-game items op dusdanige wijze, dat die prijs net boven zo'n valutabundel valt, waardoor consumenten dus genoodzaakt zijn een duurdere valutabundel aan te schaffen.

Vorig jaar bekritiseerde de Europese consumentenorganisatie BEUC al het feit dat gamebedrijven spelers manipuleren om meer geld uit te geven in games. Zij dienden toen een klacht in bij de Europese Commissie. De klacht stelde dat bedrijven achter games zoals EA Sports FC, Fortnite, Clash of Clans en Minecraft consumenten - waaronder minderjarige spelers - manipuleren bij het besteden van geld in games. De aanleiding van bovenstaande nieuwe richtlijnen is echter het Zweedse bedrijf Star Stable Entertainment AB, dat met zijn game Star Stable Online beschuldigd wordt van het manipuleren van consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker
Nieuws

Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker

Een gevonden domeinnaam lijkt daar op te wijzen

Het lijkt er steeds meer op dat Atlus aan een remake van Persona 4 werkt. Nu is er een domeinnaam gevonden dat hier sterk naar hint.

YouTuber ScrambledFaz heeft de domeinnaam 'p4re.jp' gevonden die op 20 maart geregistreerd is. Hoewel dit niet per se bewijs is dat er een remake van Persona 4 in de maak is, verscheen er nog voor de aankondiging van Persona 3 Reload al een officiële domeinnaam genaamd 'p3re.jp'. Het lijkt dus wel om een aannemelijke indicatie te gaan.

Eerder dit jaar hintte zangeres Shihoko Hirata al mogelijk naar de komst van de remake. Ze plaatste op Instagram een bericht dat ze haar zangkunsten toepast tijdens "de opnames voor een nieuwe game". De foto die daarbij hoort lijkt MIT Studio te betreffen, waar ze ook soundtracks voor Persona 4, 5 en 3 Reload op heeft genomen. Meerdere fans plaatsten als reactie op de Instagram-post gifs van Persona 4, die Hirata vervolgens een like gaf.

Atlus heeft vooralsnog geen remake van Persona 4 aangekondigd, maar vorig jaar kwam wel een remake van Persona 3 uit. Het is dus zeker mogelijk dat het bedrijf ook het vierde deel in de reeks van een remake wil voorzien. Persona 4 ontving eerder al een verbeterde versie in de vorm van Persona 4 Golden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!