Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-wereld ongeveer even groot als die van Origins

De verschillende seizoenen in de game hebben invloed op de gameplay

De spelwereld van het gisteren onthulde Assassin's Creed Shadows wordt qua grootte vergelijkbaar met die van Assassin's Creed Origins.

Dat heeft creative director Jonathan Dumont in een interview met IGN verteld. De spelwereld wordt qua grootte vergelijkbaar met het Egypte uit Origins, maar Ubisoft benadrukt dat het de schaal van het echte Japan wil gebruiken om de omgeving authentiek aan te laten voelen. "Kastelen nemen veel ruimte in beslag, en we willen dat de bergen echt als bergen voelen. De omgevingen voelen daardoor wijder."

Dit suggereert dat de spelwereld in ieder geval wat kleiner is dan die uit Assassin's Creed Odyssey en Valhalla, aangezien deze spelwerelden groter waren dan die uit Origins. Het maakt de spelwereld echter alsnog veel groter dan die uit de oudere Assassin's Creed-games en het vorig jaar uitgekomen Mirage.

Er circuleert inmiddels zelfs een foto van de landkaart van het spel op internet. Daarin is te zien dat de game zich rondom Kioto afspeelt.

In een ander artikel van IGN over de game wordt ook het gebruik van seizoenen in de game uitgelegd. Elk van de vier seizoenen in de game heeft eigen weersomstandigheden en veranderingen in de omgeving. Als voorbeeld wordt gegeven dat spelers in de zomer kunnen duiken in een vijver om zich te verstoppen, maar dat deze vijver in de winter is dichtgevroren. In de lente is er hoog gras om in te schuilen. De slechtere weersomstandigheden in de winter zorgen er dan weer voor dat het zicht van vijanden slechter is. Seizoenen veranderen afhankelijk van de progressie die spelers in de hoofdcampagne boeken.

Assassin's Creed Shadows werd gisteren onthuld middels een cinematische trailer. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Inmiddels is bevestigd dat er een internetconnectie is vereist om de game te installeren. De game zelf kan wel geheel offline gespeeld worden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Halo Infinite krijgt een derdepersoonsaanzicht
Nieuws

Halo Infinite krijgt een derdepersoonsaanzicht

Via een update in november

Halo Infinite ontvangt in de loop van november de optie om de game met een derdepersoonsaanzicht te spelen.

Dat werd tijdens het 2024 Halo World Championship-toernooi te Seattle aangekondigd. Ergens in november verschijnt een nieuwe update voor de game, waarmee men de optie krijgt om de camera achter de schouder van het speelbare personage te plaatsen. Dit is voor het eerst in een Halo-game.

343 Industries gaf wel aan dat de optie niet zomaar in elke modus ingeschakeld kan worden, maar dat de ontwikkelaar dit per modus beschikbaar moet stellen. Zeker is in ieder geval dat het in de Forge-modus beschikbaar komt, en dat er een third-person-versie van Firefight wordt toegevoegd via een toekomstige update.

De meningen over de aankomende toevoeging zijn verdeeld onder de fans. Velen zijn enthousiast dat het mogelijk wordt om Halo Infinite (deels) in de derde persoon te spelen, terwijl anderen opperen dat dit een poging is om de Fortnite-doelgroep aan te spreken.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste Fallout-seizoen is door honderd miljoen mensen bekeken
Nieuws

Eerste Fallout-seizoen is door honderd miljoen mensen bekeken

Een groot succes voor Amazon en Bethesda

Het eerste seizoen van de Amazon Prime-serie Fallout is inmiddels door honderd miljoen mensen bekeken.

Dat werd eerder deze week via social media aangekondigd. Het is daarbij niet bekend wat precies onder een kijker valt - of bijvoorbeeld het gehele seizoen bekeken moet worden om mee te tellen - maar ondanks dat is het een erg hoog aantal kijkers.

In de eerste zestien dagen sinds release van de serie werden er al 65 miljoen kijkers bereikt, en de verkoop- en spelerscijfers van diverse Fallout-games stegen dan ook als gevolg daarvan. Een tweede seizoen komt dan ook zo snel mogelijk uit. "We geven er flink gas op om het tweede seizoen zo snel als mogelijk is uit te brengen", aldus de showrunners eerder dit jaar.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: 'Assassin's Creed 4: Black Flag-remake komt sneller uit dan je denkt'
Nieuws

Gerucht: 'Assassin's Creed 4: Black Flag-remake komt sneller uit dan je denkt'

Het is niet bekend of het uitstel van Shadows invloed heeft op de releasedatum van Black Flag

De remake van Assassin's Creed 4: Black Flag waar al geruime tijd geruchten over gaan zou sneller uitkomen dan veel mensen denken.

Dat claimt Tom Henderson op Insider Gaming. Vorig jaar gingen er al geruchten over een remake, en begin dit jaar werd gemeld dat de ontwikkeling vorig jaar september begonnen.

Ondanks dat zou de remake helemaal niet zo lang op zich laten wachten - volgens ontvangen documentatie zou de ontwikkeling al verder gevorderd zijn dan gedacht. De game - die de codenaam Obsidian zou dragen - zou zelfs gepland staan voor een release rond november 2025.

Daarbij benadrukt Insider Gaming wel dat deze geschatte releasemaand afkomstig is van voordat Assassin's Creed Shadows werd uitgesteld naar 14 februari 2025. Het is niet bekend of dat uitstel ook invloed heeft op de releaseperiode van de Black Flag-remake.

Volgens Insider Gaming maakt de remake onderdeel uit van Ubisofts strategie om de Assassin's Creed-reeks uit te breiden. Er zouden zo'n tien spellen in de reeks in ontwikkeling zijn die de komende vijf jaar moeten verschijnen, waaronder de mobiele game Jade.

Hoewel de remake van Black Flag vooralsnog niet officieel bevestigd is, claimt Insider Gaming gameplay van de game te hebben gezien. Daarin zou te zien zijn hoe hoofdpersonage Edward Kenway op een schip vaart. De beelden zouden draaien op de geüpgraded versie van de Anvil Engine.

Assassin's Creed 4: Black Flag verscheen in 2013 en was het eerste hoofddeel in de reeks dat een minder grote focus op stealth legde. De piratensetting - de game speelt zich af in het Caribisch gebied in de achttiende eeuw - werd door veel spelers goed ontvangen. Naast het verkennen van eilanden had men ook een schip ter beschikking, waarmee niet alleen naar andere gebieden gereisd kon worden, maar waarmee ook scheepsgevechten gehouden konden worden.

Ubisoft heeft dit jaar veel klappen te verduren gekregen op de beurs. De aandelen van het bedrijf zijn in waarde gedaald na berichten over tegenvallende verkopen van Star Wars Outlaws, dalende spelersaantallen voor XDefiant en het uitstel van Assassin's Creed Shadows naar volgend jaar. Sommige aandeelhouders, zoals AJ Investments, hebben dan ook publiekelijk verklaard graag te zien dat Ubisoft niet meer beursgenoteerd is en mogelijk zelfs verkocht wordt. Sinds gisteren gaan er dan ook geruchten dat de grootste aandeelhouders van het bedrijf - de Guillemot-familie en Tencent - de mogelijkheid om het bedrijf te verkopen te onderzoeken, mogelijk aan Tencent zelf.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!