Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar maart
Nieuws

Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar maart

Vijf weken extra ontwikkeldtijd

Ubisoft heeft Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart.

Dat kondigde het bedrijf gisteravond aan. De game werd vorig jaar ook al uitgesteld - toen naar 14 februari van dit jaar - maar Ubisoft heeft dus iets meer dan een maand extra nodig om de game verder af te maken.

In een post op social media laat het bedrijf weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden. Dat laatste lijkt een belangrijk speerpunt voor Ubisoft: het vorig jaar verschenen Star Wars Outlaws werd op release gehekeld vanwege bugs en onvolledige features, en de verkoop van het spel viel tegen. Dat lijkt het bedrijf met Shadows te willen vermijden.

Sowieso heeft Ubisoft een uitdagend jaar achter de rug. Naast de tegenvallende verkoop van de hierboven genoemde Star Wars-game heeft de uitgever bijvoorbeeld ook aangekondigd dat de shooter XDefiant dit jaar offline gaat vanwege tegenvallende spelersaantallen. De waarde van Ubisoft-aandelen kelderde afgelopen jaren dan ook - dusdanig dat Ubisoft toegaf te onderzoeken of het verstandig was om overgenomen te worden, bijvoorbeeld door aandeelhouder Tencent. Vooralsnog zijn daar geen nieuwe ontwikkelingen over bekend.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Cherry: 'Hollow Knight Silksong bestaat echt en komt echt uit'
Nieuws

Team Cherry: 'Hollow Knight Silksong bestaat echt en komt echt uit'

Ontwikkelaar probeert fans gerust te stellen

Een werknemer van Team Cherry heeft fans verzekerd dat Hollow Knight Silksong echt nog bestaat en dat de game nog altijd uit zal komen.

Onlangs dachten fans hints te spotten naar een mogelijke vertoning van het Hollow Knight-vervolg op de aankomende Switch 2 Direct-uitzending op 4 april. Dit gerucht werd echter snel weer afgeschoten door ontwikkelaar Team Cherry, met teleurgestelde fans als gevolg.

Matthew 'Leth' Griffin, die verantwoordelijk is voor de marketing bij Team Cherry, besloot fans gerust te stellen. "De game bestaat echt, we boeken progressie en hij zal uitkomen." Voor nu moeten fans het echter daar mee doen.

Silksong werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Het laatste wat werd vernomen over een mogelijke releaseperiode, is dat de game een release in de eerste helft van 2023 niet meer ging redden.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een door de computer bestuurd personage uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel is aangekondigd voor pc, Nintendo Switch, PlayStation- en Xbox-consoles. De game komt op de dag van release ook direct op Xbox Game Pass te staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Bluepoint en Bend hoorden via de pers over annulering van liveservicegames'
Nieuws

'Bluepoint en Bend hoorden via de pers over annulering van liveservicegames'

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!