PlayStation 4-games sneller downloaden: zo doe je dat
Nieuws

PlayStation 4-games sneller downloaden: zo doe je dat

Als eigenaar van een PlayStation 4 krijg je soms te maken met langzame downloadsnelheden. Vaak komt dit door het trage PlayStation Network, maar soms kun je er zelf voor zorgen dat de console de spellen sneller binnenhaalt.

Er zijn twee simpele tips die meteen uit te proberen zijn. Gebruik bijvoorbeeld eens een ethernetkabel voor de PlayStation 4. Downloaden via zo’n kabel is in heel veel gevallen namelijk sneller dan wanneer je wifi gebruikt. Als dat geen optie is, plaats dan de PS4 wat dichter bij de router. In beide gevallen kan de afstand tussen de console en de router parten spelen. Wellicht staat er ook nog een ander apparaat tussen de PS4 en het internetkastje dat voor interferentie zorgt. Via één van de twee genoemde oplossingen los je die problemen dus wellicht meteen op.

Sneller PlayStation 4-games downloaden

Verder downloadt de PlayStation 4 games sneller op het moment dat de console nergens anders mee bezig is. Tijdens het gamen gaan downloads een stuk langzamer, net als op de Xbox. Wil je het wachten dus overbruggen met een andere game, dan duurt dat wachten in feite alleen maar langer. Ook kan het helpen een download even te pauzeren en hem dan weer verder te laten gaan wanneer je merkt dat de boel traag is.

Zorg er bovendien voor dat de PlayStation 4 in kwestie altijd voorzien is van de meest recente versie van het besturingssysteem. Ga daarvoor naar Instellingen > Systeem > Systeemsoftware > Systeemsoftware-update. Selecteer de optie ‘De systeemsoftware updaten’. Mocht de PS4 reeds voorzien zijn van de nieuwste software-update, dan krijg je dat op de pagina te zien. Ook zie je het wanneer er een update beschikbaar is, evenals de optie waarmee je updatet.

Wanneer je nog geen verschil merkt, kan het helpen om de DNS-instellingen te veranderen. De DNS-instellingen worden automatisch aangevuld, maar dit kun je ook handmatig doen onder Netwerkinstellingen. Stel een nieuwe internetverbinding in en kies voor wifi of de lan-kabel. Selecteer vervolgens de optie ‘aangepast’. Doorloop de stappen totdat de PlayStation 4 vraagt naar het instellen van de DNS. Gebruik 8.8.8.8 als primaire server en 8.8.4.4 als secondaire. In dit geval gebruikt de PS4 de servers van Google. Het kan ook helpen om je MTU Size op 1473 te zetten, maar de automatische instelling is goed genoeg. Stel ook in dat de console geen proxyserver gebruikt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!