Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan
Nieuws

Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan

Het doel zou zijn om de game eindelijk in complete staat uit te brengen

Er zouden flink wat wijzigingen plaatsvinden binnen het managementteam van Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games.

Dat meldt Insider Gaming te hebben vernomen. Volgens anonieme bronnen die niet publiekelijk over de plannen van de studio mogen plaatsen zijn diverse werknemers in leidinggevende posities ontslagen, en zijn andere managers in andere rollen verdeeld.

De veranderingen zouden eerder deze maand van start zijn gegaan en zijn aangekondigd middels een interne memo van baas Chris Roberts. De directeur zou spreken van een "laserfocus" met als doel om de 1.0-versie van Star Citizen en de singleplayercampagne Squadron 42 uit te brengen. Sommige werknemers zouden echter vermoeden dat de veranderingen vooral worden doorgevoerd om kosten te besparen. Afgelopen november werden er ook al werknemers ontslagen bij de studio.

De crowdfunding voor Star Citizen heeft onlangs de 750 miljoen dollar gepasseerd. Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt. Cloud Imperium Games heeft onlangs een nieuwe video van Star Citizen uitgebracht, waarin in anderhalve minuut wordt getoond waar de game om draait. Deze video is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat
Nieuws

It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat

'Hollywood; er is zoveel bullshit'

Josef Fares, de bedenker van It Takes Two en oprichter van ontwikkelstudio Hazelight, is zelf ook niet zeker over de mogelijkheid dat de eerder aangekondigde verfilming van de co-op-game nog verschijnt.

In 2022 werd al gemeld dat er een film zou komen gebaseerd op It Takes Two. Er gingen zelfs geruchten dat dj2 Entertainment, het bedrijf achter de Sonic the Hedgehog-films, de film zou maken en dat Dwayne 'The Rock' Johnson ook verbonden was aan de film.

Inmiddels is het echter stil rondom de film. Eurogamer vroeg aan gameontwikkelaar Josef Fares tijdens een previewevenement voor zijn nieuwste game, Split Fiction, naar de status van de verfilming, en hij liet weten dat hij ook niet zeker is van de toekomst van het project.

"Hollywood; er is zoveel bullshit", zo stelde hij. "Ik denk dat negentig procent van de meetings bullshit zijn, en gedurende tien procent van de meetings gebeurt er daadwerkelijk iets. Er wordt veel gepraat, maar niet veel woorden in daden omgezet. Ik weet niet wat de status is. Hopelijk loopt het ergens op uit, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Er wordt veel gepraat, maar je hebt de mensen nodig die dingen gedaan krijgen."

Fares werd ook gevraagd naar zijn mening over het gebruik van artificiële intelligentie bij gameontwikkeling. Tegen VGC: "We moeten ons er op aanpassen. Als het onderdeel uitmaakt van de industrie moeten we kijken hoe we het implementeren om er betere games mee te maken. Ik begrijp dat sommigen hun werk kunnen verliezen, maar dat geldt voor alle nieuwe technologie. Er zullen zowel slechte als goede dingen uit voort komen. Je kunt het niet negeren. Ik geloof dat AI uiteindelijk een grotere impact op de wereld zal hebben dan dat het internet heeft gehad."

Split Fiction

Fares' nieuwste game, Split Fiction, verschijnt op 6 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Tijdens de State of Play eerder deze week werd een nieuwe trailer van de game getoond, die hieronder nog eens bekeken kan worden.

Net als voorganger It Takes Two is Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als It Takes Two wordt elk exemplaar van Split Fiction geleverd met een Friend's Pass. Dit zorgt er voor dat maar één speler de game hoeft te kopen en dat een andere speler die de game via co-op meespeelt dat niet hoeft te doen. Zo kunnen twee spelers er bijvoorbeeld voor kiezen om de kosten van de aankoop van het spel te delen. Daarbij is er cross-play aanwezig zodat mensen met elkaar kunnen spelen, ongeacht op welk platform ze gamen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Konami onthult platformer met octopus Darwin’s Paradox
Nieuws

Konami onthult platformer met octopus Darwin’s Paradox

Verschijnt in de loop van dit jaar voor consoles en pc

Konami heeft tijdens de State of Play eerder deze week de platformer Darwin’s Paradox aangekondigd.

In de game, die wordt ontwikkeld door het uit Frankrijk afkomstige ZeDrimeTim, besturen spelers een octopus die uit de oceaan wordt gehaald en in een gigantisch industrieel complex terechtkomt.

"Met zijn uitzonderlijke intelligentie en ongelooflijke eigenschappen - zwemmen, camouflage gebruiken en andere interessante skills - kan hij de meest uitdagende valstrikken en gevaren overkomen in deze boeiende platformer, adventure- en puzzelgame", zo luidt de officiële beschrijving.

Volgens Konami doet de game denken aan een animatiefilm dankzij een "rijke artistieke insteek en een kleurrijke wereld", en biedt het spel "de perfecte balans tussen platformsecties en puzzels die opgelost moeten worden". Naast spanning speelt ook humor een grote rol in de game.

Darwin's Paradox verschijnt in de loop van dit jaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is de onthullingstrailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!