Cyberpunk 2077-patch voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc
Nieuws

Cyberpunk 2077-patch voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc

Ook de fotomodus wordt verbeterd op alle systemen

CD Projekt Red brengt vandaag een nieuwe patch voor Cyberpunk 2077 uit. Onder de toevoegingen valt DLSS 4-ondersteuning voor de pc-versie van de game.

Dat is niet heel gek: Cyberpunk 2077 was een van de games die werd getoond toen de nieuwe Nvidia GeForce RTX50-kaarten werden onthuld. De meest krachtige en dus duurste kaarten binnen deze nieuwe serie komen op 30 januari uit. Daarmee wordt ook DLSS 4 geïntroduceerd.

De nieuwe versie van de upscaletechnologie kan framerates tot wel acht keer verhogen. Vertraging moet gehalveerd worden om nog soepelere gameplay mogelijk te maken, en grafisch moeten games die gebruikmaken van de technologie er nog beter uitzien. 

Verder voegt patch 2.21 voor Cyberpunk 2077 verbeteringen voor de fotomodus door op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en worden er diverse bugs en glitches weggepoetst. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store. Overigens heeft de ontwikkelaar laten weten dat er geen PlayStation 5 Pro-patch uit zal komen voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed-studio Obsidian wil honderdste jubileumjaar halen
Nieuws

Avowed-studio Obsidian wil honderdste jubileumjaar halen

Nog maar 78 jaar te gaan

Als het aan Marcus Morgan, de vicepresident van operations bij Obsidian Entertainment, ligt, zal de studio achter Avowed en The Outer Wolds minstens honderd jaar bestaan.

Dat liet hij deze week weten op de DICE Summit (via PC Gamer). De studio bestaat dit jaar 22 jaar, dus er zijn nog 78 jaren te gaan. Volgens Morgan wil de studio deze lange levensloop bereiken door relatief kleinschalig en wendbaar te blijven, en ontwikkeltalent vast te houden.

Daarbij stelt het bedrijf, dat inmiddels onderdeel uitmaak van Microsoft, ook realistische verkoopdoelen. De ontwikkelaar gaat er van uit dat elke game een "mild succes" wordt, en met dat in het achterhoofd wordt bepaald hoeveel er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van een game.

Deze strategie heeft er ook voor gezorgd dar Obsidian expres geen diverse internationale studio's heeft geopend en juist vaak samenwerkt met bestaande studio's die meehelpen met gameontwikkeling. Dit verkleint het risico voor Obsidian, omdat het complete bedrijf relatief klein kan blijven en de bedrijfscultuur makkelijker intact blijft.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. In het spel kunnen spelers zowel magie gebruiken als met geweren schieten. Mensen kunnen zelfs 'dual casten'.

Avowed is vanaf 18 februari 2025 verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat dan ook op Xbox Game Pass. Mensen die een speciale editie hebben gereserveerd kunnen de game nu al spelen.

Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit
Nieuws

Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit

Un lekker delleke, strak in 't velleke, vet ordinair, ja die lust m toch zo gér

De volledige versie van Carnaval Simulator verschijnt op 22 februari.

Dat werd deze week aangekondigd. Ook werd er een nieuwe trailer getoond die hieronder te bekijken is. De early access-versie van de game verscheen afgelopen jaar al op Steam, maar vanaf 22 februari is dus de uiteindelijke versie beschikbaar.

In de game kunnen spelers hun eigen praalwagens en parades ontwerpen, aanpassen en rijden. De parade kan daarbij vanuit de wagen en het publiek worden ervaren, en zelfs via een eerstepersoonsaanzicht. Er kunnen ook lichtshows worden gemaakt die synchroniseren met de muziek. De game kan alleen en met maximaal acht spelers online worden gespeeld. De ontwikkelaar van de game belooft voor de uiteindelijke versie die aanstaande is verbeterde graphics, nieuwe locaties en nog meer content.

Gamer.nl sprak begin vorig jaar met Jeffrey van der Wal, de ontwikkelaar van Carnaval Simulator. In het artikel wordt dieper ingegaan op het spel en hoe de ontwikkeling tot stand kwam. Carnaval vindt dit jaar in het weekend van 1 maart plaats.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!