De moeilijkheidsgraad van het aankomende Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wordt aangepast afhankelijk van welk cameraperspectief de speler gebruikt.
Dat laat creative producer Yuji Korekado weten in een interview met Famitsu (via VGC). Hij laat daarbij weten dat mensen wanneer ze de game beginnen moeten kiezen uit de 'oude' camerastandpunt die vaststaat, en een nieuwe camera in derdepersoonsperspectief die spelers naar gelieve kunnen bewegen.
Korekado legt uit waarom dit zo is: "De moeilijkheidsgraad van de game verandert drastisch afhankelijk van het perspectief. De nieuwe camera heeft een wijder, lineairder gezichtsveld en geeft je de mogelijkheid om te schieten terwijl je beweegt, dus dat is makkelijker dan we verwacht hadden. Maar toen we de moeilijkheidsgraad naar de nieuwe camera aanpasten, werd de game met de oude camera weer te moeilijk, dus besloten we er twee aparte modi van te maken. De oude camera is vergelijkbaar met de moeilijkheidsgraad van het origineel, en de nieuwe camera geeft een nieuwe uitdaging."
De remake van Metal Gear Solid 3 werd vorig jaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc aangekondigd. Snake Eater speelt zich af in 1964, ver voor de andere hoofddelen in de Metal Gear-reeks. In het spel moeten spelers als een FOX-agent genaamd Naked Snake de Russische raketgeleerde Nikolai Stephanovich Sokolov zien te redden en een superwapen zien te saboteren.
Waar in andere Metal Gear-games vooral stedelijke en industriële gebieden worden verkend, doen spelers in Snake Eater een jungle aan. Naast stealth, actie en verhalende elementen bevat het spel ook survivalelementen. Zo kan er op dieren gejaagd worden en moeten spelers hun wonden en breuken helen. De remake draait in Unreal Engine 5.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater verschijnt op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Een releasedatum is nog altijd niet bekend, er gaan er wel geruchten dat de game pas in 2025 uitkomt.