Asus breidt Thor-serie uit met meer high-end voedingen
Nieuws

Asus breidt Thor-serie uit met meer high-end voedingen

Hoewel de href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/asus-onthult-negentien-z690-moederborden/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">nieuwe Z690-moederborden</a> centraal stonden bij het <a href="https://rog.asus.com/event/Break-All-Limits/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Break All Limits</a>-evenement, maakte Asus ook ruimte voor andere hardware, waaronder high-end voedingen. De Thor-reeks komt nu in meer smaken, met een 1600 watt-topmodel als uitsmijter.

De ROG Thor Platinum II-lijn komt voortaan in smaken van 850, 1000 of 1200 watt. Elk van de modulaire computervoedingen komt met een unieke ROG-heatsink, een geïntegreerde 135mm PWM-ventilator en uiteraard rgb-elementen die via Asus' eigen Aura Sync aan te sturen zijn.

Naast de 'standaard' rgb-verlichting keert ook het oled-display van eerdere Thor-voedingen terug. Op het schermpje zijn meerdere verschillende animaties te programmeren, maar out of the box geeft het display live inzage van het actieve stroomrendement.

©GMRimport

Los van de drie nieuwe Platinum II-modellen introduceert Asus nog een op zichzelf staand vlaggenschipmodel: de ROG Thor 1600W Titanium. Niet alleen is de zwaardere voeding voorzien van een zogenaamd titanium-stroomrendement en een hoger wattage, de stroomvoorziening wordt ook voorzien van MOSFET-modules van galliumnitride en een ingebouwde digitale controller, voor nog sterker stroomrendement. 

Asus' Titanium-voeding maakt verder gebruik van hetzelfde ontwerp als de Platinum II-reeks, inclusief rgb-mogelijkheden, PWM-ventilator en het oled-schermpje. 

Wanneer de nieuwe voedingen precies op (Benelux-)markt verschijnen, is nog onduidelijk. Ook over een precieze prijs voor de verschillende uitvoeringen werd nog niet gesproken. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!