Header

Interview: Nederlandse PS2 racer Wind Warriors

subtitle

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Op de GameExpo presenteerde de Nederlandse uitgever PlayLogic een aantal nieuwe, intere ante titels voor PC en console. Een hiervan was Wind Warriors, een racegame voor de PS2 waarin de wind centraal staat. Dit spel wordt momenteel ontwikkeld bij de Playlogic Game Factory in Breda. Er werd alleen nog wat artwork van de game geshowed die alvast de grappige karakters in de verf zette. Om wat meer over de game te weten te komen vuurden we wat vragen af op de PR manager van PlayLogic, Rogier Smit.

Wind Warriors is een racer waarin het gebruik van de wind centraal staat. Hoe zal dit precies in zijn werk gaan?

De wind richting is semi-variabel, en de windvelocity over een bepaalde breedte is volledig variabel. Dit is om te voorkomen dat de speler en de AI van de tegenstanders elke keer de zelfde route kiezen waar de hoogste windsnelheden zich bevinden. De gaspedaal wordt vervangen door de rechter analoog stick en heeft de functie van zeil trim. Naar je toe is zeil aantrekken (vehicle versnelt) en naar voren is zeil vieren (vehicle vertraagt). Bij een te hoge wind snelheid in combinatie met het te strak aantrekken van de zeil trim zal de wagen onstabiel worden en resulteren in het verlies van snelheid van de vehicle, daarentegen, laat de speler het zeil te veel vieren dan zal nooit de maximale snelheid worden gehaald die op dat moment realiseerbaar is met de aanwezige wind velocity.

Wat voor parcoursen kunnen we in Wind Warriors zoal verwachten?

Het is een Intercontinentale race, wat onze level designers de mogelijkheid geeft om de mooiste locaties op onze planeet te gebruiken voor inspiratie.

Is het vooral de bedoeling als eerste over de finish te komen in de races of zijn er meerdere game-modi beschikbaar?

Het is de bedoeling om als winnaar te eindigen in het kampioenschap met de gebruikelijke vehicles en characters die (na gelang performance) ontgrendeld worden. Het gebruiken van in-game stunts is niet puur visueel maar heeft ook een functionaliteit. Er zullen naast de championship mode ook nog andere beschikbaar zijn (Single race, multi-player, etc.)

Hoe lang is Wind Warriors momenteel al in ontwikkeling?

WindWarriors is op dit moment 8 maanden in ontwikkeling.

Zijn er eventuele plannen voor een versie op een andere console of blijft het enkel een PS2 spel?

Als independant developer willen wij uiteraard onze content beschikbaar maken voor de gebruikers van de overige consoles over de wereld.

Echter wanneer wij tot conversies overgaan zullen wij volledig gebruik maken van de specifieke capaciteiten en eigenschappen van elke console. Het is frustrerend voor een gebruiker om een PS2 game op de Xbox te spelen, etc. Elke console heeft zijn eigen sterke punten, en het is de uitdaging voor onze teams om het volledig potentieel van de consoles te exploiteren. Alvorens we dit kunnen gaan doen moeten echter eerst de concepten goedgekeurd worden door de console fabrikanten.

Wind Warriors wordt eind 2003 verwacht. Meer informatie vind je op de website van het spel.

Aanbevolen voor jou