EA toont nieuwe gameplaybeelden Star Wars Squadrons
Nieuws

EA toont nieuwe gameplaybeelden Star Wars Squadrons

EA heeft nieuwe gameplaybeelden van Star Wars Squadrons getoond.

In de trailer is te zien hoe spelers twee kanten van de oorlog bekijken: die van The Empire en de New Republic. Ook is te zien hoe spelers tussen missies door interactie hebben met anderen.

Star Wars Squadrons is een pilotengame waarin spelers in de cockpit van een starfighter stappen en streven om de beste piloot van de melkweg te worden. De game bevat verschillende multiplayermodi, waaronder Fleet Battles met vijf tegen vijf-gevechten en een verhaalmodus die zich na The Return of the Jedi afspeelt. Het verhaal schakelt tussen het Vanguard Squadron van de New Republic en het Titan Squadron van de Galactic Empire.

Spelers kunnen daarom zowel schepen van The New Republic als die van The Empire besturen en customizen met dingen als wapens, schilden en andere onderdelen. Cosmetische spullen zijn enkel te verkrijgen door de game te spelen. De game bevat ook zowel bekende als nieuwe locaties, zoals Yavin Prime en Galitan.

Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De game kost 39,99 euro.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Video's tonen PS5 Pro-verbeteringen voor Spider-Man 2 en Ratchet and Clank: Rift Apart
Nieuws

Video's tonen PS5 Pro-verbeteringen voor Spider-Man 2 en Ratchet and Clank: Rift Apart

De PlayStation 5 Pro komt aanstaande donderdag uit

Sony heeft twee video's uitgebracht waarin de PlayStation 5 Pro-verbeteringen voor Marvel's Spider-Man 2 en Ratchet and Clank: Rift Apart worden uitgelicht.

Beide Insomniac Games-spellen hebben onlangs al een patch ontvangen die ze voorbereid op de PlayStation 5 Pro. In de trailers wordt getoond dat de spelwerelden in deze games meer details tonen, waaronder meer reflecties dankzij een toename van ray tracing.

De PlayStation 5 Pro verschijnt aanstaande donderdag. De console gaat 799,99 euro kosten en komt zonder diskdrive, al kan hij wel uitgerust worden met de externe diskdrive die nu al te koop is. Deze diskdrive kost gemiddeld 120 euro. Daarnaast zit er geen standaard bij om de console verticaal te plaatsen.

De PS5 Pro wordt wel geleverd met een SSD-schrijf van 2TB en een draadloze DualSense-controller. Ook Astro's Playroom staat standaard geïnstalleerd op de console, zoals het geval is bij alle PS5-modellen. Lees hier meer over de verschillen tussen de PlayStation 5 en PlayStation 5 Pro.

Onlangs bleek ook dat de huidige PlayStation 5-covers niet als faceplate op de Pro-console gebruikt kunnen worden. Wel is Sony van plan om in de toekomst covers specifiek voor de PS5 Pro aan te bieden.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Ophef rondom Assassin's Creed Shadows-personages verwoestend voor ontwikkelaars'
Nieuws

'Ophef rondom Assassin's Creed Shadows-personages verwoestend voor ontwikkelaars'

Ubisoft staat echter achter de personages en het verhaal dat verteld wordt

De ophef die online woedde over de afkomst en het geslacht van de twee hoofdpersonages uit Assassin's Creed Shadows, had een "verwoestend effect" op de ontwikkelaars.

Dat liet Marc-Alexis Coté, die de Assassin's Creed-franchise overziet, weten tijdens een lezing in Londen georganiseerd door BAFTA (via Eurogamer). Tijdens deze lezing ging hij dieper in op de keuzes die zijn gemaakt rondom de hoofdpersonages en de effecten die online kritiek op de ontwikkelaars hebben.

Assassin's Creed Shadows heeft sinds de onthulling eerder dit jaar kritiek ontvangen van sommige fans omdat een van de hoofdpersonages, Yasuke, een samoerai met een zwarte huidskleur is. Ook het feit dat het andere hoofdpersonage, de ninja Naoe, een vrouw is, ontving kritiek.

Uitdaging en kans

Coté noemt de discussies over representatie in inclusiviteit in media een "extra en voorheen onvoorziene uitdaging. Deze gesprekken kunnen invloed uitoefenen op hoe onze games worden ontvangen. In plaats van afstand te nemen van deze gesprekken, zien we ze echter als een kans. Assassin's Creed draaide altijd al om het verkennen van het volledige spectrum van de geschiedenis van de mensheid, en die geschiedenis is nou eenmaal divers. Trouw blijven aan die geschiedenis betekent een rijkdom aan menselijke perspectieven omarmen - zonder compromissen te sluiten."

Hij verdedigt vervolgens zowel Yasuke als Naeo. "Hoewel zowel Naoe's als Yasuke's verhalen historische fictie zijn, zijn het uitingen van de botsing tussen verschillende werelden, culturen en rollen. Hun aanwezigheid is precies het type verhaal dat Assassin's Creed wil vertellen, een verhaal dat de complexheid en verbondenheid van onze gedeelde geschiedenis reflecteert." Coté benadrukt daarbij dat de geschiedenis uitwijst dat er inderdaad zwarte samoerai en vrouwelijke krijgers in het oude Japan waren. "Onze drang om inclusief te zijn is gegrond in historische authenticiteit en respect voor verchillende perspectieven, en wordt niet gemotiveerd door moderne motieven."

Verwoestend

Vervolgens heeft Coté het specifiek op de tol die de kritiek op de ontwikkelaars van dergelijke games eist. "Het huidige klimaat is moeilijk voor onze creatieve teams. Ze hebben te maken met leugens, halve waarheden en persoonlijke aanvallen online. Wanneer het werk waar ze hun ziel en zaligheid in stoppen in een symbool van verdeling wordt verdraaid, is dat niet alleen ontmoedigend, maar kan het ook verwoestend zijn. Maar we zetten voort vanuit de veerkracht geboren uit de overtuigen die ik elke dag weer bij onze teams zie. Ik ben juist trots op het Shadows-team dat ze trouw zijn gebleven aan hun creatieve visie en de hoofdprincipes van Assassin's Creed."

Sterker nog, wat Coté betreft is de toevoeging van Yasuke en Naeo juist een positief element: "Door hen als hoofdpersonages te kiezen, breiden we het narratieve landschap uit en bieden we nieuwe standpunten die gevestigde normen uit de media uitdagen, terwijl we wel trouw blijven aan de geschiedenis dat dit heeft vormgegeven. Assassin's Creed is niet alleen een franchise, maar een platform voor dialoog, ontdekking en begrip."

Waarden

Hij vervolgt: "We willen niet alleen reflecteren op het verleden, maar er voor zorgen dat de verhalen die we vertellen spelers blijven verenigen, inspireren en uitdagen, ongeacht hun achtergrond. We blijven ons aan deze waarden houden, omdat ze een belangrijk element van het hart van deze franchise zijn, alsmede van de toekomst van verhaalvertelling. De rijkdom en diversiteit van de menselijke ervaring zorgt er juist voor dat Assassin's Creed zoveel spelers wereldwijd aanspreekt, en we blijven pal achter die fundering staan."

Volgens Coté is de inzet hoger dan ooit. "De verhalen die we vertellen en de personages en gamewerelden die we creëren worden als gereedschap gebruikt door hen die creativiteit de kop in willen drukken en angst en haat willen zaaien." De Ubisoft-topman hoopt dan ook dan fans van de reeks open blijven staan voor dit soort verhalen en hij bedankt mensen die van de reeks blijven genieten en zich er positief over uiten.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!