'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'
Gamer.nl
Nieuws

'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'

Ontwikkelaar CD Projekt Red denkt dat Cyberpunk 2077 uiteindelijk als erg goede game bekend zal staan.

Dat meldt directeur Adam Kiciński in een interview met De Poolse krant Rzeczpospolita. "Cyberpunk 2077 is het grootste, meest ambitieuze en meest ingewikkelde project in onze zevenentwintigjarige geschiedenis. In bijna elk aspect hebben we geprobeerd onze grenzen te verleggen, net als we met elke The Witcher-game hebben gedaan."

Hij vervolgt: "Een nieuwe franchise uitbrengen zit vol met uitdagingen en risico's, zeker wanneer het concept zo complex is. We hebben een gigantische, levendige, futuristische stad tot leven gewekt genaamd Night City, waar non-lineaire verhalen van personages plaatsvinden. We zijn trots op vele aspecten, maar niet alles is gegaan zoals verwacht. Toch hebben we veel bewustzijn rondom Cyberpunk gecreëerd. Overal ter wereld zijn fans van het universum en de personages."

Cyberpunk 2077 werd op lancering gehekeld door de pers en vele gamers vanwege vele bugs en andere problemen. Op PlayStation Store werd de game zelfs geruime tijd verwijderd. Toch denkt Kiciński dat de reputatie van de game uiteindelijk positief zal zijn: "We denken dat Cyberpunk 2077 op de lange termijn als een erg goede game gezien gaat worden, en net als onze andere games jarenlang blijft verkopen - zeker aangezien hardware steeds krachtiger wordt en we de game blijven verbeteren."

Volgend jaar moeten er meer updates uitkomen voor de game, alsmede een versie voor de nieuwe spelcomputers van Sony en Microsoft. "We hebben wel veel geleerd van de oorspronkelijke release. Het gaf ons een schop onder de kont en heeft ons gemotiveerd om veranderingen door te voeren die ons uiteindelijk beter gaan maken."

In hetzelfde interview gaf Kiciński ook aan dat CD Projekt Red een onafhankelijke ontwikkelaar wil blijven. "We zoeken ook niet naar een strategische investeerder."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!