BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ
Nieuws

BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ

Na de eerste oled-modellen van concurrenten maakt nu ook BenQ een eigen oled-gamingmonitor: de Mobiuz EX480UZ.

De Mobiuz EX480UZ is een 48 inch groot oled-paneel, met een 4k-resolutie op 120 hertz. In combinatie met twee hdmi 2.1-poorten moet de omvangrijke monitor een mooi maatje vormen voor onder meer de PlayStation 5 en Xbox Series-consoles. De ingebouwde treVolo-speakers en inbegrepen afstandsbediening — vaste verschijningen voor Mobiuz — moeten dat verder onderstrepen.

Net als de andere Mobiuz-modellen blijft ook de EX480UZ vasthouden aan minimaal HDR10-kleurendiepte — in dit geval bijgestaan door BenQ's 'True Black' hdr-technologie, met minimaal 400 nits piekhelderheid. Met een native contrastratio van 135.000:1 oogt het scherm harder dan menig gamingmonitor. 

Ondertussen kan met het oled-paneel ook de schermresponsiviteit weer verhoogd worden. Voor de grote Mobiuz EX480UZ belooft BenQ een GtG-schermrespons van slechts 0,1 milliseconde.

Als eerste en zeker niet de kleinste oled-gamingmonitor komt de Mobiuz EX480UZ wel met een voor BenQ wel erg hoog gegrepen adviesprijs à 1.999 euro. De monitor moet, net als diens twee gelijktijdig onthulde Mobiuz-broertjes, nog ergens tussen nu en oktober lanceren.

Tevens nieuw in het Mobiuz-aanbod zijn de EX270QM en EX270M. Beide monitoren zijn 27 inch grote ips-modellen op 240 hertz, met in ieder geval HDR10-kleurbereik en een responstijd van hoogstens 1 milliseconde (GtG). Het verschil zit 'm vooral in de resolutie, alsmede de hdr-prestaties.

De Mobiuz EX270QM is met een adviesprijs van 799 euro het luxere model, met onder meer een 1440p-resolutie en een DisplayHDR 600-certificaat. Juist helderheid en kleurrealisme staan bij snelle QHD-schermen niet vaak hoog in het vaandel, maar voor BenQ en Mobiuz zijn het pijlers. De EX270QM belooft daarnaast 98 procent van het DCI-P3 kleurengamma te dekken.

BenQ's Mobiuz EX270M schaalt dat allemaal ietwat omlaag en biedt een 27 inch instapmodel voor 399 euro. De schermhelderheid zakt terug naar een relatief standaard 400 nits, met 'slechts' 99 procent dekking van het minder rijke sRGB-kleurenspectrum. Ook de 1440p-resolutie maakt hier plaats voor 1080p.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe
Nieuws

Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe

Ook worden er nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Vandaag verschijnt er een nieuwe gratis update voor Gran Turismo 7, waarmee onder andere drie nieuwe auto's aan de game worden toegevoegd.

Het gaat om de Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004, Toyota HiAce Van DX 2016 en Nissan GT-R (R35) Premium Edition T-Spec 2024.

De update voegt verder nieuwe evenementen aan World Circuits toe, zoals de Sunday Cup (Tokyo Expressway - Central Clockwise), Nissan GT-R Cup (Circuit de Sainte-Croix - A) en Evolution Meeting (Kyoto Driving Park - Yamagiwa+Miyabi Reverse / Autodromo Nazionale Monza / Colorado Springs - Lake).

Spelers kunnen ook een nieuw menu voor de Audi-collectie verwachten (voor mensen met een Collector-level van 42 of hoger), Sophy-ondersteuning voor Brands Hatch Grand Prix Circuit en Dragon Trail - Seaside en Chicago als een Curation in Scapes. Alle informatie en meer beelden zijn op de officiële Gran Turismo-website te vinden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update
Nieuws

Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update

Ook zorgt de patch voor diverse verbeteringen en bugfixes

Update 1.007 is onlangs uitgekomen voor Stellar Blade. Met deze update reageren specifieke lichaamsdelen van hoofdpersonage Eve realistischer.

De update kwam vorige week al uit, maar er verschijnen nu vergelijkingsvideo's waarin de daadwerkelijke aanpassingen aan Eve's lichaam worden uitgelicht. In onderstaande vergelijkingsvideo valt te zien dat bijvoorbeeld de borsten van het personage realistischer worden samengedrukt wanneer Eve haar armen er tegenaan houdt.

De update zorgt er ook voor dat de zomerupdate van de game, waarmee onder andere bikini's voor Eve en een zomervakantiegebied aan de Great Desert Oasis werden toegevoegd, permanent is. Mensen kunnen deze feature nu in- en uitschakelen.

De update voegt ook een nieuw item genaamd de Ammo Package toe, waarmee spelers al hun ammunitie tegelijk kunnen aanvullen. Ook worden spelers nu gevraagd of ze een aankoop echt willen maken voordat het geld wordt betaald, en zijn er diverse bugs opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Stellar Blade verscheen afgelopen april op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Erik Nusselder gaf de game een 7: "Er is niet zo veel mis met Stellar Blade, maar er is ook niet zo veel geweldig. Het voorspelbare verhaal en de lege personages worden gecompenseerd door spannende en vloeiende gevechten. Hopelijk wordt in een eventueel vervolg onze fantasie wat meer geprikkeld."

Shift Up werkt ondertussen aan een eerder aangekondigde nieuwe IP genaamd Project Witches. Deze moet in 2027 of later uitkomen op pc, "console" en mobiel met cross-play. De game wordt blijkbaar vergeleken met spellen als Genshin Impact en Fate/Grand Order. Ook overweegt de ontwikkelaar een vervolg op Stellar Blade, alsmede een pc-versie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender
Nieuws

Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender

Het moet 'de grootste game in de Avatar-franchise' worden

Saber Interactive is begonnen aan de ontwikkeling van een triple-A actie-rpg gesitueerd in het Avatar: The Last Airbender-universum.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd, zo meldt IGN. Het moet volgens Saber "de grootste game in de Avatar-franchise" worden en een compleet nieuw verhaal vertellen dat zich duizenden jaren in het verleden afspeelt.

Spelers besturen een compleet nieuwe, nooit eerder vertoonde Avatar. Daarbij zal men een "levendige spelwereld kunnen verkennen, alle vier de elementen kunnen leren, deelnemen aan dynamische gevechten samen met metgezellen en de uitdagingen en keuzes ervaren die horen bij het behouden van de balans in de wereld".

Saber werkt naar eigen zeggen nauw samen met Avatar Studios, de divisie binnen Paramount die in 2021 is opgericht door de makers van de show, Michael DiMartino en Bryan Konietzko. Het spel moet naar pc en consoles komen, al is niet bekend welke consoles precies.

Saber Interactive boekte onlangs nog succes met Warhammer 40,000: Space Marine 2, en is ook bekend van spellen als Quake Champions, Snowrunner en World War Z. Er zijn al verschillende games gebaseerd op Avatar: The Last Airbender verschenen, met wisselende resultaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!