Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst
Nieuws

Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst

Bedrijf heeft diverse werknemers in nieuwe rollen geplaatst

Stephan Bole, de voormalige directeur van Nintendo Europa, is vertrokken bij het bedrijf.

Bole ging in 1993 aan de slag binnen de Franse marketingarm van Nintendo. Toen Satoru Shibata in 2018 aftrad als directeur van Nintendo Europa nam Bole die rol op zich. Nu is Bole dus afgetreden.

Luciano Pereña, die sinds februari 1994 bij Nintendo in dienst is en onlangs nog CFO van Nintendo Europa was, neemt het stokje van Bole over. Laurent Fischer, die voorheen aan het hoofd stond van de marketing van Nintendo Europa en in 2018 promoveerde naar chief marketing officer, zal de rol van COO gaan bekleden. Tom Enoki neemt de leiding over de marketing op zich.

"Namens het hele bedrijf wil ik Stephan Bole oprecht bedanken voor zijn uitstekende leiderschap en vele jaren van toewijding aan Nintendo", aldus Pereña in een persbericht. "Ik voel me vereerd dat ik verder mag werken aan Nintendo’s missie om een glimlach op gezichten te toveren, en heb er het volste vertrouwen in dat we met deze managementgroep en de rest van het Europese team voort kunnen bouwen op de traditie van ons bedrijf om unieke ervaringen te leveren."

Overigens zal Frank Rittinghaus, die voorheen general manager van Nintendo in Nederland en België was, aan de slag gaan als managing director of marketing, communications en direct-to-consumer commerce bij Nintendo Europa. Frédéric Michaux is vanaf nu de general manager in Nederland en België, Mirjam Hoogendoorn-de Jong staat aan het hoofd van de marketing in deze landen en Gerben Kaup is hier de senior brand manager. Daardoor ligt de functie voor brand manager van Nintendo in Nederland en België nu open, en zal er volgens het bedrijf binnenkort een vacature op de officiële website verschijnen.

Tot slot heeft Nintendo bekendgemaakt dat alle Europese kantoren nu onderdeel uitmaken van dezelfde organisatie, genaamd Nintendo of Europe SE. Alle kantoren blijven open - in tegenstelling tot veel andere gameuitgevers die hun kantoren in Nederland en België de afgelopen jaren hebben gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam vertelt nu voor aankoop van game dat men een licentie aanschaft
Nieuws

Steam vertelt nu voor aankoop van game dat men een licentie aanschaft

Mogelijk gerelateerd aan de wet die in Californië is goedgekeurd

Wanneer mensen op het punt staan een game op Steam aan te schaffen, wordt hen nu duidelijk medegedeeld dat er eigenlijk geen game wordt gekocht, maar een licentie die toestemming geeft om die game te spelen.

Dit stond al langer in de gebruikersvoorwaarden van Steam, maar nu wordt het elke keer wanneer men een game wil kopen getoond. Dit wordt getoond op de pagina 'Jouw winkelwagen', onder de betaalknop. Er staat: "Bij aankoop van een digitaal product krijg je een licentie voor dit product op Steam."

Steam heeft overigens niets gecommuniceerd over deze toevoeging, maar het is mogelijk dat dit is gedaan vanwege een wet die recentelijk in de Amerikaanse staat Californië is goedgekeurd. Wanneer de wet van toepassing wordt, mogen er in digitale winkels zoals Steam en de PlayStation Store geen termen als "kopen" of "aankoop" worden gebruikt, tenzij duidelijk wordt gecommuniceerd dat consumenten geen onvoorwaardelijke toegang tot de game krijgen en houden.

Volgens de wet moeten digitale winkels transparant zijn over het feit dat consumenten met hun geld een licentie kopen waarmee ze de game mogen spelen, en dat bedrijven deze licentie op elk moment weer terug kunnen trekken - waarmee de game dus voorgoed onspeelbaar wordt. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, kunnen boetes krijgen voor misleidende marketing.

Door de toevoeging op Steam verandert er onder de streep niets concreets voor bezoekers. Men kocht voordat deze melding op de winkelwagenpagina stond altijd al een licentie voor een game in plaats van de game zelf, alleen nu wordt dit dus nog transparanter gecommuniceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Definitive Edition van Hogwarts Legacy op komst
Nieuws

Gerucht: Definitive Edition van Hogwarts Legacy op komst

De content uit de Definitive Edition zou ook los verkocht worden

Er zou gewerkt worden aan een 'Definitive Edition' van Harry Potter-game Hogwarts Legacy.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen van bronnen. De game zou in 2025 verschijnen en tien tot vijftien uur aan nieuwe content aan het basisspel toevoegen, waaronder een nieuw verhaal, missies en zijmissies, andere activiteiten en outfits.

De Definitive Edition zou deels uitgebracht worden om de omzet op het gebied van games van Warner Bros. te laten groeien na de tegenvallende prestaties van Suicide Squad: Kill the Justice League.

Overigens zouden huidige eigenaren van Hogwarts Legacy de nieuwe content uit de Definitive Edition ook als downloadbare content kunnen aanschaffen. Dat zou ze 20 tot 30 dollar kosten - het is waarschijnlijk dat de prijs in euro's vergelijkbaar wordt. Hoe dan ook is het bovenstaande op moment van schrijven niet officieel bevestigd.

Hogwarts Legacy kwam begin vorig jaar uit op PlayStation 5, Xbox Series en pc, en iets later ook op PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie werd meermaals uitgesteld, maar kwam afgelopen najaar uiteindelijk ook uit. Warner Bros. gaf eerder al aan dat het de ontwikkeling van een vervolg als grote prioriteit ziet.

Denian Franken gaf een 8,5 aan de PS5-versie van de game: "Hogwarts Legacy had nog wat langer in ontwikkeling mogen blijven om diens technische imperfecties te voorkomen. Het doet gelukkig nauwelijks iets af aan deze verder magische ervaring. Hogwarts Legacy biedt dé beloofde Wizarding World-simulatie in een open spelwereld, met een stortvloed aan content waar Harry Potter-fans zich in vast kunnen bijten."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fortnite-Halloweenevent Fortnitemares begint vandaag
Nieuws

Fortnite-Halloweenevent Fortnitemares begint vandaag

Met o.a. skins gebaseerd op Saw en The Texas Chainsaw Massacre

Fortnitemares, het jaarlijkse Halloween-evenement binnen Fortnite, gaat vandaag start.

Eigenlijk had Fortnitemares gisteren al moeten beginnen, maar het evenement werd op het laatste moment met een dag uitgesteld.

Spelers kunnen allerlei spookachtige toevoegingen in de populaire game verwachten, waaronder nieuwe skins. Denk aan Shadow Monks, Witch, Leatherface uit Texas Chainsaw Massacre en Billy the Puppet uit Saw. Venom uit Spider-Man slingert ook langs. Ook neemt het evenement diverse griezelige aanpassingen op de speelmap met zich mee en krijgen sommige wapens ook een Halloween-tintje.

Hieronder zijn zowel een gameplaytrailer als cinematische trailer te zien van Fortnitemares.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!