Donkey Kong had bijna Kong Dong geheten
Nieuws

Donkey Kong had bijna Kong Dong geheten

Ook Jack Kong, Kong Chase en Kong Holiday behoorden tot de opties

Nintendo had het personage Donkey Kong bijna 'Kong Dong' genoemd.

Dat blijkt uit rechtszaakdocumenten uit 1983 (via Supper Mario Broth). Nintendo en Universal - die tegenwoordig samenwerken aan themaparken - stonden toen tegenover elkaar in de rechtszaal. Universal was van mening dat de naam Donkey Kong teveel leek op King Kong.

In de documenten worden diverse alternatieve namen voor Donkey Kong opgesomd die Nintendo overwoog. Naast het bedenkelijke Kong Dong zijn andere namen onder andere Jack Kong, Kong Man, Kong Holiday, Custom Kong, Kong Chase, Kong the Kong en Giant Kong.

Uiteindelijk besloot de rechter in het voordeel van Nintendo, aangezien Donkey Kong meer gebaseerd op humor was dan King Kong, terwijl laatstgenoemde juist een woest wezen voorstelde die achter een vrouw aanzat. Donkey Kong was op zijn hoogst een parodie en kon dus gewoon zo blijven heten en blijven bestaan.

Tijdens een Nintendo Direct-livestream die recentelijk werd uitgezonden kondigde Nintendo een Switch-versie van de Wii-platformer Donkey Kong Country Returns aan. Deze platformer verschijnt op 16 januari 2025.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst
Nieuws

Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst

Wordt eind deze maand gehouden op PS5, PS4, Xbox Series en Steam

Vanaf 27 maart wordt er een tweede open bèta voor het in april te verschijnen Fatal Fury: City of the Wolves georganiseerd.

Dat heeft SNK aangekondigd. Afgelopen februari werd er al een eerste open bètaperiode gehouden en de tweede gaat op 27 maart om 6:00 uur van start. Hij loopt tot 31 maart 10:00 uur. De bèta kan door iedereen op PlayStation 5, Playstation 4, Xbox Series X en S en Steam gespeeld worden. Een PlayStation Plus- of Game Pass Core-abonnement is niet vereist.

Spelers kunnen tijdens de tweede bètaperiode uit negen personages kiezen - waaronder voor het eerst Tizoc - en modi als Ranked Match, Casual Match, Room Match, Classic Versus en Training uitproberen.

Fatal Fury: City of the Wolves bevat zowel bekende als nieuwe gezichten - in totaal zullen er zeventien speelbare personages op release beschikbaar zijn. Natuurlijk keren iconische personages als Terry Bogard en Rock Howard terug. Nieuwe personages zijn onder andere Vox Reaper en Preecha. Er komt ook een seizoenspas uit waarmee vijf personages worden toegevoegd.

City of the Wolves moet nieuwe mechanieken met klassieke fighter-gameplay combineren. Zo is er een nieuw REV-systeem, waarmee krachtige moves mogelijk zijn. Klassieke systemen als Combination Attacks, S.P.G. en Just Defense keren terug. Naast een 'Arcade Style'-besturing voor ervaren rotten is er ook 'Smart Style'-besturing voor nieuwkomers, waarbij via simpele knoppencombinaties mooie moves gemaakt kunnen worden.

Naast de verhalende modus is er ook een rpg-adventure genaamd Episodes of South Town, waarbij spelers XP verdienen en skills opbouwen. Verder wordt de game ook uitgerust met moderne en gewilde opties voor fighters, zoals rollback netcode, cross-platform-gameplay en diverse online opties.

Fatal Fury: City of the Wolves komt op 24 april uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Steam en Epic Games Store. De Fatal Fury-reeks ging in 1991 van start met Fatal Fury: King of Fighters op de Neo Geo. De laatste game in de franchise kwam in 1999 uit, maar sindsdien zijn veel van de personages uit de reeks wel in de King of Fighters-franchise verschenen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6
Nieuws

Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6

CS: Legacy staat gepland voor een release dit jaar

Een groep fans werkt aan CS: Legacy, een remake van Counter-Strike 1.6 die op Valve's Source Engine SDK wordt ontwikkeld.

Het project wordt ontwikkeld door diverse voormalige ontwikkelaars van de CSPromod, een volledig aanpasbare versie van Counter-Strike op de Source Engine. CS: Legacy wordt "helemaal met honderd procent custom code en game assets ontwikkeld".

In de trailer die is uitgebracht is te zien dat klassieke elementen uit Counter-Strike 1.6 nagebootst zijn, waaronder de klassieke geluiden, remakes van oorspronkelijke maps zoals Nuke, en ragdoll-animaties.

Hoewel het de bedoeling is dat CS: Legacy in de loop van dit jaar verschijnt, is het nog maar de vraag of Valve - de eigenaar van de IP - dat laat gebeuren. Zo werd Classic Offensive, een remake van Counter-Strike: Global Offensive, eerder al offline gehaald door het bedrijf. Aan de andere kant wordt Black Mesa, een door fans gemaakte remake van de eerste Half-Life, wel toegelaten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!