Details over mysterieuze online speeltest van Nintendo gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Details over mysterieuze online speeltest van Nintendo gelekt

Lijkt op een soort mmo

Online zijn details gelekt over de geheime speeltest van Nintendo die binnenkort van start gaat.

Ondanks dat deelnemers een geheimhoudingsverklaring moesten tekenen, zijn er afbeeldingen met details over de speeltest op het internet gedeeld. Uit die afbeeldingen valt op te maken dat het een soort mmo van Nintendo betreft.

Spelers kunnen een "enorme, expansieve planeet ontwikkelen door gebruik te maken van creativiteit en vergaarde middelen", valt te lezen. "Naarmate je verder reist over de planeet kom je nieuwe landen, vijanden en spullen tegen die essentieel zijn voor je reis."

Op de gelekte afbeeldingen is een game te zien die erg vergelijkbaar lijkt met Minecraft. De game bevat verschillende zones waarin spelers kunnen rondlopen en de Dev Core, een soort verzamelplaats waar spelers "hun personage kunnen levelen, items kunnen vergaren en kunnen communiceren met anderen."

Spelers hebben hun eigen 'Beacon' waarmee ze een afgebakend terrein op de planeet kunnen trainen. Alleen de eigenaar van deze Beacon kan aanpassingen maken, al kunnen spelers wel terreinen van anderen bezoeken. Door de Beacon hoger te plaatsten, wordt het gebied groter.

Nintendo heeft op het moment van schrijven nog niet gereageerd op de gelekte informatie. Het is dus nog allerminst duidelijk of het een echte game betreft of dat Nintendo enkel technische tests wil draaien voor een toekomstig project binnen een bekende Nintendo-franchise.

De speeltest vindt plaats van 24 oktober tot 6 november. Ongeveer 10.000 spelers hebben toegang gekregen. Nintendo heeft nog niet openbaar onthuld wat de test precies inhoudt. "Men zal exclusieve software op hun eigen Nintendo Switch-systeem moeten downloaden om mee te kunnen doen", zo legde het bedrijf wel uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!