Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

World in Conflict: Soviet Assault

World in Conflict: Soviet Assault is een 3D strategiespel dat zich afspeelt aan het einde van de Koude Oorlog. Wij weten dat die oorlog nooit een echte oorlog is geworden, maar in World in Conflict gebeurt dat dus wel. De Verenigde Staten en de Sovjet Unie staan lijnrecht tegen over elkaar en vechten de Derde Wereldoorlog uit. Qua gameplay is World in Conflict: Soviet Assault net even iets anders dan andere RTS-spellen. Een basis bouwen, units trainen, het is allemaal niet nodig. In plaats daarvan word je, na het kiezen van de klasse waarmee je wilt spelen, direct in de actie gegooid. Er is keuze uit vier klassen, te weten Armor-units, Infantry-units, Aerial Units en Support Forces. De eersten hebben de mogelijkheid om tanks en dergelijke naar het slagveld te brengen, Infantry-units zijn de standaard infanterie-eenheden, Aerial Units zijn in staat vliegtuigen en helikopters over te laten komen en Support Forces tenslotte kunnen afweergeschut bemannen. Deze vier klassen zorgen voor het strategische aspect, want World in Conflict is en blijft natuurlijk een Real Time Strategy-game. Het draait immers allemaal om het veroveren van de zogeheten capture points. Het veroveren werkt simpel, maar soms dient de speler meerdere punten tegelijkertijd in te nemen wil hij het gebiedt echt eigen maken. Dit vraagt om een goede samenwerking tussen de diverse spelers; zowel in single- als multiplayer. Het laten sterven van één van je units is geen probleem. Elke unit heeft namelijk een bepaalde puntenwaarde, die langzaamaan terugkomt bij je puntentotaal als deze unit sterft. Dat langzaamaan zorgt voor meer tactisch vernuft; het is dus niet mogelijk om hersenloos al je troepen op de vijandelijke basis af te sturen. Het puntentotaal van alle units, die bij deze aanval een snelle dood gestorven zullen zijn, zal zeer langzaam weer opgeteld worden bij het totaal, waardoor je tijdelijk met een stuk minder units zult zitten.

Screenshots (5)