Game info

Virtua Fighter 2 voor Sega Mega Drive

Virtua Fighter 2 is de tweede game in de populaire Virtua Fighter vechtgamereeks van Sega. De game werd door Sega Yu Suzuki (hoofd van Sega AM2) gemaakt en werd in 1994 voor de arcade uitgebracht. Daarna werd de game in 1995 overgezet naar de Sega Saturn en naar Microsoft Windows in 1997. In 1996 verscheen er in de arcade een Super Deformed versie van de game genaamd Virtua Fighter Kids en ook deze game werd hetzelfde jaar nog naar de Sega Saturn overgezet. In 1996 werd de game ook uitgebracht voor de Sega Mega Drive, maar omdat de hardware de complexe graphics van de arcade versie niet aan kon werd de game omgebouwd tot een 2D vechtgame. Virtua Fighter 2 werd in 2004 als onderdeel van Sega’s Ages 2500 reeks in Japan ook voor de PlayStation 2 uitgebracht. De Mega Drive versie werd in 2006 opnieuw uitgegeven voor de PlayStation 2 en PlayStation Portable als onderdeel van Sega Mega Drive Collection en op de Virtual Console voor de Nintendo Wii op 4 mei 2007. Virtua Fighter 2 stond destijds bekend om zijn baanbrekende graphics. Het maakte gebruik van Sega’s Model 2 arcade hardware om de game op 60 frames per seconde op een hoge resolutie zonder slowdown te tonen. De Saturn versie was destijds ook indrukwekkend voor door de problemen met het 3D programmeren van de console. In Japan werd de game een gigantisch succes en het verkocht redelijk in de andere regio’s. De grootte van de arena kon aangepast worden tot een heel klein platform of tot een gigantisch platform van 82 meter. Dit was dan ook de enige Virtua Fighter in de reeks waar zulke aanpassingen gemaakt konden worden. De fysieke energiemeter kon ook ingesteld worden op oneindig, waardoor je vijanden in de game gemakkelijk kon verslaan en makkelijk je bewegingen kon oefenen tegen een computergestuurde speler. Het aanpassen van de grootte van de arena en de oneindige energiemeter zorgde ervoor dat spelers de arena zo klein mogelijk maakte en ze de karakters oneindig veel leven gaven. Dit zorgde ervoor dat er zogenaamde sumoworstel wedstrijd gemaakt konden worden, waar de overwinning behaald kon worden door de andere speler uit de ring te krijgen.

Screenshots