Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Valkyria Chronicles II

Valkyria Chronicles II is het vervolg op Valkyria Chronicles, dat op de PlayStation 3 verschenen is. Valkyria Chronicles II borduurt voort op het verhaal van het eerste deel. De game speelt zich af in 1937, twee jaar na het origineel. Studenten van de Gaul Royal Military Academy worden erop uit gestuurd om een opstand in de zuidelijke regionen van Gaul in de kiem te smoren. Dan blijkt dat het Galliaanse Revolutionaire Leger een coup pleegt en raken hoofdpersoon Aban Hadens en zijn vrienden verzeild in een grimmige burgeroorlog. De vechtmissies zijn als vertrouwd volledig in 3D. In beurten vechten spelers een strategische strijd uit, waarbij het de bedoeling is om jouw eenheden slim in te zetten. Doordat je rond kunt lopen met het personage dat je kiest, kun je deze goed positioneren om zo effectief mogelijk de aanval in te zetten. Hierdoor zijn de gevechten een mix van actie en strategie.

Nieuwste review

Conclusie

  • <p> Nooit hadden we gedacht dat het vervolg op een prachtige PlayStation 3-titel volledig tot z&rsquo;n recht zou komen op de PlayStation Portable. Nooit hadden we gedacht dat de vrij ingewikkelde gameplay zich niet alleen zou laten vertalen naar de besturing van een handheld, maar ook nog met succes de complexiteit zou vergroten. Is Valkyria Chronicles II daarmee een waardige opvolger van z&rsquo;n voorganger? We dachten het wel.</p>
    Score: 80 Uitstekend
    • Bezit vrijwel alle sterke punten van voorganger, goed speelbaar op een handheld zonder het concept te versimpelen, toevoeging van spelelementen aan bestaande gameplay maakt het diepgaander
    • Wijze van verhaalvertelling kent vanwege technische beperkingen minder diepgang dan zijn voorganger, personages komen hierdoor minder goed tot leven

Artikelen

Screenshots (38)