Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

SWAT 4

De SWAT serie heeft inmiddels een flinke reputatie opgebouwd op de PC. Het spel is geëvolueerd van een puur strategiespel naar een strategisch actiespel. In de lijn gaat SWAT 4 door. Voor het vierde deel van SWAT heeft Vivendi het uit Australië afkomstige Irrational Games ingehuurd. Deze studio was eerder verantwoordelijk voor één van de betere schietspellen van 2004, Tribes: Vengeance. Net zoals deze titel is ook SWAT 4 gemaakt met de Unreal engine. Irrational Games is echter qua mogelijkheden met de engine tot het uiterste gegaan om een spel neer te zetten wat goed met haar tijd mee kan. SWAT 4 beschikt behalve over een [i]singleplayer[/i] ook over een [i]multiplayer[/i]. Daarin is het globaal de bedoeling dat het ene team een VIP verdedigt, terwijl het andere team die VIP moet zien in te rekenen. Een opzet die in een bètá al goed bleek te zijn voor ve\le uurtjes goed vermaak. Grafisch heeft het spel weer een verbetering ondergaan ten opzichte van zijn voorganger. Dankzij de Unreal engine komt het nog beter tot zijn recht. De lichteffecten zien er goed uit. Alleen de omgevingen zijn iets minder. SWAT 4 verschijnt op 8 april voor de PC.