Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Project: Snowblind

Crystal Dynamics staat al jaren bekend als een goede ontwikkelaar met diepgaande spellen zoals Deus Ex. Met Project Snowblind gooien ze het echter over een totaal andere boeg. Wat eigenlijk de nieuwe Deus Ex had moeten zijn, is een hard futuristisch schietspel geworden met ongelooflijk grote en brute wapens. Deze wapens komen natuurlijk goed tot hun recht in de toegevoegde multiplayermodus. Zestien spelers kunnen het online tegen elkaar opnemen in allerlei verschillende arena’s. Het verhaal gaat over Nathan Frost, één van de ultiem sterke soldaten van het leger van de Liberty Coalition. Hij, en een klein groepje andere soldaten, raakt ingesloten tussen allerlei vijanden die met een gigantisch wapen de wereld willen vernietigen. Dat moet je als speler natuurlijk zien te voorkomen. Natuurlijk is dit een erg standaard verhaal, maar wil dat zeggen dat het ook gelijk niet leuk is? Project: Snowblind draait vooral om de snelle actie en een red-de-wereld-verhaal past daar erg goed bij. Overigens kun je zeggen dat er al genoeg schietspellen binnen dit subgenre te krijgen zijn, maar zeker voor de PlayStation 2 is dat niet waar. Killzone viel uiteindelijk toch een beetje tegen en Snowblind biedt ongeveer dezelfde ervaring, maar in een andere stijl. Project Snowblind laat je daarnaast een interessante verhaallijn volgen. Eigenlijk is het spel een soort ‘Call of Duty in de toekomst’ en biedt het een goed beeld van een futuristisch slagveld. Overal rennen tegenstanders en allerlei omgevingselementen kunnen opgeblazen worden.