Game info

Perimeter

Met Perimeter probeert Codemasters innovaties aan te brengen in het genre. Om dat te doen zitten er een aantal punten in Perimeter die ervoor zorgen dat het spel anders is dan andere [i]Real Time Strategy[/i] spellen. Het eerste punt van vernieuwing is het zogenaamde [i]Terraforming[/i].Met Terraforming kun je het landschap makkelijk en snel bruikbaar maken zodat je de collectoren en andere gebouwen kunt plaatsen. Het Terraforming wordt gedaan door kleine wezens. Het landschap wordt ook door de explosies van gevechten en het klimaat beïnvloedt. Als je eenmaal wat energiecollectoren geplaatst hebt, is meteen je basis veilig. De energiecollectoren hebben een zogenaamde [i]Perimeter[/i]; een onverwoestbaar energieschild dat je basis beschermt tegen de vijand en de lokale beesten. Een nadeel van het schild is dat het enorm veel energie trekt en voordat je het weet ben je door je stroomvoorraad heen zodat je onbeschermd blijft. Een ander nadeel van het schild is dat hij alleen boven de grond werkt. In Perimeter heb je ook ondergrondse wezens die als torpedo’s werken en je energiecollectoren zo kapot kunnen maken. Zowel de voordelen als nadelen zorgen voor een goede balans tussen de diverse teams en zorgen ervoor dat je de juiste beslissing moet nemen om je rijk te behouden.