Game info

Metroid Prime: Hunters

Metroid Prime: Hunters is voor een groot deel gebaseerd op de GameCube-versie. Dat betekent dat we dus ook op de Nintendo Dual Screen een avontuur vanuit de eerste persoon kunnen verwachten. Door bijna alle mogelijkheden van Nintendo's nieuwste apparaat te benutten, maakte Metroid Prime: Hunters grote indruk op de E3 van 2004. Zo is de besturing verassend te noemen. Natuurlijk beweegt de speler via de vierpuntstoets. Een vijand [i]locken[/i] kan met de L trigger. Het richten, ronddraaien en schieten wordt echter gedaan met de [i]stylus[/i] (het pennetje), waardoor er dus gebruik wordt gemaakt van de [i]touch screen[/i]. Schieten kan dus worden gedaan door op het scherm te tikken, terwijl je met de [i]stylus[/i] ook rond kan kijken. Het klinkt moeilijk, maar in wezen gaat dit alles zeer intuïtief. Indrukwekkend was niet alleen de besturing, ook visueel zag Metroid Prime: Hunters er zeer goed uit. De [i]engine[/i] liep soepel, en alleen qua lichteffecten was de handheld-versie duidelijk de mindere ten opzichte van de GameCube-versie. Naast een [i]singeplayer[/i] zal Nintendo ook een [i]multiplayer[/i] aan het spel toevoegen, waardoor vier spelers het draadloos tegen elkaar op kunnen nemen in een mode wat leek op een [i]deathmatch[/i]. Op de E3 beurs was Metroid Prime: Hunters prima te spelen. De Nintendo Dual Screen zat namelijk vast, waardoor je met je linkerhand kon sturen en met je rechterhand de [i]stylus[/i] kon gebruiken. In het dagelijks leven zal je bij het spelen van Metroid Prime: Hunters de Dual Screen dan ook ergens moeten neerleggen, anders heb je te weinig grip op het apparaat. Het is in ieder geval mooi om te zien dat een klassieker als Metroid met allerlei innovatieve elementen zijn intreden maakt op de Nintendo Dual Screen.

Screenshots Nintendo DS