Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Colin McRae: DiRT

Het aloude concept van Colin McRae Rally is bekend: verschillende auto's per klasse, maar vooral het bekende rallyconcept van racen tegen de klok op een 'A naar B'-parcours. Dat is nog altijd aanwezig in Colin McRae: DiRT voor de rallyliefhebbers, maar tegelijkertijd is de spelserie op de schop gegaan. Want naast de standaard racemodi die je kent uit voorgaande Colin McRae-spellen, zijn er een aantal andere rallysoorten aanwezig in Colin McRae: DiRT. Naast de klassieke rally, heb je ook nog Rally Cross, Crossover, Rally Raid en bijvoorbeeld de Championship Off-Road Racing-klasse, kortweg ook wel 'CORR' genoemd. Daarin race je met tien buggies tegelijk over een moddercircuit, waarbij in feite alles is toegestaan. Ontwikkelaar Codemasters heeft niets meegenomen van de technieken van de vorige versies en DiRT is dus van de grond af aan opgebouwd. Dat komt terug in alle facetten het spel, al is dit voornamelijk gericht op de wereld om de auto heen. Zo speelt de wind een rol als je een stukje door de lucht vliegt en worden schade en modder op en aan je auto mooier weergegeven dan tevoren. Dit geeft ook een meer realistischer gevoel tijdens het rijden. Rijdt honderd keer tegen een muur aan en de schade zal er elke keer een tikje anders uitzien, tenzij je echt exact hetzelfde doet; de deuken komen waar ze horen, kortom: botsautootje spelen was nog nooit zo leuk. Zoals we gewend zijn van deze serie, en daar is Colin McRae: DiRT geen uitzondering op, zijn de auto's identiek aan hun tegenhangers in het echte leven. Ook een aantal tracks, waaronder de meeste circuits, zijn waarheidsgetrouw nagemaakt. Ook de off-road omgevingen zijn op de werkelijkheid gebaseerd. Zo kun je meer dan 150 bochten nemen door de bergpassen van Colorado, moet je 12,4 mijl racen langs Pikes Peak International en moet je scheuren op de gravel van Hill Climb.