Nieuws van de week: Bungie wil sneller Destiny-content uitbrengen | Gamer.nl

Nieuws van de week: Bungie wil sneller Destiny-content uitbrengen | Gamer.nl

In het nieuws van de week bekijken we wekelijks het belangrijkste nieuws. We gaan waar mogelijk iets dieper in op de feiten en wat het betekent voor de game-industrie en uiteraard voor de gamers.

Bungie wil sneller content uitbrengen voor Destiny

Bungie wilt het werktempo verhogen en sneller content uitbrengen voor Destiny om te voldoen aan de hoge vraag naar nieuwe content vanuit de community. Dat blijkt uit een gesprek tu en Bungie's Chris Barrett en Eurogamer.

Sinds de release van de game in 2014 is Destiny meerdere keren uitgebreid met nieuwe dlc en binnenkort verschijnt de Rise of Iron-uitbreiding. Volgens creative director Chris Barrett is de vraag bijna niet bij te houden; fans willen meer content op een hoger tempo.

"We doen ons best om beter te worden," zegt Barrett. "We bouwen tools om content sneller uit te brengen en focu en op wat de beste en meest imponeerde ervaringen zijn voor spelers. Gaandeweg leren we een hoop. Ik denk dat we beter aan het worden zijn met het bouwen aan Destiny en het sneller uitbrengen van content."

Destiny

Vivendi koopt nog meer aandelen in Ubisoft

Vivendi heeft meer aandelen in Ubisoft gekocht, amper twee weken nadat het zusterbedrijf Gameloft op heeft gekocht. Gameloft werd gerund door Michel Guillemot, de broer van Ubisoft-CEO Yves Guillemot. Vivendi zit al langer achter de twee Franse bedrijven aan en heeft na de aankoop van Gameloft zijn zinnen op Ubisoft gezet.

Vivendi heeft nu 20,1 procent van Ubisoft's aandelen in het bezit nadat het kort na E3 vorige week meer aandelen heeft gekocht. Vivendi is van plan om nog meer aandelen te kopen en wil ook een stoel in Ubisoft's bestuur. Vivendi geeft echter aan dat het niet van plan is om Ubisoft op te kopen. In plaats daarvan wil het bedrijf een "gezonde samenwerking" met Ubisoft beginnen.

Wanneer een bedrijf 30 procent van de aandelen van een ander bedrijf in bezit heeft, moet dat bedrijf volgens de Franse wet een bod doen, wat vervolgens een half jaar mag blijven liggen.

Media has no description

Zelda: Breath of the Wild bevat ingesproken stemmen

The Legend of Zelda: Breath of the Wild bevat op sommige punten in de game ingesproken stemmen. Het is voor het eerst in een Zelda-game dat dit aan de orde is.

Dit gebeurt alleen op belangrijke momenten in de game. Zo is in de E3-demo van vorige week ook te horen dat een mysterieuze stem tegen Link spreekt en vertelt dat hij Hyrule moet redden. Link zelf zal geen stem krijgen, omdat dat volgens Zelda-ontwikkelaar Eiji Aonuma "de relatie tu en de speler en Link zou kunnen verbreken".

Volgens Aonuma heeft hij op sommige punten wel ingesproken stemmen gebruikt omdat "het heel moeilijk is om een indruk achter te laten bij spelers met alleen tekst".

Volgens Aonuma heeft Nintendo er ook bewust voor gekozen om bepaalde technologie in de wereld van Zelda te introduceren. Zo wordt Link in het begin van de game wakker in een soort machinaal bad. "Link beleeft zijn avontuur in een afgebrokkelde wereld. Ik wilde daar technologie aan toevoegen. Ik dacht dat het intere ant zou zijn als Link technologie gebruikt om deze wilde en vernietigde wereld te verkennen. Het voegt nog een laag aan de game toe."

Zelda Breath of the Wild

Watch Dogs 2 heeft geen torens

Volgens creative director Jonathan Morin breekt Watch Dogs 2 met een traditionele Ubisoft-formule: de game bevat geen torens. Watch Dogs 2 moet de speler bovendien veel vrijheid bieden, waarbij het volgen van de verhaalmodus geen verplichting is.

Een veelvoorkomende klacht over games van Ubisoft is dat ze veel van dezelfde gamemechanieken delen, zoals de welbekende torens die na interactie van de speler een nieuw deel van de kaart laten zien. Volgens Ubisoft zijn er in Watch Dogs 2 geen van zulke torens te vinden. "Het is geen game waarin je de kaart opent en daar alles in vindt," zegt Morin. "Er zijn geen torens. Je kunt gewoon de wereld verkennen."

Volgens Morin zijn spelers daarnaast niet verplicht om verhaalmi ies uit te spelen of bepaalde locaties te bezoeken om progre ie in de game te boeken. In plaats daarvan kijkt het spel naar het aantal volgers van hoofdrolspeler Marcus. Als lid van hackergroep Dedsec verhoogt Marcus zijn aantal volgers door activiteiten in de game te voltooien of de spelwereld te verkennen.

"Spelers starten met maar een paar volgers in DedSec maar al snel genoeg realiseer je dat je meer nodig hebt om grote operaties uit te voeren. Dus begin je met free-roamen", legt Morin uit.

Over de vrijheid van de speler zegt Morin: "Er zijn drie mijlpalen die je moet halen om de game uit te spelen, maar technisch gezien kun je al het andere vrijspelen door te free-roamen of de co-op-modus te spelen." De co-op-mi ies zijn nieuw in Watch Dogs 2 en zijn volgens Morin ook solo uit te spelen. "Hoewel dat me best lastig lijkt", voegt hij lachend toe.

Watch Dogs 2

'PlayStation Neo heeft geen invloed op levensloop PlayStation 4'

PlayStation Neo, de krachtigere versie van de PlayStation 4, moet geen invloed hebben op de levensloop van de PS4. Dat meldt Sony Interactive Entertainment's president of worldwide studio's Shuhei Yoshida.

Nu Sony aan een krachtigere PS4 - de PlayStation Neo - en Microsoft aan krachtigere Xbox One - Project Scorpio - werken, vragen gamers zich af of de levensduur van de huidige consoles niet veel korter dan gebruikelijk wordt.

Yoshida: "De nieuwe krachtigere PlayStation 4 is nog steeds een PlayStation 4, dus de levensloop wordt niet korter." Daarmee lijkt hij te bevestigen dat alle PlayStation 4-games speelbaar worden op beide apparaten, net zoals dat alle Xbox One-games ook speelbaar worden op Scorpio en vice versa.

Project Scorpio moet ergens in 2017 verschijnen, de releasedatum van PlayStation Neo is niet bekend. 

PlayStation 4
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou