Nieuws van de week: Nintendo en Ubisoft maken hun plannen voor de toekomst bekend | Gamer.nl

Nieuws van de week: Nintendo en Ubisoft maken hun plannen voor de toekomst bekend | Gamer.nl

In het Nieuws van de Week bekijken we wekelijks het belangrijkste nieuws. Wat is er deze week allemaal gebeurd in gameland?

Geen lootboxes in Sea of Thieves

De Premium Shop in Sea of Thieves verkoopt dan wel huisdieren, maar Rare belooft dat er geen lootboxes komen.

In een datamine vond vJoeyz dat er een Premium Shop komt in Sea of Thieves. Spelers vroegen zich af of dit betekent dat er lootboxes gaan komen maar in een interview met Eurogamer verzekerde Rare zijn fans ervan dat dit niet het geval gaat zijn. Ze bevestigden dat er inderdaad een Premium Shop is, maar daar worden geen lootboxes verkocht. In plaats daarvan zijn er virtuele huisdieren die individueel gekocht kunnen worden. Deze huisdieren lopen rond en iedereen (niet alleen de eigenaar) hebben er interactie mee.

"De huisdieren geven spelers geen voordeel, maar ze kunnen opgepakt worden net als alle andere voorwerpen. Zo kunnen ze afgevuurd worden met een kanon of voor de grap van boord gegooid worden. Geen zorgen, ze komen weer terug," aldus Executive producer Joe Neate.

Rare benadrukte dat de Premium Shop niets zal verkopen dat ze sterker maakt of hun progre ie beïnvloedt. Ook zal het pas in een latere update verschijnen. Wel laten ze weten dat een goede Premium Shop noodzakelijk is omdat ze willen dat Sea of Thieves een "succesvolle 'game as service'-spel wordt die meerdere jaren gespeeld wordt". De Premium Shop haalt geld binnen waarmee toekomstige updates mee gemaakt kunnen worden.

De dataminer vJoeyz heeft meer informatie opgegraven over Sea of Thieves. Zo vond hij onder andere code voor de Kraken, die mogelijk hele schepen onderwater kan trekken.

Sea of Thieves komt 20 maart naar pc en Xbox One. In onze multipreview schreven Erik, Harry, Ron en Wilbert over hun gezamenlijke ervaringen tijdens de bèta. Hoewel ze zich zeker vermaakt hebben vragen ze zich alle vier af hoe lang het spel leuk blijft.

Sea of Thieves huisdieren

Engelse speedrunner bezit acht verschillende records in Dark Souls 3

Een Engelsman die speelt onder het pseudoniem Nemz38 bezit maar liefst acht wereldrecords voor Dark Souls 3.

Nemz38 heeft laatst alle eindbazen verslagen in 1:36:46. Hierdoor heeft hij het laatste record overtroffen die er ongeveer een minuut langer over deed. Nemz38 is al een tijdje bezig met het verbreken van wereldrecords binnen de game. Vorige maand heeft hij een nieuw wereldrecord neergezet met het verzamelen van alle achievements. Hier deed hij 12:37:54 over.

Welke Categorieën?

Hij bezit ook de records op de volgende categorieën. Any%, Any% No Teardrop, All Bo es, Any% current patch, All bo es (No Major Skips), Bo rush mod. Deze verschillende categorieën hebben allemaal betrekking tot het wel of niet gebruik mogen maken van verschillende glitches, patch en mods. Zo mag binnen de categorie Any% No Teardrop geen gebruik worden gemaakt van een glitch genaamd Teardrop. Door deze glitch kunnen animaties worden overgeslagen. Alle speedruns zijn te kijken op zijn Youtube . De volledige ranglijst met alle voorgaande is hier te vinden

Vorige maand werd Dark Souls Remastered aangekondigd. Deze komt op 25 mei uit voor PS4, Xbox One, Nintendo Switch en pc. De remaster moet op 60fps draaien. De PS4-, Xbox One- en pc-versies krijgen een visuele upgrade gebaseerd op Dark Souls 3. Verder krijgt, volgens geruchten, de multiplayer van Dark Souls een upgrade. Hierdoor kunnen spelers met zijn ze en tegelijk samen spelen.

Sicario 2-regi eur werkt mogelijk aan Call of Duty-film

Sicario 2-regi eur Stefano Sollima gaat mogelijk aan de eerder aangekondigde Call of Duty-film werken.

Dit meldt Variety op hun website. Volgens hun bronnen is Stefano Sollima aan het onderhandelen met Activision Blizzard Studios om aan de Call of Duty-film te werken. Wie deze bronnen zijn is niet bekend en Activision Blizzard hebben zelf geen commentaar gegeven. Het script is volgens Variety al geschreven door Kieran Fitzgerald, die ook het script van de thriller Snowden scheef.

Over het plot van de film is nog niets bekend, maar toen Activision Blizzard Studios-president Stacey Sher haar baan aannam vertelden zij en haar co-president Nick van Dyk The Guardian over "een idee om de mega gaming-franchise om te zetten in een cinematic universe die kan concurreren met Marvel en DC". Ze willen gebruikmaken van het gevoel van verschillende Call of Duty-games maar er zullen geen bestaande plots in voorkomen. Toentertijd waren ze van plan te beginnen met filmen in 2018, wat overeenkomt met bovenstaande geruchten.

Stacey Sher heeft veel ervaring als producer. Zo werkte zij mee aan Pulp Fiction, Django Unchained en The Hateful Eight. Activision Blizzard hoopt dat ze haar oog voor talent goed toe zal pa en. Sicario 2: Soldado gaat over de drugsoorlog op de grens tu en Mexico en Noord-Amerika. De film draait vanaf 5 juli in de Nederlandse bioscopen.

Binnenkort verschijnt een andere verfilming van een grote gameserie. Volgende maand is Alicia Vikander als Lara Croft te zien in de nieuwe Tomb Raider-film. De film lijkt wel veel gemeen te hebben met de reboot uit 2013. Lara Croft heeft in de film een soortgelijk uiterlijk en pakt ook een boot naar een mysterieus eiland om meer over haar vader te weten te komen.

Dragon Ball FighterZ verliest 80% van zijn playerbase op pc

Het spel dat sinds 26 januari beschikbaar is, heeft over een looptijd van 2 weken al een daling van 80% in spelers meegemaakt.

Deze statistiek wordt gebracht door githyp, die tevens een prognose gaf dat het spel de grootste launch op Steam zou worden. Dit was juist en het spel begon met 44.000 spelers. Het vorige record voor de meeste spelers van een vechtspel stond op Tekken 7. In de week van de release had het spel 14.000 spelers en verloor in 2 maanden 80% van zijn spelers.

Het is volgens githyp niet heel ongewoon dat spelers sneller dan normaal afhaken bij een vechtgame. Spelers blijven niet lang hangen wanneer je na het zoveelste potje wordt ingemaakt.

Na deze verliezende intere e in Dragon Ball FighterZ brengen mi chien verscheidende mods meer leven in de brouwerij. Zo is laatst een preview van een Sonic-mod online gekomen.

Wat voor effect deze drastische daling van spelers gaat hebben op de EVO 2018 kampioenschappen is nog maar even afwachten.

Dragon Ball FighterZ

Spyro the Dragon-trilogie dit jaar mogelijk naar PlayStation 4

Er zou een remake in de maak zijn van de PlayStation-trilogie rondom platformmascotte Spyro the Dragon.

Dat melden meerdere bronnen aan website Kotaku UK en journaliste Laura Kate Dale. Activision zou aan de trilogie werken, die in maart aangekondigd moet worden en in het derde kwartaal van dit jaar uit moet komen op PlayStation 4.

Volgens de bronnen bevat het pakket remakes van de eerste drie Spyro-games: Spyro the Dragon, Ripto's Rage! en Year of the Dragon. De remakes zouden nieuwe a ets, animaties, filmpjes en een vernieuwde soundtrack bevatten, vergelijkbaar met de vorig jaar verschenen remake Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy, ook al van Activision. Net als die remake zou wederom Vicarious Visions aan de Spyro-trilogie werken. De game moet daarbij een jaar exclusief voor PS4 blijven.

Activision Blizzard heeft vooralsnog niets bevestigd.

Media has no description

Ubisoft wil focu en op langere levensduur van games

Ubisoft wil spelers langer vasthouden met een videogame in plaats van regelmatig spellen uitbrengen.

Dit schrijft Ubisoft CEO Yves Guillemot in zijn jaarlijkse rapport. "Nieuwe releases zijn slechts een deel van onze markt, die nu meer gefocust is op het engageren van spelers voor een lange termijn", zo schrijft hij. Eerder heeft het bedrijf meer gewerkt aan nieuwe multiplayer-games. Volgens Guillemot zijn fans nu gedurende langere tijd de titels van Ubisoft aan het spelen en worden die games ook maanden of zelfs jarenlang gespeeld.

Rainbow Six Siege werd als voorbeeld genoemd voor deze langere loopduur. Deze shooter kwam eind 2015 al uit en kreeg toentertijd een hoog cijfer van ons dankzij de tactische gameplay. Ondanks dat de game nu twee jaar oud is krijgt het nog steeds regelmatige updates. Over minder dan een maand komt bijvoorbeeld de Outbreak-uitbreiding uit die een tijdelijke spelmodus zal brengen.

Ubisoft veranderingen

In het rapport schrijft Guillemot dat de hoeveelheid spelers die dagelijks Siege spelen is verdubbeld. Hierover schrijft hij het volgende: "Dit reflecteert hoe ons team in staat is de ervaringen van spelers te blijven verbeteren, nieuwe content te leveren van hoge kwaliteit, feedback te incorporeren en om spelers te blijven betrekken door e-sports-toernooien te organiseren." E-sports worden steeds populairder en ook Ubisoft wil daar gebruik van maken. Ze verwachten dit jaar meer te verdienen dan ooit.

In de bijbehorende presentatie van het kwartaalrapport wordt het nog duidelijker uitgelegd waarom er gekozen wordt voor een focus op spellen met een langere levensduur. 'Traditionele' games behouden slechts 13% van de spelers in het tweede jaar, terwijl bij 'live'-games 52% van de fans in het tweede jaar nog aan het spelen zijn.

Ubisoft Percentages

'Games as a service' is een term die veel gebruikt wordt over het updaten en bijhouden van een game om zijn levensduur te verlengen. In 2016 schreef Michel een stuk over het fenomeen dat komt kijken bij het "vloeibare karakter" van huidige videogames. Daar legt hij het volgende uit: "Games waren jaren geleden nog letterlijk producten. Denk aan een dvd van een film of een muziekalbum: op voorhand kun je onderzoeken wat er op deze producten staat, je koopt ze en je bent er zeker van dat de aanwezige content nooit meer verandert. Dat was met games voorheen net zo, maar inmiddels al geruime tijd niet meer. Kortom: een game is niet langer meer een product, maar een service. Dat lijkt een populair marketingwoord voor bedrijven als Ubisoft en mmo-uitgevers om aan te geven dat ze hun spel langdurig blijven ondersteunen, maar het is tevens een term die gamers in hun hoofd moeten gaan prenten."

Ook het verdienmodel dat Ubisoft voor ogen heeft valt onder het idee van games als een dienst. Door updates te blijven brengen trachten zij spelers te blijven betrekken met bestaande spellen. Dit is echter niet per se slecht. Zo schrijft Michel dat Splatoon in eerste instantie vrij karig was, maar na wat gratis updates uitgroeide tot een ijzersterke game. Daar staat wel tegenover dat beloftes die voor de release van een game worden gemaakt wel te vinden moeten zijn in de launchversie om fiasco's als No Man's Sky te voorkomen.

Nintendo geeft meer inzicht in de games voor Labo

Nintendo heeft meer informatie gedeeld over de twee eerste Labo-bouwpakketten voor de Switch.

In totaal zijn er drie video's uitgebracht die meer uitleg geven over de specifieke werking van Nintendo Labo.

Een overzichtstrailer toont het proces om de kartonnen creaties in elkaar te zetten met behulp van instructies op het scherm van de Nintendo Switch, toont beelden van de games en laat zien hoe de kartonnen constructies gedecoreerd kunnen worden. Ook zijn nieuwe beelden van de Toy-Con-werkplaats te zien (Toy-Con Garage in het Engels). Deze software wordt meegeleverd met elk Nintendo Labo-pakket en laat gebruikers hun eigen invoer en uitvoer vaststellen om nieuwe manieren van spelen te ontwikkelen. Een aantal voorbeelden als een spaarpot en een gitaar worden gedemonstreerd.

In uitgebreidere video's worden het mixpakket en het robotpakket verder toegelicht.

Mixpakket

In de video van het mixpakket worden de piano, motor, hengel, modelauto en het huis uitgebreider gedemonstreerd. Zo is te zien hoe bij de modelauto de IR-sensor als camera wordt gebruikt, gebruikers hun eigen composities kunnen maken met de piano en een Mario Kart-achtige ervaring voor de motor is gemaakt. Bij deze laatste game wordt getoond hoe de IR-sensor objecten kan scannen om racebanen te maken. Door een hand te scannen wordt bijvoorbeeld een omgeving gegenereerd in de vorm van dit gescande lichaamsdeel.

Robotpakket

Bij gebruik van het robotpakket worden spelers in een stad gezet die ze moeten verwoesten. Door te slaan, stampen, vliegen en lasers te schieten kunnen de gebouwen verwoest worden. Ook kunnen spelers transformeren in een tank of een grotere robot. Het is onduidelijk of het hier gaat om een enkel level of dat deze modus een langere campagne heeft. Nieuwe robotmoves kunnen vrijgespeeld worden door uitdagingen te voltooien en in een multiplayerstand kunnen twee speler met ieder een eigen robotpakket samen vechten.

Beide pakketten zijn vanaf 27 april beschikbaar in Nederland.

Plakband

Nintendo Japan kondigde aan speciaal plakband uit te brengen voor Labo. Voor 540 yen (ongeveer 4 euro) krijgt men twee rollen plakband met speciaal ontwerp. Of de doosjes met speciaal plakband ook naar Nederland komen is nog niet bekend.

Nintendo Labo-plakband

Call of Duty: WW2-speler haalt hoogste prestige zonder een schot te lo en

Youtuber en Call of Duty: WW2-speler TheseKnivesOnly heeft de elfde prestige weten te behalen met alleen throwing knifes en knifes.

TheseKnivesOnly is lid van de profe ionele gaming organisatie, KARNAGE. Dit is niet de eerste keer dat TheseKnivesOnly de hoogste prestige weet te behalen zonder een schot te lo en. Sinds de originele Black Ops uit 2010 heeft hij dit weten te behalen.

In een uitwi eling met de site Kotaku vertelt TheseKnivesOnly "De belangrijkste reden dat ik geïnspireerd werd, was tijdens een Search en Destroy match in de map WMD. Iemand gooide een Tomahawk Bomb Defend. Ik vond het super cool en het deed mijn intere e wekken." Een Tomahawk Bomb Defend houdt in dat spelers de tegenstander stoppen om een bom te planten of te ontmantelen tijdens de spelmodus Search en Destroy door een tomahawk te gooien.

Erkenning

TheseKnivesOnly ontvangt erkenning van Sledgehammer games, die met een toepa elijke gif reageert op een tweet van de gamer.

TheseKnivesOnly documenteert zijn pad naar de laatste prestige al een tijdje. Op zijn Youtube- is te aanschouwen hoe hij zijn tegenstanders één voor één afmaakt. Call of Duty WW2 is sinds 27 november beschikbaar op PS4, Xbox One en pc. Hoe lang TheseKnivesOnly er over gaat doen bij de volgende Call of Duty game, waarvan geruchten bestaan dat het Black Ops 4 wordt, is nog maar even afwachten.

Wij gaven in onze review het spel een 8. Voornamelijk, omdat Sledgehammer Games een uitstekende Call of Duty-game aflevert . Zeker online heeft de serie zijn kracht hervonden

Kingdom Come: Deliverance lanceert met grote patch

Kingdom Come: Deliverance krijgt een grote patch van 23GB bij launch die flinke veranderingen en toevoegingen levert.

Op de blog legt executive producer Martin Klima uit wat de reden achter patch 1.01 is: "De realiteit van productie van console-games is dat de 'release'-versie drie maanden van tevoren aangeleverd moet worden. Wij kunnen deze drie maanden gebruiken om wat uit te rusten of om nog wat toegevoegde content te maken en die aan jullie te verkopen als dlc, maar in plaats daarvan hebben we verder gewerkt."

De veranderingen zijn als volgt:

  • Meerdere nieuwe evenementen in de open wereld
  • Grote verbeteringen aan gespreksanimaties
  • Het verkrijgen van geld en xp is opnieuw gebalanceerd
  • Wapen- en armor-stats zijn opnieuw gebalanceerd
  • Algemene verbeteringen aan combat
  • NPC's krijgen een betere reactietijdGeluid is aangepast
  • Boogschieten is mogelijk in stealth-modus
  • De UI achter het overhalen van NPC's is verbeterd
  • Verscheidene bugfixes en verbeteringen


Ook laat Klima weten dat het bestand zo groot is een groot deel van de bestanden aangepast werden en daarom opnieuw gedownload moeten worden. Een grote download als deze gaat even duren maar "wij geloven er sterk in dat na vier jaar wachten, een beetje langer wachten voor een patch het waard is".

Kingdom Come: Deliverance

Dead Space nu tijdelijk gratis op Origin

Pc-gamers kunnen de horrorgame Dead Space nu gratis downloaden op pc via Origin.

De game is onderdeel van EA's 'on the house'-actie, waarbij telkens een andere game wordt uitgekozen die tijdelijk gratis gedownload kan worden. De game blijft na het downloaden eigendom van de speler.

De survivalhorrorgame verscheen oorspronkelijk in 2008 en gooide hogen dankzij de precieze actie, gecombineerd met op momenten gruwelijke horrortaferelen. Er kwamen twee vervolgen uit op de actie-horrorgame, alsmede een Wii-shooter. De franchise lijkt inmiddels op inactief te zijn gesteld.

Gamer.nl plaatste eerder dit jaar een Reload over de eerste Dead Space. Lees die hier.

Dead Space
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou