Nieuws van de week: Mass Effect: Andromeda uitgesteld | Gamer.nl

Nieuws van de week: Mass Effect: Andromeda uitgesteld | Gamer.nl

In het nieuws van de week bekijken we wekelijks het belangrijkste nieuws. We gaan waar mogelijk iets dieper in op de feiten en wat het betekent voor de game-industrie en uiteraard voor de gamers.

Ma Effect: Andromeda uitgesteld naar 2017

De langverwachte rpg Ma Effect: Andromeda is uitgesteld naar 2017. Bioware liet in een blogpost weten dat de nieuwe Ma Effect "vroeg in 2017" komt. Volgens de studio komt het uitstel doordat de game zo groot is. Spelers zouden een "ongekende vorm van vrijheid" krijgen.

Aaryn Flynn, general manager van Bioware: "We hebben de game recent gespeeld in de studio en we weten dat we er de juiste kant mee opgaan. Maar we weten ook dat we voldoende tijd nodig hebben om te leveren wat de game moet worden - en dat is onze inzet die we voor jullie hebben."

De game wordt op EA's E3-persconferentie getoond op 12 juni. Het is niet bekend of de game ook ergens op de beursvloer in speelbare vorm is.

Ma  Effect Andromeda

Eerste trailer voor A a in's Creed-film uitgebracht

Ubisoft en 20th Century Fox hebben de eerste trailer voor de A a in's Creed-film uitgebracht. De film is gebaseerd op de gelijknamige gamereeks en bevat bekende acteurs als Michael Fa bender en Marion Cotillard.

Het verhaal draait om Callum Lynch, gespeeld door Fa bender. Net als in de A a in's Creed-games kan hij de avonturen van zijn voorvaders beleven door middel van de Animus, een machine die genetische herinneringen ontgrendeld. Lynch is een afstammeling van Aguilar, een Spaanse A a in uit de vijftiende eeuw. Door informatie op te doen via de Animus moet hij de Templars zien te stoppen in het heden.

De film wordt geregi eerd door Justin Kurzel, bekend van Snowtown en Macbeth, en is vanaf 5 januari 2017 te zien in de Nederlandse bioscopen.

Lionhead Studios wilde duistere Fable 4 maken

De door Microsoft gesloten Fable-ontwikkelaar Lionhead Studios had een idee voor een volwa en Fable 4 die zich afspeelde tijdens de industriële revolutie en liep op de Unreal Engine 4. Microsoft schoot het idee echter af.

Volgens een uitgebreid artikel op Eurogamer pitchte voormalige art director John McCormack het Fable 4-idee aan Microsoft. Volgens McCormack hadden er onder andere trams en vliegende machines in de game moeten zitten. "Het zou duister en volwa ener worden. En omdat het voor volwa en spelers gemaakt zou worden, zou het ook prostituees en humor hebben. Ik dacht dat het briljant zou worden en iedereen had er erg zin in."

In alle Fable-games was Bowerstone een belangrijke stad. In de eerste Fable was het nog een klein dorp, maar gedurende de drie Fable-games werd het steeds groter. In Fable 4 had Bowerstone vergelijkbaar moeten zijn met Londen, waarin de beruchte seriemoordenaar Jack de Ripper als Balverine, de monsters in de Fable-reeks, vermomd was. Ook zouden er diverse Britse verhalen in de game verwerkt worden, waaronder Dr. Jekyll en Mr. Hyde.

Microsoft schoot het idee af, waardoor McCormack in 2012 vertrok, maar volgens hem waren andere werknemers van Lionhead ook niet blij met de besli ing. "We dachten, je hebt wel het maximaal aantal rpg-spelers op Xbox bereikt en je moet een manier vinden om dat te verdubbelen, en je gaat het niet met een rpg doen. Maar ik dacht, dat kunnen we wel. Ik zei, geef ons vier jaar, fatsoenlijke financiën, geef ons de kans die men aan Ma Effect en Skyrim gaf. Zij krijgen vier jaar en veel budget. Geef ons dat en we geven jullie meer spelers. Maar Microsoft zei 'nah, jullie hebt drie kansen gehad en jullie hebben het geld maar verdrievoudigd. Het is niet goed genoeg, oprotten.' Dat irriteerde mij."

In plaats daarvan werd Lionhead op Fable Legends gezet, een free-to-play game waarin spelers met elkaar gevechten in de fantasiewereld aangingen. Volgens McCormack wist men bij Lionhead dat spelers liever Fable 4 hadden. Volgens bronnen werd er 75 miljoen dollar in Fable Legends gestoken en was de game bijna klaar voor een open bèta voordat hij geannuleerd werd. Daarna dachten veel Lionhead-werknemers dat de technologie voor Fable 4 gebruikt zou worden en waren veel werknemers daar blij mee, maar Microsoft sloot de studio.

Media has no description

Civilization 6 aangekondigd, verschijnt op 21 oktober

2K Games en ontwikkelaar Firaxis hebben Sid Meier's Civilization 6 aangekondigd. Het nieuwe deel in de turn-based strategyreeks komt op 21 oktober uit voor pc.

In de Civilization-reeks bouwen spelers een imperium die de tand des tijds moet doorstaan. Spelers kunnen een samenleving vanaf het Stenen Tijdperk zien groeien naar de toekomst. Daarbij neemt men het op tegen grote leiders uit de geschiedenis.

Nieuw aan Civilization 6 is dat steden zich nu fysiek uit kunnen breiden op de map en dat spelers actieve onderzoeken kunnen doen in technologie en cultuur. Units kunnen in worden gezet om deze eigenschappen te verkennen. Support units kunnen nu met andere units worden gecombineerd op een tile. Daarbij krijgt de game natuurlijk weer verscheidene multiplayermodi om samen te werken en het op te nemen tegen andere gamers.

Vervolg op Star Wars Battlefront verschijnt in 2017

Electronic Arts heeft bekendgemaakt volgend jaar een vervolg uit te brengen op Star Wars Battlefront. Het nieuws kwam naar buiten via een bericht naar de investeerders van de uitgever.

De nieuwe game in de Battlefront-reeks moet volgend jaar uitkomen, maar staat niet genoemd voor het fiscale jaar voor 2017 dat eindigt in maart volgend jaar. Dit betekent dat de Star Wars-shooter gaat verschijnen tu en april en december van 2017. Blake Jorgensen, CFO bij Electronic Arts, geeft aan dat de nieuwe Battlefront gebruik gaat maken van de nieuwere films, waardoor de inhoud niet meer gelimiteerd is tot de originele trilogie.

Een ontwikkelaar voor het vervolg is nog niet aangekondigd, hoewel de verwachting is dat het Zweedse DICE de ontwikkeling weer op zich zal nemen. Electronic Arts heeft tevens onthuld dat vorig jaar meer dan 14 miljoen exemplaren van Star Wars Battlefront zijn verscheept. Dit is verdeeld over pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Jorgensen gaf hiernaast aan dat de aankomende Star Wars-game van Dead Space-ontwikkelaar Visceral Games in 2018 moet uitkomen. Meer details over het project zijn niet gedeeld. De ontwikkeling wordt geleid door Amy Hennig, die tot maart 2014 aan de Uncharted-games heeft gewerkt bij Naughty Dog.

Vorige week kondigde EA aan dat Titanfall-ontwikkelaar Respawn Entertainment ook een Star Wars-titel in ontwikkeling heeft. Een releasedatum voor deze third person actie-adventure is niet bekend. Respawn werkt tevens aan Titanfall 2.

De huidige versie van Star Wars Battlefront ontvangt dit jaar nog een aantal dlc-pakketten, waaronder één die zich afspeelt op de bekende Death Star.

Media has no description

The Witcher 3-uitbreiding Blood and Wine komt op 31 mei

Blood and Wine, de tweede en tevens laatste uitbreiding voor de actie-rpg The Witcher 3: The Wild Hunt, verschijnt op 31 mei. Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aangekondigd.

De eerste uitbreiding voor The Witcher 3, genaamd Hearts of Stone, kwam eind vorig jaar uit. Blood and Wine zou oorspronkelijk in het eerste kwartaal van 2016 uitkomen, maar de releasedatum wordt nu in de eerste helft van het jaar geschat.

CD Projekt Red belooft dat Blood and Wine zo'n 20 uur aan nieuwe gameplay bevat. Dat zou betekenen dat de uitbreiding twee keer zo groot is als Hearts of Stone. De dlc bevat in ieder geval een compleet nieuw gebied om te verkennen.

The Witcher 3
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou