Hoogtepunten: Immortals: Fenyx Rising-review en next-gen Fifa 21

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Kratos nu beschikbaar in Fortnite

God of War-hoofdpersonage Kratos is vanaf nu beschikbaar in Fortnite.

Het personage is als outfit beschikbaar in chapter 2, seizoen 5 van de game, dat een paar dagen geleden van start ging. Kratos is beschikbaar in alle platformversies van de game, maar de 'Armored Kratos Style'-outfit is exclusief voor PlayStation 5-gamers.

Kratos kan gekocht worden via de Item Shop. Hij is individueel verkrijgbaar, of als onderdeel van de Oathbreaker-set, waarin ook een Guardian Shield Glider, de Mimir Back Bling en de Leviathan Axe Pickaxe zit. PS5-gamers die de Kratos Outfit hebben gekocht ontvangen de Armored Kratos Style.

Watch on YouTube

Next-gen update Fifa 21 is vroeger dan verwacht uitgekomen

EA Sports heeft een dag vroeger dan verwacht de next-gen update voor Fifa 21 uitgebracht.

Morgen lanceren de PlayStation 5- en Xbox Series X/S-versies van Fifa 21, maar de update om de PS4- en Xbox One-versies naar de next-gen-versies te upgraden is nu dus al verkrijgbaar.

Om de update te verkrijgen, moeten mensen inloggen op PlayStation 5 of Xbox Series X/S (afhankelijk van of men Fifa 21 op PlayStation 4 of Xbox One heeft) en naar de gamebibliotheek gaan. Als het goed is, ziet men daar de optie om de upgrade te downloaden. Het gaat om een bestandsgrootte van om en nabij de 50 gb.

Fifa 21

Immortals Fenyx Rising is Ubisofts beste openwereldgame van het jaar

Zelfs voor uitgever Ubisoft, die zo bekend staat om zijn vele openwereldgames die uit dezelfde mal gegoten worden, is het opmerkelijk dat er in korte tijd maar liefst drie van dat soort spellen achter elkaar uitkomen.

Na Watch Dogs: Legion en Assassin’s Creed Valhalla dreigt Immortals Fenyx Rising onder te sneeuwen, mede doordat de naam nog niet gevestigd is. Dat zou zonde zijn, want deze game is beter dan die andere twee. Dat komt vooral door het goede schrijfwerk, de prachtige, maar niet te grote open wereld en het vele leentjebuur spelen bij Zelda: Breath of the Wild.

Lees verder

immortals fenyx rising

CD Projekt Red onthult fotomodus Cyberpunk 2077

CD Projekt Red heeft de fotomodus van Cyberpunk 2077 onthuld in een nieuwe trailer.

In de eerste beelden worden de functies van de modus versneld uitgelicht. Zo kunnen spelers hun personage draaien en laten poseren, de camera bewegen, verschillende effecten toevoegen en andere bewerkingsopties gebruiken. Ook zijn er verschillende stickers en kaders beschikbaar.

Watch on YouTube

Control nu op Xbox Game Pass

De actie-thriller Control van Remedy staat nu op Xbox Game Pass voor console.

Er gingen al geruchten dat de game naar Game Pass zou komen, maar dat heeft Microsoft nu bevestigd. Daarnaast heeft het zestien andere games die in december naar de service komen bevestigd. Morgen verschijnt ook Doom Eternal op de pc-versie van Game Pass, zo werd gisteren al aangekondigd. Ook Haven (console en pc), Rage 2 (Android), Va-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action (pc), Yes, Your Grace (Android, console en pc) en Slime Rancher (Android en console) komen dan uit.

control

Twin Mirror is een kleinschalig moordmysterie

Jaarlijks brengt het Franse Dontnod Entertainment een of meerdere games uit. Vanwege een verscheidenheid aan studio’s en meerdere uitgevers soms zeer kort na elkaar, zoals in het geval van Twin Mirror, dat door de studio zelf wordt uitgegeven. En waar veel van Dondnods titels belangrijke sociale problemen aan de kaak stellen, is Twin Mirror vooral een rechtdoorzee detectivethriller met een Twin Peaks-achtige insteek.

Dontnods inspiratie voor de game is overduidelijk. Het afgelegen dorpje Basswood wordt opgeschut door een reeks misdrijven, net wanneer de onderzoeksjournalist Sam terugkeert om de uitvaart van zijn overleden vriend Nick te bezoeken. Dat maakt hem niet alleen verdacht, maar omdat vrijwel iedereen elkaar kent wordt de zaak ook nog eens persoonlijk. Wat begint als een pijnlijke confrontatie met oude vrienden en collega’s, wordt een moordmysterie waarin iedereen de dader kan zijn.

Lees verder

twin mirror

Sony: 'Singleplayergames zijn bloeiende'

Ondanks de populariteit van multiplayergames, is de markt voor singleplayergames bloeiende, zo claimt Sony.

Het bedrijf meldde dat vorig jaar in een briefing naar ontwikkelaars waar Vice Games onlangs aan is gekomen. De briefing is onderdeel van een tweedelige presentatie waarin Activities worden uitgelegd aan ontwikkelaars. Activities op PlayStation 5 tonen spelers in een oogopslag wat er nog in een game gedaan kan worden, en geven spelers de optie om meteen naar het juiste gebied of level te transporteren.

De presentatie begint met de melding dat "iedereen weet dat singleplayer aan het sterven is", waarna een lijst met populaire PlayStation 4-games wordt getoond, waaronder Grand Theft Auto 5 en Call of Duty: Black Ops 3. Het succes van deze games wordt voor een groot deel aan de aanwezige online modi toegeschreven. Vervolgens meldt Sony dat uit interne data blijkt dat "singleplayer bloeiende is", en dat PlayStation-gamers vaak meer tijd offline dan online spenderen.

The Last of Us Part 2

Bugsnax is om op te eten

Bugsnax heeft een bijzondere werking op mensen. Daarmee bedoelen we niet het feit dat je ledematen veranderen in voedsel wanneer je zo’n appetijtelijke Bugsnack eet, maar de manier waarop de indie-game al direct een cultstatus heeft verkregen na zijn bizarre debuuttrailer met net zo aanstekelijk themanummer. Nu we Bugsnax hebben gespeeld kunnen we gelukkig vaststellen dat die aandacht niet onverdiend is.

In Bugsnax laten een dertiental Muppet-achtige Grumpussen zich door een uitnodiging van ontdekkingsreiziger Elizabert Megafig verleiden om de smakelijke snack-insecten te ontdekken op Snaktooth Island. Sommigen zien het uitstapje als een kans om te ontsnappen aan hun privéproblemen, anderen zijn er om een nieuw leven te starten of zich te laten inspireren. Jij speelt een journalist die naar het eiland afreist om Elizabert te interviewen over haar ontdekking, maar eenmaal aangekomen blijkt dat er iets niet in de haak is.

Lees verder

Bugsnax

""