Weekoverzicht
Splinter Cell

Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

Hopelijk niet als personage in de volgende Assassins Creed

Geschreven door Max van Ekelenburg op
Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Tom Holland en Mark Wahlberg over de Uncharted-trailer

In een nieuwe video praten acteurs Tom Holland en Mark Wahlberg over de gisteren uitgekomen trailer van de Uncharted-film.

De acteurs spelen respectievelijk Nathan Drake en Sully. In onderstaande video worden nogmaals wat beelden uit de trailer getoond, terwijl het tweetal het een en ander vertelt over de film.

Lees verder

Resident Evil 4 VR past seksueel getinte content aan

De virtualrealityversie van Resident Evil 4 past seksueel getinte content rondom het personage Ashley aan.

Ashley is de dochter van de president die in de game is ontvoerd en gered moet worden door hoofdpersonage Leon. In de oorspronkelijke game zaten enkele seksueel getinte dialogen die nu zijn verwijderd.

Lees verder

Resident Evil 4

SSD-opslag van 512 GB en 2 TB voor Xbox Series-consoles onthuld

Seagate brengt binnenkort SSD-opslagkaarten van 512 GB en 2 TB uit voor Xbox Series X en S.

Op de Xbox-website is aangekondigd dat de uitbreidingskaarten binnenkort op alle markten te koop moet staan. In november (512 GB) en december (2 TB) moeten ze in ieder geval in de Verenigde Staten lanceren.

Lees verder

"Geëxplodeerd" aanzicht van de Xbox Series S-console.

GTA: The Trilogy - Definitive Edition verschijnt op 11 november, eerste trailer en screenshots verschenen

Vanaf 11 november is de game enkel digitaal beschikbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc. Op 7 december verschijnen fysieke versies van de game.

"Drie iconische steden, drie epische verhalen. Speel de genredefiniërende klassiekers uit de oorspronkelijke Grand Theft Auto-trilogie: Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Adreas", luidt de omschrijving van de remasters.

Lees verder

gta the trilogy

'Remaster van en vervolg op Bloodborne in de maak'

Bluepoint Games zou werken aan zowel een remaster van, als een vervolg op FromSoftware-titel Bloodborne.

Dat claimt XboxEra Podcast-presentator Nick Baker te hebben vernomen. Baker lekte voorheen al correct uit dat er een uitbreiding op Ghost of Tsushima in de maak was.

moment spaak lopen.

Lees verder

Bloodborne

Urenlang spelen zonder resultaten: een zoektocht naar dopamine?

De afgelopen vijf jaar heb ik een verandering geconstateerd in mijn gamegedrag. Waar ik vroeger vooral zoveel mogelijk singleplayergames speelde of mijn heil in online shooters zocht, kan ik er tegenwoordig van genieten om urenlang in een game bezig te zijn zonder resultaten te behalen. Alles in de hoop op een kleine dosis dopamine… of toch iets anders?

Ik ga niet uiteenzetten wat kansberekening inhoudt en je al helemaal niet vervelen met formules - we willen immers geen flashbacks naar saaie wiskundelessen. Als het goed is snap je het concept. Ik ook – althans, dat dacht ik voor ik me bezighield met games als World of Warcraft, Pokémon Go en Diablo 2. Na honderden uren rondgehangen te hebben in de virtuele gokhal die dit soort games bieden, snap ik namelijk pas écht hoe kansberekening werkt. Met daarbij de conclusie dat het mij niet eens om de resultaten gaat… en dat ik voortaan met een grote boog om loterijen heenloop.

Lees verder

column

Pac-Man-artiest Hiroshi Ono overleden

Ono begon in 1979 bij Namco, voordat het bedrijf fuseerde met Bandai. Tot 2013 werkte hij aan ontwerpen en sprites voor klassieke Bandai Namco-titels, waaronder Pac-Man, Pole Position, Dig Dug, Mappy en Xevious.

Zijn eerste klus was voor de arcadegame Galaga, die de iconische aliens tekende en zodoende bekend werd vanwege zijn sprites. Op de Japanse crowdfundingwebsite Motion Gallery wordt momenteel geld ingezameld voor een documentaire die zijn werk uitlicht.

Lees verder

Pac Man

Dbrand haalt PlayStation 5-faceplates uit verkoop

Het Canadese bedrijf Dbrand heeft de PlayStation 5-faceplates toch uit de verkoop gehaald, nadat Sony dreigde naar de rechter te stappen.

Dbrand kondigde rond de lancering van de PlayStation 5 eind vorig jaar aan custom faceplates voor de PlayStation 5 te gaan verkopen, aangezien de faceplates van de console relatief gemakkelijk zijn te verwijderen.

Lees verder

Nederlandse game We Were Here Forever verschijnt in 2022

De in Nederland ontwikkelde game We Were Here Forever komt in het tweede kwartaal van 2022 uit.

Het is de vierde game in de We Were Here-reeks, ontwikkeld door het in Rotterdam gevestigde Total Mayhem Games. Net als voorgaande delen betreft het ook hier een coöperatieve puzzle-adventure. De verkenners uit de eerste twee games zijn in dit deel gevangen in Castle Rock, waar ze moeten samenwerken met een in-game walkie talkie om puzzels op te lossen.

Lees verder

We Were Here Forever

Doel voor jaarlijkse Xbox Game Pass-groei gemist door Microsoft

De groei van Xbox Game Pass gaat niet zo snel als Microsoft had gepland: het interne doel voor het afgelopen fiscale jaar is gemist.

Dat blijkt uit een document dat Microsoft vorige week online heeft geplaatst. In de twaalf maanden die eindigden 30 juni 2021 is de hoeveelheid Game Pass-abonnees met 37,48 procent gestegen. Het bedrijf zelf had echter een stijging van 47,79 procent voor ogen.

Lees verder

'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

De ontwikkeling van een nieuwe Splinter Cell-game zou zijn begonnen bij Ubisoft.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen van bronnen, zo meldt hij op VGC. Het zou een "hoofddeel" zijn binnen de franchise. De productie van het spel zou nog maar net zijn begonnen en er zouden dan ook nog maar weinig details zijn. Wel is er een "kleine kans" dat het spel in 2022 wordt onthuld.

Lees verder

Splinter Cell

Verken de 'Settled Systems' in Starfield

Bethesda heeft een nieuwe trailer uitgebracht van Starfield, die draait om de 'Settled Systems'.

De trailer bevat alleen concept art van de game. De Settled Systems beslaat onder andere ons sterrenstelsel en nabijgelegen gebieden die zich in vijftig lichtjaren rondom ons stelsel vinden.

Lees verder

Starfield

Dit artikel delen:

Lees meer

Patch voor Half-Life 2 bereidt game voor op komst van Steam Deck Bij een domme gamereeks als Uncharted past een domme actiefilm
0

Reacties op: Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.