XBone Cloud graphics nep? | Gamer.nl

EA Sports heeft een gratis FIFA 14 Ultimate Team: World Cup-modus aangekondigd voor FIFA 14.

De Cloud zou aldus Microsoft de XBone hebben kunnen ondersteunen door nog betere graphics te leveren. Aldus werd er beweerd.. Maar nu ze plots alle online eisen hebben laten vallen, betekend dat dan niet dat die Cloud opties ook verdwijnen?

Of krijgen we "works better on the cloud", "requires Cloud", zoals nu met bepaalde Kinect spellen.

Het lijkt mij dat er dan nog helemaal geen spellen zijn gemaakt om gebruik te maken met de Cloud en het een marketing trucje was, om in eerste instantie toch nog alle mensen het online gebeuren te laten slikken.

Daarnaast, als de Cloud geen onderdeel meer uitmaakt van het verbeteren van de graphics, zitten we met een groot verschil in grafische kracht. Zover is het "theoretisch" zo dat de PS4 1.84 Terraflops aan grafische pracht en praal kan neerztten en de XBone 1.23. Dus vanuit de XBone gezien is de PS4 50% krachtiger...

Laat staan als de 'geruchten kloppen' dat er productie problemen zijn waardoor de XBone onderklokt moet worden en de prestatie verschillen nog groter worden.

Ik zie zelf het liefste zo min mogelijk verschil tu en de 2 consoles, zodat de concurrentie vooral in prijs, titels en services ligt... Dus begrijp dat ik er niet vrolijker van wordt, ook al lijkt de PS4 meer mijn systeem te worden.

Edit: En als de cloud inderdaad zo goed kan werken, waarom zou Sony niet daar later op inhaken, want de hardware zal ze niet tegen houden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou