Wat zijn essentiële onderdelen voor een goed spel? | Gamer.nl

EA Sports heeft een gratis FIFA 14 Ultimate Team: World Cup-modus aangekondigd voor FIFA 14.

1 Het moet een "echt" spel zijn. 
1.1 Een vorm van uitdaging(geen uitdaging, geen spel) 
1.2 Een gevoel van competitie (hoe goed doe ik het tegen of vergeleken met andere mensen) 

2 Een gevoel van controle (De rede waarom spellen zoals Dragons Lair/Space Ace dingen van het verleden zijn) 

3 Een gevoel van ontdekking 
3.1 Een dynamisch onderdeel, waarin je als speler niet altijd 100% zeker bent van wat er komtt. 
3.2 Replay value (wat bij het spel past) 

4 Een gevoel van groei(hoe ver heb je je vaardigheden ontwikkelt) 
4.1 Een goede learning curve(easy to learn, hard to master, zodat het voor iedereen boeiend kan zijn) 
4.2 Een beloning ysteem(dingen om naar uit te kijken als je een level of uitdaging hebt gehaald) 

5 Immersie in het spel op meerdere niveaus( Zodat de speler zich tot op zekere hoogte bekend voelt met het spel) 
5.1 Een goed uitgebalanceerde combinatie van geluid en beeld, die een aanvulling zijn op het spel. Zodat de speler zich meteen thuis voelt, ook al hebben ze het spel nog nooit gespeelt. 
5.2 Een goed uitgebalanceerde opbouw van de levels in voorspelbaarheid. Zo dat mensen een gevoel hebben hoe ver ze in het level of algehele spel zitten. Dat ze niet onverwachts al aan het einde zitten. 

 

Afhankelijk van welk type gamer je probeert aan te spreken, moet je jezelf afvragen hoe hoog je de moeilijkheidsgraad wil hebben. Dit vanwege het groot aantal platforms waarbij je bij ieder platform een bepaalde meerderheid aan gamers kan vinden. Een PS3/X360 gamer heeft andere eisen dan iemand die op zijn telefoon speelt. Maar er moet wel een gevoel gecreeerd worden, waarbij de speler het gevoel heeft iets te hebben bereikt. 


Er zijn andere belangrijke delen die spellen nodig "kunnen" hebben, maar kan sterk afhankelijke zijn van het genre. 

-Het juiste gewicht voor het verhaal(weten wanneer een verhaal zichzelf wel of neit serieus moet nemen) 
-Een gevoel van controle over het verhaal(je keuzes moeten uit maken) 
-Meerdere eindes(replay value) 
-Meerdere moeilijkheidsgraden 
-Gezichtsanimatie: Te veel adventure/rpg type spellen mi en het gevoel van emotie in het gezicht van de karakter, dit verstoort het gevoel van empathie dat je ontwikkelt met je karakter(s) 
-Pick up and play(eigenlijk voor elke mobile/handheld/PSN/XBLA spel, wat Nintendo goed onder controle heeft en ze aan de winnende hand houdt tegenover de PSP/PSVita


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou