Wat maakt een goede game? | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Maar wat ik me afvraag is wat maakt, of breekt, een game voor je? Zijn dat uitzonderlijke graphics, verhaal die de game verteld, actie die de game heeft, de ellenlange singleplayer die je gewoon moet blijven spelen? En ga zo maar door!

Ik hoop van jullie te horen wat voor je persoonlijk nou een game maakt of breekt. Vooral in zijn algemeenheid ben ik toch echt nieuwsgierig naar! Hoop dat er veel word gereageerd op mijn vraag aan jullie zodat er veel verschillende visies uitkomen.

Hieronder in ieder geval mijn visie van een goede game:
Wat ik zoek in een spel is vooral binding met de hoofdpersoon/personage in het spel. Heb ik dit niet of minder dan gaat een game mij al veel sneller vervelen dan normaal en kan ik het spel minder lang achter elkaar spelen en verdwijnt het spel sneller in mijn collectie.
Daarnaast moet de game een sterke singleplayer bevatten. Eerst lekker de singleplayer uitspelen voordat ik me tot een se ie op multiplayer waag. Eerst maar eens kijken hoe de game aanvoelt. Als een game multiplayer gebaseerd is heb ik ook minder snel de neiging om die game uberhaupt te kopen.
Als laatst toch de herspeelbaarheid van het spel. Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat er totaal verschillende wegen leiden naar de “overwinning” dus wat ik hier ook probeer te zeggen is dat strategie een rol moet spelen in een spel. Niet dat het domweg dingen doen zodat je uiteindelijk wint.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn blog. En dat jullie je licht laten schijnen op mijn vraag.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou