Urbanisatie verpest de racegames (N) door MetalSonic | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Allereerst, over mij

Zelf ben ik geboren in Amsterdam en even later verhuist naar Hoofddorp. Het komt er op neer dat ik al 23 jaar lang in de randstad woon. De randstad van een land waarvan Amerikanen denken dat het de hoofdstad is van Kopenhagen. File's verderop en vliegtuigen die op een haartje na mijn huis mi en. Ik ben het allemaal gewend en na een tijdje weet je dan ook niet beter. En dit is waarschijnlijk ook de onderliggende gedachte voor mijn mening in dit artikel. Ik zal het in dit artikel voornamelijk hebben over race games aangezien het mij daar het meeste stoort. Ik heb het over de urbanisatie van race games.

De urbanisatie van races games, het begin was mooi

Ik kan mij mijn eerste Need for Speed game nog goed herinneren, het was Need for Speed 2. Ik speelde de demo via een blaadje van compu kids waar ik toen op was geabboneerd en het was smullen geblazen. Het racen door bergachtige gebieden die mij deden terug denken aan de wintersport. Lange wegen met bergen in de verte en veel hoogteverschillen. Een ravijn aan je linker- of rechterhand. Als je dan klaar was met de track op de berg reed je even later langs een beach dat je deed denken aan de kust van Australië. Mooi futuristisch achtig water aan de zijkant met af en toe een tunnel waar je door heen rijdt. Dit soort levels pakte mij helemaal en het was dan ook mooi dat ik dit ook kon ervaren in Need for Speed 1 en Need for Speed 3. Het begin was o-zo-mooi!

En toen kwamen de steden

Burnout 2 had al een paar stadlevels maar gelukkig ook nog veel platteland en Burnout 3 had nog meer stad. Het spreekt dan ook voor zich dat ik Burnout Paradise helemaal een kut spel vond aangezien je daar alleen maar door de stad reed. Op een klein groen strookje aan de buitenkant na is het alleen maar stad. Als ik in de stad wil racen speel ik Midtown madne wel ofzo of GTA. Ik vind het ontzettend jammer dat de stad steeds meer gebruikt werd als achtergrond voor racegames. Het is één van de redenen dat Burnout niet meer intere ant werd en het is voor mij ook de reden dat ik ben gestopt met de Need for Speed games. Alsof het lompe "gangster/ niggah check my bitches" element niet al vervelend genoeg is moet ik ook nog eens door de stad racen.

Sommige dingen moeten gewoon bij het oude blijven

Net zoals dat Sonic games 2d zijn hoort een autorace game niet in de stad te zijn, ok jongens rustige met de felle reacties. Dit was uiteraard sarcasme, aangezien een race door een stad ook wel iets heeft. Maar zorg er in elk geval voor dat er weer meer race games komen met natuur levels. Ik heb Dirt ontzettend veel gespeeld omdat ik weer lekker door de bo en kon racen. Ik heb op dit moment mijn ogen gericht op Fuel, een racegame met tracks van soms meer dan een half uur door de natuur!. Dat wordt smullen, en dat stadlevels toch zo in trek zijn wereldwijd komt dan mi chien toch omdat de meesten niet in een stad wonen? Ik zie in het dagelijks leven al genoeg stad en in een videogame wil ik ergens anders zijn. Door de stad racen kan ik ook wel in het echt (als de politie even niet kijkt :P).


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou