Als één van de eerste dingen die ik deed in mijn nieuwe functie als Creative Director, was één van mijn eigen titels in te brengen voor mijn nieuwe werkgever. In dit geval Nanos waar ik 2 jaar terug al een gametrailer voor had gemaakt en zo de graphics meteen kon inzetten voor de programmeur die er graag aan wilde werken.

Ik had al wat leuke twists in gedachten, zoals 2 speler co-op(in storymode) en 2 speler competitive. Ook dat het in het lichaam moest afspelen en zo een interessant contrast kon toepassen voor de voorgrond(zie oude gametrailer):

https://www.youtube.com/watch?v=HavUxTP68aQ

Maar de programmeur(Victor Adamse) was nog nauwelijks twee dagen bezig en verraste me al meteen met een 4 speler modus. Deze versie hebben we dan ook uiteindelijk kunnen tonen op First Look en hebben ruim 800 spelers gehad in slechts twee dagen tijd. 

http://www.indiedb.com/games/nanos1/videos/nanos-first-official-footage

En we hebben deze versie dan ook gratis op internet geplaatst. Waarschuwing wel dat het voor nu voornamelijk leuk is met anderen (kan wel alleen)

excamedia.nl/download/nanos.rar

Na alle positieve feedback hebben we echter wel een gewaagde sprong gemaakt om alles toch 3D te maken en hiervoor hebben de 3D artists (Rick Geersing en Kyan Graham) toch de juiste sfeer weten neer te zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=cUIZzPXvkt4

Deze versie zal aankomende woensdag te spelen zijn op de Dutch Game Garden Netwerklunch en zal voor 80% het hele partymode gedeelte vertegenwoordigen.

Voor nu ben ik druk bezig een script aan het schrijven voor de 1-2 speler verhaalmodus. Hierbij zullen er ook tal van nieuwe dingen in komen die nog niet aan het concept waren gekoppelt, dus aan het einde van de rit, is dit net zo vernieuwend als Roche Fusion(wat het doel is), maar toch vertrouwd.