Vlak nadat de kredietcrises zijn echte toorn liet zien, schreef ik hier op gamer een artikel over zijn mogelijke invloed op de gamemarkt. Ook in andere artikelen werd er fel gediscussierd over de mogelijke gevolgen van de crises. Mijn voorspeling was, zoals jullie in de volgende link kunnen zien http://www.gamer.nl/doc/48194/NOGMAALS-Kredietcrises-en-games , dat het niet zo zeer de vraag kant zou kunnen bereiken, maar meer de aanbod kant. Bij gebrek aan inzicht in de financiele huishouding kon ik dit echter niet met zekerheid bepalen. Nu volg voornamelijk door mijn studie marketing veel de website gamesindusrty.biz. Het voordeel van deze site is dat de verslaggevers met twee benen in de markt staan en alles vanuit een zakelijk perspectief bekijken. Een heel andere ingeving dan gamer uiteraard, die meer een beoordelende functie heeft. Sterker nog, gamer zou geeneens in de financieen mogen kijken. Wat ik daar las kunnen jullie het best zelf bekijken http://www.gamesindustry.biz/articles/blaming-the-crunch_2 .

Kort samen gevat kwam het er op neer dat mijn gok redelijk in de buurt zat van de werkelijkheid die zich nu aan het voltrekken is. Dit is niet omdat ik nu zo mezelf kan verheerlijken dat ik goed zat. Neuj!!! het gaat om de gevolgen. We zouden ons dus inderdaad zorgen kunnen gaan maken over een teruglopend game aanbod. Want, zo concludeerd de schrijver, kleine studios gebruikten krediet om hun werknemers en projecten te financieren. Grote uitgevers leken immuum te zijn, maar zelfs die voelen nu het gebrek aan krediet langzaam in hun maag.

Het is een rare situatie. De markt is nog altijd "alive and kicking" maar de ontwikkelaars en uitgevers ontbeert het de kredieten om projecten te ondersteunen. In hoeverre dit daadwerkelijk zichtbaar door gaat dreunen in het game-aanbod is uiteraard de grote vraag. Een ding is "gebasseerd op de vrij objectieve mening van een gerespecteerde website" zeker, aanbieders komen zware tijden tegemoet, en het ligt voor deze ene keer niet aan ons.