Ik had me helemaal gek laten maken door de marketing rondom de MegaCD en na het zien van de promotievideo was ik niet meer te stoppen (helaas)...

De animatiestukjes waren in eerste instantie wel indrukwekkend en thunderhawk is een titel die ik nooit zal vergeten. Maar op de intro en outro na van Sonic CD(die een jaar na Sonic 2 uitkwam), was het duidelijk enkel gebasseerd op Sonic 1. Geen 2 speler modus(geen tails!), grauwere kleuren en veel minder character animatie.

Waar zit de pijn?

Vooral in de 75% aan spellen die ook op de Megadrive uitkwamen enkel ietsje betere kwaliteit muziek en een grappige intro/outro, 15% dragon's lair achtige games (juist moment sturen of knopje drukken om de animatie door te laten lopen)... Maar er werd weinig tot geen gebruik gemaakt van de extra mogelijkheden zoals de roteer en zoom eigenschappen ook bekend bij de snes.

Dit stukje hardware is samen met 32X verantwoordlijk voor het veranderen van fanboy naar criticboy die nooit meer aan één merk zal blijven plakken.