Gamer.nl, feedback en userdoc lekker met hoofdletters. Dit in de hoop dat één of twee werknemers van de redactie van Gamer.nl dit document zien. Nu ik eenmaal de aandacht heb zal ik maar meteen beginnen. Gamer.nl is in de eerste plaats een goede website waar ik al heel lang (trots) op zit. Ik bezocht de website al ver voor dat ik mij uiteindelijk maar registreerde als member en doordat de frontpage altijd zo overzichtelijk is gebleven heb ik maar besloten om hier te blijven. Waar ik vroeger vooral bij Nintendo websites zat kwam ik via deze website ook in contact met informatie over de andere consoles.

Maar, er moeten een aantal dingen flink veranderen. En dit zeg ik niet om ruzie te zoeken, of omdat ik mij verveel maar juist omdat ik het goed voor heb met deze website. Genoeg van deze intro dan maar weer, tijd om bij de punten te komen.

Betrokkenheid/ inbreng van de bezoekers

Leuk dat je kan reageren, af en toe wat kan winnen en mee kan doen aan polls met een lekker actueel karakter. Maar denk na, er moet tegenwoordig meer gebeuren om je te onderscheiden. Deze betrokkenheid is nu sowieso al een must. Denk aan andere games sites waar het al langer kan maar ook aan de betrokkenheid van consumenten bij bedrijven in het algemeen. CNN waar je bijvoorbeeld je eigen nieuws kan inzenden.

En betrokkenheid brengt mij bij de userdocs. Welke noob van Gamer.nl is verantwoordelijk voor dit gebeuren? Wie regelt dit want wees eerlijk het is ontzettend amateuristisch. Geen documenten kunnen editten na afloop van je review, waarom doen de plaatjes het niet? En waarom is er maar in geringe mate feedback of commentaar oid van redactie leden. User docs zouden verder wel wat meer promotie mogen genieten van de frontpage en general.

Een ander onderwerp wat ook frusterend is is de zogenaamde news submit? Hoevaak word hierna gekeken? Ééns per maand? Meerdere malen hebben anderen maar ook ik news gesubmit zodat GN.nl dit snel kon posten. Post dit dan ook lekker en doe er een vermelding bij. Weiger de hulpende hand niet aangezien de betrokkenheid van de community ontzettend belangrijk is. Als er toch niet naar de news submit word gekeken kan hij net zo goed worden weggehaald.

Game nieuws, met de kerstdagen geen gamenieuws is natuurlijk belachelijk. Ik heb dit dan ook al geuit en doe het hier ook nog eens. Een website die ons moet voorzien van gamenews geeft niks. Is het zo moeilijk om even naar de site te gaan en hier te kijken.

Zelf ben ik jaren lang second in command geweest bij een goedlopende website, er moest veel gedelegeerd worden en er werd vaak gekeken naar de feedback van de bezoekers. Ik ging discussies ook niet uit de weg omdat bezoekers die met je discussiëren alleen maar één ding laten zien. Ze zijn betrokken bij je website.

Wat bij GN.NL het grote probleem is naar mijn mening is dat er gewoon veels te weinig mensen bij de crew zitten. Trek wat mensen aan die voor GN.NL werken vanuit thuis zonder dat ze er iets voor krijgen. Laat iemand over de User docs gaan, laat iemand anders de reactie schemas controleren en weer iemand anders voornamelijk kijken naar bugs. Daarnaast is het ook leuk als er ook door de crew dan nog vaker wordt gereageerd in ook de reactie schemas om zo een betere band met de bezoekers te scheppen.

Ik laat het hierbij maar rusten, en dit is ook mijn laatste poging om gamer.nl wakker te schudden. Dopsho is mij voorgeweest met ideën ( een document met zeer matige feedback van gn.nl) en zo zullen er meer zijn geweest. In het feedback forum is ook wat geplaatst over de userdocs maar hier is gewoon een eens een reply op geweest. Door dit soort handelingen lijkt het zo te zijn dat het gn.nl gewoon weinig kan schelen en dit kan toch nooit de boodschap zijn?

Dus, GN.NL fix de lekken, neem desnoods wat nieuwe mensen in dienst en zorg dat er weer eens wat vooruitgang word geboekt. Ik zal altijd op de site rond hangen om mijn steentje bij te dragen aan een kwalitatief informatieve maar ook gezellige website!