Burnout Paradise

Het volgende deel in de bekende Burnout is genaamd Paradise. Dit keer speelt het zich af in Paradise City en is het nu een soort free-roaming Burnout geworden. Ook deze keer race je op volle, onrealistische snelheid en zal je vaak gebruik maken van nitro's. Hiermee is het Burnout-gevoel wel terug, maar ik vind het een beetje jammer dat het nu free-roaming is geworden. Ook lijken de banen smaller te worden en is er meer verkeer, of een combinatie daarvan. Het is ieder geval moeilijker geworden te racen zonder geraakt te worden. Maar de actie is in ieder geval weer terug, en het schademodel en graphics zien er nu ook beter uit. Bij elkaar kan de nieuwe Burnout best een leuke game worden, alleen het free-romaing spreekt me niet aan.

Demo Cijfer: 7 Dark Messiah of Might and Magic: Elements

Ik had me vrij veel verheugd op de nieuwe Dark Messiah, exclusief op de Xbox 360. De PC-versie was namelijk best vermakelijk. Vol verwachting start ik de demo op. Het begint met een vaag filmpje waar je je omgeving ziet, en dat filmpje is niet af te sluiten, waardoor ik al geïrriteerd raak. Als het onboeiende filmpje is afgelopen kan je beginnen. Eerst word uitgelegd hoe je alles doet, lopen springen, klimmen enz. Uiteindelijk krijg je een zwaard tot je beschikking. Ik trek dat zwaard, en ik zie een lelijk, grijsmetalen voorwerp. Damn, wat is dat ding lelijk! En met pijl en boog is het precies hetzelfde. Uiteindelijk kom ik bij een kapotte brug. Er werd waarschijnlijk verteld wat ik daar moest doen, maar dat had ik even niet goed opgevangen en ik ging maar met mijn lelijke zwaard op een houten balk hakken. Dat was in ieder geval niet de bedoeling, want er gebeurt niks. Uiteindelijk waagde ik me maar de onmogelijk sprong en viel ik, zoals te verwachten viel, naar beneden. Dood. En dan krijg ik wéér dat kolerefilmpje, en hij is weer niet over te slaan. Er valt dan weer wel wat positieve dingen te vertellen, het menu werkt bijvoorbeeld vrij goed en de omgevingen zien er heel aardig uit. Ook de physics zijn weer van hoog niveau, dus daar kan je ook genoeg leuke dingen mee doen.

Demo cijfer: 5 Frontlines: Fuel of War

Het concept van Frontlines was eigenlijk wel goed, maar wat mij betreft is de uitvoering van de singleplayer een stuk slechter. Frontlines is een oorlogsgame, met als doel de 'Frontlines' te veroveren. Er is een singleplayer demo op de Marketplace verschenen, en ik vond het zwaar tegenvallen. Ten eerste mist het oorlogsgevoel in de game totaal, waardoor al een deel van de sfeer weg is. Verder doen je tegenstanders er niets aan om een Frontline terug te pakken, als jij hem veroverd hebt. Ze gaan gewoon bij een andere Fronline staan, zo is de AI nou ook niet bepaald van hoog niveau. Ook is er een heel andere besturing dan dat we normaal gewend zijn. En het werkt niet echt lekker, de knoppen zijn moeilijk(er) te onthouden en je drukt vaak op de verkeerde knop. Ik moet echter wel toegeven, dat deze game in multiplayer voor vermaak kan gaan zorgen. Want hier heb je natuurlijk geen last van de AI, en doen je tegenstanders er écht iets aan om te voorkomen dat jij een Fronline inpikt.

Demo cijfer: 6 Kane & Lynch

Er was vlak na de release van Kane & Lynch: Dead Men al flink wat ophef over deze game. Er was een review op Gamespot die niet erg positief was over deze game en naar aanleiding van dat kwam er een groot incident en zijn er 3 mensen bij Gamespot vertrokken, inclusief de reviewer. Hierdoor kwam(en) Kane & Lynch al in een kwaad daglicht te staan, wat terecht is, wat mij betreft. De game is namelijk lelijk, heeft slechte, standaard gameplay en doet helemaal niets nieuws. Ik ben er maar kort over, Kane & Lynch: Dead Men is een (erg) slechte game.

Demo Cijfer: 4 Virtua Fighter 5

De 5e game in de Virtua Fighter serie. Virtua Fighter is een arcade vechtgame, te vergelijken met Dead or Alive en Soul Calibur. Ook deze fightgame heeft een Japanse stijl, wat gewoon goed in dit genre past. Wat mij betreft is deze Virtua Fighter 5 beter als Dead or Alive 4, omdat de gameplay gewoon beter aanvoelt, de graphics beter zijn en de instapdrempel lager is. Ook is Virtua Fighter 5 allesbehalve buttonbashen, hoewel Dead or Alive dat ook niet is.

Demo Cijfer: 7 The Club

The Club is een arcade third person shooter, waarbij het de bedoeling is zo veel mogelijk combo's te maken en je vijand op de gruwelijkste manier af te maken. Deze game is van de ontwikkelaar van Project Gotham Racing en heeft nog geen ervaring met shooters. Mede hierdoor verwachte ik weinig van de game. Tot mijn verbazing heeft deze game me positief verrast. De personages zien er mooi uit, en hebben ook een echte gang-uitstraling. Het schieten werkt vrij goed, net als de camera, wat natuurlijk erg belangrijk is in dit soort games. Ook heb je veel verschillende modes, die niet allemaal beschikbaar zijn in de demo, maar het ziet er leuk uit. De graphics, sfeer en gameplay zitten gewoon goed in elkaar, waardoor de game geen flop meer kan worden.

Demo Cijfer: 8 Turok

Ik heb me lang verheugd op de nieuwe Turok, ik namelijk nog nooit een game gespeeld waar dino's in voor komen en het leek me wel een leuk concept. Vooral de multiplayer klinkt erg interessant. Mijn interesse in deze game is nu wel sterk gezakt, omdat de demo me best tegenvalt. Ten eerste is het mes veel te overpowered, je hoeft maar naast een dino te gaan staan en op RT te drukken en je vermoord het beest al, dat is helemaal erg als je nagaat hoeveel moeite je moet doen om een dino met een machinegeweer dood te schieten. Grafisch is de game wel aardig, niets meer, niets minder. Maar op gameplay gebied komt de game gewoonweg te kort. Het is een gewone standaard, lineaire shooter die me helemaal niet meer interesseert.

Demo Cijfer: 4