Always Meestal On met IannyB | Gamer.nl

EA Sports heeft een gratis FIFA 14 Ultimate Team: World Cup-modus aangekondigd voor FIFA 14.

 

Meneer Cliff Bleszinski heeft wat pearls of wisdom op onze inferieure hoofdjes gedropped en er zat best wat boeiends tu en. Dus laten we een flink gedeelte schaamteloos jatten, eh… lenen, en er commentaar op leveren alsof we profe ioneel op een low-budget zombiefilm zitten te haten!

Cliffje opent met het hele Adam Orth werkt niet meer bij Microsoft verhaal en het feit dat wij niet precies weten waarom dat zo is. Hij maakt een prima punt over domme dingen online zeggen (hebben we allemaal gedaan, check mijn vorige blogs) en geeft aan dat Adam een dude was die zijn mening zat te geven, geen Microsoft Spokesperson. Vervolgens duikt Cliff op de Always On situatie en dat is waar wij gezellig inhaken:

CliffyB: My gut is telling me that an always online future is probably coming. It’s coming fast, and po ibly to the majority of the devices you enjoy. 

Dat is de pure waarheid. En we gaan het allemaal geweldig vinden. Want we zijn een stel kwijlende (maar toch ook lieve, op een rare manier aantrekkelijke) schaapjes en sneeuwvlokjes.

CliffyB: Sim City, with all of its’ troubles on launch, seems to be selling briskly. 

Awesome. Laat je me nog even weten hoeveel mensen die game nog zitten te spelen over een aantal maanden? Sales mogen dan hoog liggen, de user ratings en waarderingen liggen graf-tyfus laag. Het publiek geeft geen neuk om sales. Wij verdienen er niet aan, we geven er aan uit. Wij geven een neuk of het spel ons geld waard is.

Als ik een Vergulde Drol aan 100 mensen verkoop wil dat niet zeggen dat het een geweldige drol is, maar dat 100 mensen dom genoeg zijn geweest om mijn shit te kopen (geweldige metafoor, al zeg ik het zelf). Naar alle waarschijnlijkheid zijn al die 100 mensen nu zeer teleurgesteld en ik verwacht zelf geen hoge pre-order cijfers voor het vervolg: IaN’s Vergulde Drol II: Ultimate Drol Hunter Edition.

CliffyB: Diablo 3, the poster child of a me y launch, is estimated to be at 12 million units.

Ik ken genoeg mensen die zeer teleurgesteld waren in Diablo 3 en die ook zeker niet voor in de rij zullen staan om het volgende deel te kopen. Zie bovenstaande Drol vergelijking van hoogstaand niveau. Een game kan nu gigantisch goed verkopen omdat niet iedereen op de hoogte is van (p)reviews en beoordelingen. Dat ga je pas over een tijdje in je sales „voelen“ als de echte fans niet meer „day one“ kopen maar liever even afwachten wat het internet te melden heeft.

CliffyB: I would bet money that without the always online elements of Diablo 3 that it would have sold half of that.

Yup, Piraterij zuigt voor de gamesindustrie. Daarom hebben we de laatste tijd pc-gamers lopen clownen met shitty consoleports. Laten we gewoon zeggen dat ze genoeg gestraft zijn en beginnen met het maken van games waar men graag zijn geld aan uitgeeft in plaats van manieren bedenken om iedereen verplicht te laten betalen voor onafgemaakte, saaie, te korte grafgames omdat een groot deel van de aandacht is uitgegaan naar de anti-piracy bullshit in plaats van de fucking game zelf.

CliffyB: My wife and I were discu ing these i ues this afternoon and she mentioned the example of “Hey what if I’m a gamer who wants to go to a cabin in the woods for a week and I don’t have online acce there?” My response was “Unplugging entirely sometimes isn't always a bad thing. And that’s the edge case…the week-long vacation to the cabin is only 30 hours of not playing a game or a device that’s built for much more.

Naar een Cabin in the Woods gaan is zeggen: Ik wil even weg van alles (bovendien zal je waarschijnlijk vermoord worden door een Zombie van een Ancient Indian Graveyard. Of Leatherface). Het is een kutvoorbeeld en niet waarom de Always On Requirement zuigt. Het zuigt omdat iemand anders dan kan besli en wanneer wij van de door ons aangeschafte content gebruik kunnen maken. Kijk voor de gein naar Nintendo die Wii-shit offline haalt. Dat is een manier om er voor te zorgen dat mensen eerder de Wii U gaan kopen, waar wel genoeg online content voor is. Kut actie van Nintendo, maar wel een voorbeeld van hoe Always On Requirements ons gaan naaien.

CliffyB: If a service is good then people don’t mind paying for it.

Inderdaad, Cliffje. Inderdaad. Dus fuck off met je Always On Requirement bullshit en maak games waar we graag voor willen betalen. Geef die games een awesome online gedeelte en wij zullen er voor KIEZEN om Always On te zijn. Niet dwingen, zorgen dat we het WILLEN.

CliffyB: My Ipad is always connected because I love browsing Reddit, Twitter, and Facebook. I love the ecosystem of Itunes and the App store.

Heel fijn, Cliffy, ik ben blij om te horen dat je het naar je zin hebt. Kusjekroel. Het heeft alleen geen kut te maken met het feit dat ik zelf wil besli en wanneer ik een door mij aangeschafte game speel.

CliffyB: If the ecosystem of an always connected device is fantastic then suddenly people don’t really seem to notice any more. When electricity came along and people had to have meters attached to their house they didn't mind because they loved the idea of light bulbs, electric ranges, and refrigeration.

Ach, CHRISTUS TE PAARD!1!!! Wat de FUCK is er gaande dat iedereen godverdomme Always On Requirements gaat zitten vergelijken met electriciteit?! Ja, ik betaal graag voor mijn electriciteit omdat ik het bijvoorbeeld fijn vind mijn eten langer dan een paar fucking dagen te kunnen bewaren maar het is niet zo dat mijn koelkast beslist wanneer mijn fucking kaas niet meer acce ible is, of wel?!

Hoe groot is de kans dat ik een RedBull zit te drinken maar halverwege een Lost Connection with Host error krijg en dus niet meer van mijn drankje kan genieten zonder te reloggen!?!

Wat is de laatste keer dat je moest wachten met het eten van je fucking loempia in verband met weekly maintenance!?

Maak een geweldige game met geweldige service. Wij betalen er voor, want het is onze hobby. Iemand anders de touwtjes in handen geven over de besli ing of ik Simshitty kan spelen, of dat hij de servers downed om mij te dwingen “Simshitty 2 Reloaded: Return of the Simshitty” te kopen is BULLSHIT.

Stomme electriciteits vergelijking. Fuck. Ik heb PlayStation Plus. Ik vind het awesome. Het saved mijn games online, doet de updates, ik krijg gratis content en eens in de zoveel tijd een gratis game die ik toevallig nog wou kopen en dat alles voor een schappelijke prijs in mijn ogen. Weet je wat? Ik ben tegenwoordig, VRIJWILLIG, Always On en zoals Adam, Cliff en ondertu en iedereen je heeft laten weten; het is tof. Yeeey! Blijheid! Zie je? Ze hadden gelijk?

Nee. Fuck jou. Want als mijn internet wegvalt (om wat voor reden dan ook) heb ik nog steeds toegang tot mijn games. Dus laten we het hele zooitje even samenvatten:

>Always On Requirement: Niet cool, iemand anders kiest wanneer wij wat spelen.

>Always On optioneel: Dat heb ik nu. Dat is niet nieuw.

Eigenlijk is het enige echte punt; Microsoft. Announce dat ding zodat we weer kunnen praten over de zaken die er toe doen; de games, de innovatieve features waarvan onze nerdhartjes sneller gaan kloppen, de prachtige creaties en verbazingwekkende mechanics. DAT is waar ik naar uit kijk. De entertainment die al die creatieve genieen voor ons in de planning hebben en het zelf kunnen kiezen wanneer en hoe we die content tot ons nemen.

Tot die tijd ga ik inderdaad mijn tijd verdoen met deze shit. Want het hoort er bij. Zo lang we allemaal niet alles al te serieus nemen komt het ook helemaal goed. Oh, en btw: Halo zuigt donkeyballs, Call of Duty is voor pu ies en de Wii-U is NIET next-gen.

Hehehe, kusjekroel!

-IaN


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou