Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Trailer

Ruimte genoeg in Everspace

Op naar de sterren, en daar voorbij!

Geschreven door Gijs Scheltens op

Een nieuwe gameplaytrailer van roguelike Everspace toont de wonderlijke wereld van ruimteverkenning. Asteroïden, planeten, ruimtestations en verscheidene ruimtefenomenen komen langs in de trailer.

Everspace heeft een geslaagde Kickstarter-campagne achter de rug. Het is een driedimensionale shooter met roguelike-elementen. De game krijgt alleen singleplayer en bevat non-lineaire verhaalvertelling.

Kickstarter-donateurs kunnen vanaf maart 2016 aan de slag met een speelbare alfa van Everspace. Het spel moet oktober 2016 uitkomen op pc en Xbox One.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuws van het jaar: Het jaar dat eSport volwassen werd Bethesda: 'Slechts 50 ontslagen bij klantenservice Elder Scrolls Online'
11

Reacties op: Ruimte genoeg in Everspace

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • geert1

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Ziet er vet uit! Volgens mij kan deze game straks mooi naast No Man's Sky staan binnen de meer arcade-achtige ruimtegames. Elite: Dangerous is mij te serieus en Star Citizen duurt nog zo lang, dus blij dat ik Everspace gebacked heb op KS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    @geert1

    Niet te vergeten : Eve Valkyrie, word geleverd met de Oculus rift :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Grafisch en geluidstechnisch zeker heel erg netjes. Zag ik trouwens realistische destructie van die asteroïde wanneer de lasers worden gebruikt?

    Jammer dat het een roguelike is, dat soort permadeath games zijn niet echt voor mij. En vraag me ook af hoeveel diepgang er gaat zitten in een "non-lineaire" verhaalvertelling, want het kan nooit beter zijn dan een lineair verhaal dat door een menselijke schrijver is neergepend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Permadeath? Awesome, count me in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Slagroomtaart

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    @TheChief Misschien een heel domme vraag, maar wat is roguelike?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    @Slagroomtaart volgens wikipedia: Roguelike is a subgenre of role-playing video games, characterized by procedural generation of game levels, turn-based gameplay, tile-based graphics, permanent death of the player-character, and typically based on a high fantasy narrative setting, typically following the nature of a dungeon crawl. Roguelikes descend from the 1980 game Rogue, particularly mirroring Rogue's character- or sprite-based graphics and from which the genre takes its namesake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Overigens zijn de meeste roguelikes van tegenwoordig roguelites. Vooral turn-based, tile-based en high fantasy-thema ontbreken, daarin is veel meer speling om tot originelere concepten te komen. Het draait vooral om generated levels en permadeath.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    @TheChief Ik ben normaliter ook geen fan van permadeath en gegenereerde werelden, maar de ontwikkelaar probeert de nadelen daarvan te voorkomen doordat doodgaan niet al te bestraffend zal zijn (veel van je voortgang blijft bewaard). Het schijnt dat ze het verhaal ook zo in het spel hebben verwerkt, dat het goed samenwerkt met de permadeath. Of dit goed uitpakt is afwachten, maar ik vind het een mooi streven.

    Op de site van het spel komen deze dingen ook aan bod:
    everspace-game.com/game/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    @geert1 Kijkt dat klinkt al interessanter. En laten we wel wezen, zoveel space shooters komen er niet uit de laatste tijd (alhoewel ik door Elite en Star Citizen zeker een Baldur's Gate achtige revival spree verwacht) :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacUseless

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Hmm , ga het in de gaten houden,
    doet mij denken aan Freelancer om 1 of ander reden (en nee niet omdat het in de ruimte is)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 1 jaar, 9 maanden geleden
    Dit heeft veel weg van Freelancer, ik ben niet de enige die dit gevoel kreeg want MacUseless dacht hetzelfde.

    Om die reden is dit er 1 om in de gaten te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.