Wat willen we zien in Call of Duty: WWII? | Gamer.nl

Wat willen we zien in Call of Duty: WWII? | Gamer.nl

Hethref="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/call-of-duty-wwii-mogelijk-uitgelekt/"> lijkt erop</a> dat Call of Duty terugkeert naar de Tweede Wereldoorlog. De serie kreeg ondanks de hoge verkoopcijfers veel kritiek, en Call of Duty: WWII zou voor velen een frisse start kunnen betekenen. In dit artikel kijken we naar wat we graag in het nieuwe deel willen zien.

Singleplayer van toen met immersie van nu

Met de huidige generatie consoles kan veel meer worden bereikt dan voorheen. Met een schuin oog kijkend naar het visuele geweld van Battlefield 1, biedt WWII voor Call of Duty de mogelijkheid om spelers dieper onder te dompelen in de Tweede Wereldoorlog dan ooit tevoren. Als het uitgelekte artwork enige garantie biedt, gaan we wederom aan de slag met de Amerikanen – maar de oorlog kende zoveel betrokken landen dat de game een kans zou mi en om niet meer te tonen. Het blijft het grootste conflict in de historie van de mensheid, met oneindig veel persoonlijke en intense verhalen om te vertellen.

Media has no description

Een flinke serverupdate

De focus van Call of Duty ligt op de multiplayer, maar helaas zijn de servers sinds Call of Duty 4 in 2007 nooit sneller geworden dan 20 hertz. De community heeft de afgelopen jaren luidkeels geroepen om een upgrade naar 60 of 120 Hz, de standaard van vrijwel elke andere grote multiplayergame, maar tot nu toe heeft Activision hier geen gehoor aan gegeven. Daarnaast maakt de serie te veel gebruik van peer-to-peer-verbindingen, in plaats van dedicated servers om de internetsnelheden van gamers te complementeren. Call of Duty: WWII zou deze problemen voor eens en voor altijd moeten verhelpen en de online-ervaring van de serie te verbeteren.

Media has no description

Le is more

Met een setting die afstapt van de futuristische toeters en bellen van de vorige games, is het waarschijnlijk dat WWII minder overweldigende mogelijkheden zal krijgen. De afgelopen games hadden specialisten met eigen kla en, twee verschillende abilities die oplaadden tijdens de match en een sloot aan perks. Hoewel hardcore spelers deze opties willen doorgronden, was de hoeveelheid opties voor de rest wellicht te groot. De nieuwe Call of Duty zou er goed aan doen een stapje terug te doen en zo de gameplay voorop te stellen.

Media has no description

Scorestreaks die de moeite waard zijn

In de afgelopen games werd het aantal scorestreaks alsmaar groter, maar de effectiviteit ervan werd op verzoek verder naar beneden geschaald. Het inzetten van een T.H.O.R. in Infinite Warfare leverde zo weinig kills op door de vele mogelijkheden om te schuilen, dat het niet echt de moeite waard was om hem in te zetten. Ook hier geldt weer: le is more. De volgende game zou wat ons betreft minder loze bombarie in de lucht moeten hebben, maar een beperkte set aan eerlijke en effectieve scorestreaks.

Media has no description

Een eerlijk supply-drop-systeem

Een logische, maar zeer controversiële toevoeging aan de Call of Duty-serie waren de supply-drops. Sledgehammer begon hier zelf nota bene mee en in het afgelopen deel is het mogelijk geworden om wapens en items te krijgen uit deze lootboxes, of te craften met scrap. De hoeveelheid scrap die je verdient is echter schrikbarend laag, en door de toevoeging van duizenden cosmetische items ten opzichte van een paar nieuwe wapens of varianten zijn de kansen om deze schietijzers te bemachtigen nihil. De beste oplo ing zou zijn om enkel cosmetische items in de lootboxes te stoppen, iets waar games als Destiny en Overwatch ook bakken met geld aan verdienen. Een uniformiteit van de verschillende valuta zou daarnaast zeer wenselijk zijn. Op dit moment zijn CoD-punten en scrap steeds binnen een enkele game te besteden, en dat moet anders.

Media has no description

Een competitieve playlist

Een feature die eerder in Black Ops 2 zat. Hierin konden spelers los van hun statistieken op de openbare servers met anderen matchmaken en zo stijgen in rang. Wat deze feature toen zo speciaal maakte, was de nabootsing van de regels van de Call of Duty World League, waardoor ook profe ionele spelers kunnen trainen zonder fysiek bij elkaar aanwezig te zijn. Daarnaast biedt het de competitie de mogelijkheid om nieuw talent te werven voor de e-sportwereld, iets wat in Black Ops 2 zeker gebeurde.

Media has no description

Manieren om maps met anderen te spelen

Een laatste kritiekpunt op de multiplayer van Call of Duty-games is het feit dat de community gefragmenteerd raakt door het uitbrengen van betaalde mappacks. Sinds jaar en dag krijgt elke Call of Duty vier uitbreidingen met vier maps, die elk door verschillende spelers gekocht worden. Het gevolg hiervan is dat spelers steeds minder tegenstanders vinden, omdat sommigen bijvoorbeeld slechts twee pakketten aanschaffen. Games als Gears of War 4 en Titanfall 2 lo en dit op door alle spelers op de nieuwe maps te laten spelen, en er bijvoorbeeld een prijskaartje aan te hangen voor private matches. Het is uiteraard geen lucratieve optie voor Activision zelf, maar het houdt de gemeenschap in ieder geval bij elkaar.

Media has no description

Nazizombies

Tot slot kan Sledgehammer in Call of Duty: WWII eindelijk weer de nazizombies terugbrengen. Hun voorgaande variant, zombies met jetpacks, was minder tof dan het klonk. Hoewel Black Ops 3 en Infinite Warfare briljante zombiemodi hadden, is het gevoel om niet over hordes levende doden te kunnen boosten toch een stuk spannender. Neem daarbij het oudere, soms semiautomatische, wapentuig van de jaren ’40, en het kan niet meer misgaan.

Media has no description
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou