Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Special
Call of Duty WW2

Wat willen we zien in Call of Duty: WWII?

Call of D-Day

Geschreven door Jacco Peek op
Het lijkt erop dat Call of Duty terugkeert naar de Tweede Wereldoorlog. De serie kreeg ondanks de hoge verkoopcijfers veel kritiek, en Call of Duty: WWII zou voor velen een frisse start kunnen betekenen. In dit artikel kijken we naar wat we graag in het nieuwe deel willen zien.

Singleplayer van toen met immersie van nu

Met de huidige generatie consoles kan veel meer worden bereikt dan voorheen. Met een schuin oog kijkend naar het visuele geweld van Battlefield 1, biedt WWII voor Call of Duty de mogelijkheid om spelers dieper onder te dompelen in de Tweede Wereldoorlog dan ooit tevoren. Als het uitgelekte artwork enige garantie biedt, gaan we wederom aan de slag met de Amerikanen – maar de oorlog kende zoveel betrokken landen dat de game een kans zou missen om niet meer te tonen. Het blijft het grootste conflict in de historie van de mensheid, met oneindig veel persoonlijke en intense verhalen om te vertellen.

None

Een flinke serverupdate

De focus van Call of Duty ligt op de multiplayer, maar helaas zijn de servers sinds Call of Duty 4 in 2007 nooit sneller geworden dan 20 hertz. De community heeft de afgelopen jaren luidkeels geroepen om een upgrade naar 60 of 120 Hz, de standaard van vrijwel elke andere grote multiplayergame, maar tot nu toe heeft Activision hier geen gehoor aan gegeven. Daarnaast maakt de serie te veel gebruik van peer-to-peer-verbindingen, in plaats van dedicated servers om de internetsnelheden van gamers te complementeren. Call of Duty: WWII zou deze problemen voor eens en voor altijd moeten verhelpen en de online-ervaring van de serie te verbeteren.

None

Less is more

Met een setting die afstapt van de futuristische toeters en bellen van de vorige games, is het waarschijnlijk dat WWII minder overweldigende mogelijkheden zal krijgen. De afgelopen games hadden specialisten met eigen klassen, twee verschillende abilities die oplaadden tijdens de match en een sloot aan perks. Hoewel hardcore spelers deze opties willen doorgronden, was de hoeveelheid opties voor de rest wellicht te groot. De nieuwe Call of Duty zou er goed aan doen een stapje terug te doen en zo de gameplay voorop te stellen.

None

Scorestreaks die de moeite waard zijn

In de afgelopen games werd het aantal scorestreaks alsmaar groter, maar de effectiviteit ervan werd op verzoek verder naar beneden geschaald. Het inzetten van een T.H.O.R. in Infinite Warfare leverde zo weinig kills op door de vele mogelijkheden om te schuilen, dat het niet echt de moeite waard was om hem in te zetten. Ook hier geldt weer: less is more. De volgende game zou wat ons betreft minder loze bombarie in de lucht moeten hebben, maar een beperkte set aan eerlijke en effectieve scorestreaks.

None

Een eerlijk supply-drop-systeem

Een logische, maar zeer controversiële toevoeging aan de Call of Duty-serie waren de supply-drops. Sledgehammer begon hier zelf nota bene mee en in het afgelopen deel is het mogelijk geworden om wapens en items te krijgen uit deze lootboxes, of te craften met scrap. De hoeveelheid scrap die je verdient is echter schrikbarend laag, en door de toevoeging van duizenden cosmetische items ten opzichte van een paar nieuwe wapens of varianten zijn de kansen om deze schietijzers te bemachtigen nihil. De beste oplossing zou zijn om enkel cosmetische items in de lootboxes te stoppen, iets waar games als Destiny en Overwatch ook bakken met geld aan verdienen. Een uniformiteit van de verschillende valuta zou daarnaast zeer wenselijk zijn. Op dit moment zijn CoD-punten en scrap steeds binnen een enkele game te besteden, en dat moet anders.

None

Een competitieve playlist

Een feature die eerder in Black Ops 2 zat. Hierin konden spelers los van hun statistieken op de openbare servers met anderen matchmaken en zo stijgen in rang. Wat deze feature toen zo speciaal maakte, was de nabootsing van de regels van de Call of Duty World League, waardoor ook professionele spelers kunnen trainen zonder fysiek bij elkaar aanwezig te zijn. Daarnaast biedt het de competitie de mogelijkheid om nieuw talent te werven voor de e-sportwereld, iets wat in Black Ops 2 zeker gebeurde.

None

Manieren om maps met anderen te spelen

Een laatste kritiekpunt op de multiplayer van Call of Duty-games is het feit dat de community gefragmenteerd raakt door het uitbrengen van betaalde mappacks. Sinds jaar en dag krijgt elke Call of Duty vier uitbreidingen met vier maps, die elk door verschillende spelers gekocht worden. Het gevolg hiervan is dat spelers steeds minder tegenstanders vinden, omdat sommigen bijvoorbeeld slechts twee pakketten aanschaffen. Games als Gears of War 4 en Titanfall 2 lossen dit op door alle spelers op de nieuwe maps te laten spelen, en er bijvoorbeeld een prijskaartje aan te hangen voor private matches. Het is uiteraard geen lucratieve optie voor Activision zelf, maar het houdt de gemeenschap in ieder geval bij elkaar.

None

Nazizombies

Tot slot kan Sledgehammer in Call of Duty: WWII eindelijk weer de nazizombies terugbrengen. Hun voorgaande variant, zombies met jetpacks, was minder tof dan het klonk. Hoewel Black Ops 3 en Infinite Warfare briljante zombiemodi hadden, is het gevoel om niet over hordes levende doden te kunnen boosten toch een stuk spannender. Neem daarbij het oudere, soms semiautomatische, wapentuig van de jaren ’40, en het kan niet meer misgaan.

None

Dit artikel delen:

Lees meer

YouTuber vindt manier om te vliegen in Zelda: Breath of the Wild Gesloten bèta Quake Champions morgen van start
9

Reacties op: Wat willen we zien in Call of Duty: WWII?

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coenschoen

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Waarom alleen maar de multiplayer belichten? De grandiose ervaring van CoD 1 en 2 zou ik nooit meer vergeten! Zoiets zou ik graag wilen zien met een WOII setting. Oh en ik hoop dat ze het authentisch houden en niet al die poespas op wapens gooien wat je in die tijd niet eens had. Just plain iron sight!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    JaccoPeek

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @coenschoen De singleplayers van de eerste twee delen waren inderdaad fantastisch! De serie is nu echter sterk gefocust op de multiplayer, en daar valt wat mij betreft een hoop te winnen. Ik heb in het eerste punt geprobeerd samen te vatten dat we graag een intense, persoonlijke singleplayer met immersie van toen zouden willen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MChellinga

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @coenschoen Omaha Beach!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clausbmf

    • 2 maanden, 2 weken geleden
    @mchellinga ja en mag allemaal wat harder van mij net zoals het was in het echt. Kampen etc. Frankrijk aanvallen parijs bezetten. De realiteit is een keer. Dan weer dat strand oprennen. Hebben we toch al gehad. Maarja zal wel weer te ziek zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Vogeltje

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Ik zou een Duitse campaign willen zien. Maar dat zal wel niet mogen want SJW gehalte ofzo…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    DunkieXL

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Wat ik vooral niet wil zijn is alle customisation die tegenwoordig in de games zit maar gewoon standaard stock wapens en niet wapens met wazige scopes of "prototype WW2" meuk.
    Vooral zodat de balans er weer wat meer in komt en het gewoon weer ouderwets raggen word zoals CoD 1 en MoH:AA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coenschoen

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @dunkiexl inderdaad! Iron sight!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 2 maanden, 2 weken geleden
    Helemaal niks

    Tijd voor een nieuwe franchise KOTS

    Geen zombies.

    Wees eens creatief … of wacht dat kunnen ze al 10 jaar niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    MacUseless

    • 2 maanden, 2 weken geleden
    Wat willen we zien in Call of Duty: WWII :
    - Geen killstreaks
    - Geen unlock systeem
    - Dedicated servers (door gebruikers zelf aanpaspaar en te hosten)
    - Map editor
    - Moddings tools (denk aan rifle only enz)
    - Geen over priced DLC's die skins en camo ect toevoegen
    - Goeie singleplayer campain
    - Geen geneuzel met SJW's of politieke correctheid
    - Authentieke WW2 wapens

    ……..kunnen alleen maar hopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.