Gamer.nl-lezer Coola over Assassin's Creed Origins | Gamer.nl

Gamer.nl-lezer Coola over Assassin's Creed Origins | Gamer.nl

Trouwe lezers van Gamer.nl weten dat wij een superfan op de site hebben van Assassin's Creed. De beroemde Coola weet altijd wel iets moois te zeggen over de franchise. Reden genoeg om hem uit te nodigen voor een exclusieve speelsessie.

Het idee om Coola uit te nodigen op de redactie werd voorgesteld door de Gamer.nl-community. Uiteraard leek dit ons een prachtig plan dus hebben wij deze mi chien wel grootste A a in's Creed-fan van Nederland uitgenodigd om alvast een paar uur te spelen (en hem vervolgens met een paar goodies naar huis moeten sturen).

Hieronder lees je de eerste impre ies van Coola, die we, op een kleine spellingcheck na, ongefilterd publiceren.

Eerste impre ie van A a in's Creed Origins

"Een paar dagen geleden kreeg ik de eer (iets waar ik de community van Gamer.nl eeuwig dankbaar voor zal blijven zijn) om naar Haarlem toe te komen om A a in's Creed Origins een paar dagen voor de release te kunnen spelen. Dus hierbij mijn eerste impre ie van A a in's Creed: Origins.

Allereerst moet ik zeggen dat het er grafisch geweldig uitziet op de Ps4 Pro en de game heeft in de vier uur tijd dat ik hem heb kunnen spelen een stabiele frame rate gehad. Wel liep de eerste cutscene op een lagere frame rate dan de game zelf. Vanaf de eerste minuut merk je dat de game erg groot is, niet alleen in de schaal van de map maar ook qua gebouwen en standbeelden etc. waarbij ik (vooral bij de eerste A a in's Creed, de Ezio-trilogie en de Kenway-saga) nog wel eens het gevoel had dat de schaal tu en objecten en de mensen niet helemaal klopte.Bij Origins heb ik echt het gevoel dat het honderd procent klopt. Naast dat de game erg groot is het ook nog eens heel erg sfeervol en levendig, waar je ook komt. Of dat nou een dorpje als Siwa, een stad als Alexandria of een stukje van de woestijn is. Overal voel je de sfeer en is er overal leven te vinden (in de woestijn vooral dieren zoals aasgieren en hyena's). Nergens had ik het gevoel van "wat is het hier kaal zeg".

Wanneer de wereld ook heel erg mooi is, is wanneer er een zandstorm op komt dagen, zeker overdag wanneer de zandstorm en de zon de wereld een geel/oranje gloed geven. Overigens is deze zandstorm een stuk beter uitgewerkt dan de storm van A a in's Creed Black Flag waarbij je eigenlijk gelijk in de storm zat. Bij Origins is dat anders: in de verte zie je de zandstorm beginnen en het komt geleidelijk op je af. Tijdens mijn korte playthrough duurde het 10 minuten voor ik volledig in de zandstorm had en kostte het mij ook gelijk het leven, want voor ik het wist zat ik in een bandietenkamp (waar de npc 4 levels hoger waren dan ik) en werd ik keihard ingemaakt.

Coola

De gameplay van Origins voelt erg fris aan, nu is het in het algemeen in geen één geval innoverende gameplay, maar voor de A a in's Creed-franchise is dit hetgene wat de franchise nodig had om weer verfri end aan te voelen. De combinatie van actie-rpg en A a in’s Creed is wat mij betreft nu al een goed huwelijk en ik ga het toch durven zeggen, maar de combat van Origins beschouw ik toch echt als een mix tu en de combat van The Witcher 3 en Dark Souls. Als je de game op Easy/Normal en met de HUD volledig aan dan voelt de combat vooral aan als de combat van The Witcher 3. Maar speel je de game op normal/hard en met de HUD volledig uit (waarmee je dus 0,0 % informatie krijgt) is de combat gelijk een Dark Souls-achtige combat en eigenlijk alleen iets vergeeflijker omdat je als je dood gaat geen geld/items verliest, wat bij Dark Souls natuurlijk wel het geval is. Ik heb de game vooral op normal met de HUD volledig uit gespeeld en dat heeft mij geleerd dat de game er dan ook echt geen doekjes om wind en je duidelijk laat merken dat hij het je moelijk maakt. Zo zat ik op een gegeven moment lekker van de omgeving te genieten toen ik zonder enige waarschuwing bijna one-hit-killed werd door een aasgier. Gelukkig was mijn kameel snel genoeg om mij in veiligheid te brengen.

Ik moet wel toegeven het proloog van de game redelijk makkelijk is. Je begint op level 1 ( logisch natuurlijk) en de regio waar je begint is een level 1- tot 5-regio. Je levelt al snel naar level 6 maar daarna word je in het diepe gegooid, De regio waar je daarna naar toegaat is een level 10 aanbevolen regio waarbij sommige sidequests zelfs level 20 aanbevolen is. Ik vind dat persoonlijk niet erg, maar ik kan begrijpen dat sommige dat mensen dat afschrikt. Ook ben ik in de 4 uur speeltijd twee bugs tegen gekomen, één bug was dat een npc vast kwam te zitten tu en een boom en een muur en de tweede gebeurde toen ik half in een tempel stond en m'n kameel riep en m'n kameel vast kwam te zitten in een ophoging. Maar als ik heel eerlijk moet zijn waren het geen bugs die mijn ervaring verpestte.

Mijn eerste conclusie is dan ook dat Origins een geweldige toevoeging is aan de A a in’s Creed-franchise en ik denk dat dit nog wel eens één van de beste delen uit de franchise kan gaan worden. De vernieuwde combat zorgt er in ieder geval voor dat de game verfri end aanvoelt. Wel heeft de game last van bugs (althans last van twee bugs) en is daarmee te vergelijken met de release van A a in's Creed 2."

Benieuwd naar ons oordeel van A a in's Creed Origins? Lees ook onze volledige review.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou