Special
World of Warcraft: Battle for Azeroth

Blizzard geeft antwoord op jullie vragen over World of Warcraft: Battle for Azeroth

En de winnende vraag is...

Geschreven door Lucas May op
Het is feest voor World of Warcraft-spelers, want vandaag is de nieuwe uitbreiding Battle for Azeroth uitgekomen! Om dit te vieren gingen we afgelopen vrijdag in gesprek met twee veteranen bij Blizzard om jullie vragen voor te leggen.

Vorige week konden jullie vragen insturen over World of Warcraft en de nieuwe uitbreiding. We hebben veel vragen gekregen waarvan we van tevoren een selectie gemaakt. Hiervan zijn in de beschikbare tijd de onderstaande zes vragen behandeld.

We spraken met Project Director Terran Gregory en Principal Level Designer Gary Platner van Blizzard. Omdat de heren met veel passie konden vertellen over World of Warcraft hebben we besloten de antwoorden in audio-formaat te plaatsen. Achteraf vroegen we de beide heren hun lievelingsvraag te kiezen en Niempie kwam uit de bus als winnaar! Gefeliciteerd! We sturen deze week de gesigneerde Collector's Edition jouw kant op.

We hebben de gestelde vragen lichtjes aangepast en waar nodig vanuit het Engels weer naar het Nederlands vertaald.

Shinjite

"Hoe begin je als level designer met het maken van de levels? Hoe weet je welk thema je gaat gebruiken en waar je items gaat plaatsen en welke verhalen worden verteld in de game?"

Arnoma

"Ik kan me voorstellen dat het altijd een uitdaging is om de goede balans te vinden tussen het belonen van PvP en de balans intact houden zodat men zeker weet dat het hun vaardigheden zijn waardoor ze winnen in plaats van de gear. Hoe wordt dit aangepakt in World PvP, nu dat ook een belangrijk onderdeel van Battle for Azeroth is?

Krytuun

"Sinds Wrath of the Lich King is er steeds meer aandacht gekomen omtrent het cinematische verhaal van de game.

De in-game cutscenes zijn van hoge kwaliteit, (ik had enorm veel kippenvel en een traan bij het vallen van Varian). Hebben jullie echter wel eens overwogen voor de Warcraft 3/Starcraft II aanpak te kiezen om de cutscenes van dezelfde kwaliteit te maken als de intro cinematics die bij elke expansion de show stelen, zoals The Battle for Lordaeron bij deze nieuwe uitbreiding?"

Wilm85

"In welke mate draagt het level design bij aan de storytelling? Kunnen jullie iets specifieks noemen (of een persoonlijke favoriet) waar we, zonder te weten wat het is, tijdens het spelen aan voorbij zouden kunnen gaan."

Niempie

"Hoeveel genieten jullie van de speculaties over de cutscenes op internetforums? Wat is het grappigste gerucht dat jullie hebben gelezen? Ga zo door! Lok-tar ogar!"

DevTrunks

"Hoe wordt er beslist voor welke momenten er wel of geen cutscenes worden gemaakt?"

World of Warcraft: Battle for Azeroth is vanaf vandaag beschikbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogste level in WoW: Battle for Azeroth binnen vijf uur bereikt Bethesda zet Sony onder druk met eisen voor cross-platform
7

Reacties op: Blizzard geeft antwoord op jullie vragen over World of Warcraft: Battle for Azeroth

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 14 augustus 2018 14:17
    Bedankt voor het stellen van de vraag!

    Vooral het laatste punt vind ik een interessante! Het verschil tussen storytelling via gameplay en storytelling via cintematics. Dat je met zoiets als "quest objective: save 0/900 civilians" al bezig bent met storytelling. Leuk om over na te denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Peerkebest

    • 14 augustus 2018 15:10
    Als ik de antwoorden ook kon lezen had ik het artiekel helemaal af gelezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 15 augustus 2018 07:34
    Niempie had de leukste vraag :)

    Leuk dat gamer dit kon doen voor ons.

    Komt jullie review van de game ook nog op de site?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 15 augustus 2018 08:10
    @Shinjite ik denk dat het wel even zal duren voordat het er op zal staan. Want je moet eigenlijke alle kanten van de uitbreiding dan beleefd hebben. dus ook een stukje endgame, dusssss lvlen maar :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 15 augustus 2018 08:46
    @HunterSeeker het zal vast wel even duren. De reviews die ikzelf heb gezien over deze uitbreiding zijn van beta spelers en zijn niet al te best.

    Zelf heb ik 1 groot punt van kritiek die ik nog nergens ben tegen gekomen.
    Van de week nieuwe game time gekocht en was bezig met een karakter te levelen naar 110 en ondertussen meer informatie af te wachten over de uitbreiding. Gister log ik in en kan op geen server meer inloggen omdat ik de uitbreiding niet had. Dat betekend dus als je de nieuwe content niet wilt kopen je de game ook niet meer kan spelen terwijl je gewoon game time hebt. Dit is zorgelijk en mag van mij part meegerekend worden in het eind cijfer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • McHoek

    • 15 augustus 2018 10:11
    @Shinjite Dat had ik gisteren dus ook. Totdat de launcher op een gegevens moment een update ging uitvoeren, toen kon je gewoon weer op de servers inloggen.

    Ik zelf heb de laatste tijd ook geen enkele uitbreiding meer gekocht. Wacht nu elke keer tot ze gratis beschikbaar zijn, neem 1 maand gametime en dan speel ik het verhaal even door en dan hou ik het weer voor gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 15 augustus 2018 11:22
    @McHoek Ik dacht dus dat ik echt de uitbreiding moest kopen dus maar gedaan. Zou het vast wel uiteindelijk gekocht hebben dusja..

    Ik was op WoD en Legion erg snel uitgekeken. Het is allemaal te makkelijk en veels te onoverzichtelijk. Ik speel warrior tank nu en heb wat instances getanked maar heb vrij weinig benul wat er allemaal om me heen gebeurd, ik kan dat heel slecht zien met de grote aantallen mobs die ik op me tank en de AoE spells die in het rond vliegen. De open wereld dungeons maken het ook niet echt veel beter, vind het ook niet prettig om dat soort dungeons te moeten doorlopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.