Virtua Tennis | Gamer.nl

Tennis is een van de meeste gespeelde sporten, maar het aantal games waarin je een balletje kan meppen is schrikbarend laag. Waarom mag joost weten, maar feit is wel dat de enkele software ontwikkelaar die zich op dit terrein waagt meestal keihard faalt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Rowan besloot een port te maken van de meest succesvolle tennisgame die de gamescene rijk is. Hoewel ik geen console boy ben, heb ik de DreamCast versie toch vaak genoeg gespeeld om de vergelijking te kunnen maken. Op het eerste gezicht is er geen verschil tu en de beide versies. We worden in het begin getrakteerd op een kort introotje waarna het hoofdmenu volgt, dat er bekend uitziet. Ook de opties zijn hetzelfde en we mogen kiezen uit challenge, exibition, multiplayer en world circuit.

Rolf Euler, wie kent hem niet?

Challenge:

In challenge is het de bedoeling om het op te nemen tegen de beste spelers ter wereld. In 5 wedstrijden, die maximaal 1 set kunnen duren, moet je je bewijzen om uiteindelijk te eindigen in de finale van de Sega World Match. Heb je ook de laatste speler verslagen dan is het genieten van een mooie beker, maar wacht, er is meer. Verlies je namelijk geen een keer tijdens de Challenge, dan zal er een nieuwe uitdager komen. Het is de Master, de tennisleraar die je later zal tegenkomen in het world circuit. Heb je het hoofd van de Master toegevoegd aan je zegereeks, dan krijg je later de mogelijkheid om zelf met deze leraar te spelen.

Exibition:

In exibition kan je een single of dubbelpartijtje spelen voor de lol. De banen en spelers die je verdiend tijdens het spelen in het world circuit en challenge kunnen dan gebruikt worden. Deze optie is uitermate geschikt om met je vrienden te spelen.

World Circuit:

In World Cicruit zien we de genialiteit van Virtua Tennis, in deze optie leer je namelijk hoe je moet tenni en. Je begint op een wereldbol waar je tu en verschillende toernooien en oefenbanen kan switchen. Op de oefenbanen moet je verschillende opdrachten uitvoeren zoals: het omserveren van 10 kegels, het wegslaan van strandballen, het smashen van kubu en, het lobben in vuilnisbakken of tegen een muur, het uitschakelen van ballenkanonnen en meer. In één woord GENIAAL. Het is nog nooit zo leuk geweest om oefeningen uit te voeren. De oefeningen zijn er in verschillende niveau's zodat er echt vaardigheden van de speler vereist worden. Dankzij het trainen kan je geld verdienen waarmee je in de shops die aanwezig zijn op de wereldbol nieuwe banen, spelers, kleding, energie drankjes en snaren kan kopen. Naast oefeningen kan je ook wedstrijden single en dubbel spelen op het World Cicruit, ook deze potjes zijn er in verschillende niveau's zodat je eerst makkelijk wint, maar later wat meer vermogen moet laten zien. Dacht je alle oefeningen gedaan te hebben en alle wedstrijden gewonnen te hebben dan heeft Sega nog iets in petto voor je. Als je sommige oefeningen binnen een bepaalde tijd haalt of een bepaalde score haalt, dan krijg je bonus kleding en rackets, die je weer kan gebruiken in de andere onderdelen.

Een wallekie Tallekie als racket

Muliplayer:

Heb je geen echte vrienden dan kan je het online proberen met wat virtuele maatjes. Virtua Tennis heeft namelijk een server optie waar je opzoek kan gaan naar andere tennisfans.