De gameindustrie zoekt zich dan ook rot naar antwoorden:

"wat moeten we doen en in games stoppen om het aantrekkelijker te maken voor deze groeiende en nog vrij onontgonnen markt van (volwassen) gamende vrouwen"?

Simpelweg 'Max Payne' in een roze doosje verkopen met een strikje eromheen is niet genoeg om vrouwen over te halen het spel te kopen. Een Quake of Half-life Counterstrike versie maken

met keukentje erin waar de vrouwen gezellig kunnen babbelen en recepten uit kunnen wisselen terwijl de mannen gaan fraggen is ook niet echt wat vrouw zoekt in een game..

Het antieke idee dat vrouwen te weinig agressie in zich heben om 'shoot-em-ups' leuk te vinden en liever spellen spelen met een educatief of sociaal element, is welliswaar een beetje achterhaald, maar het concept, uit de tijd van de oermens" me Tarzan you Jane", bestaat nog steeds in de donkere spelonken van de gameindustrie.

De meeste schrijvers en game ontwikkelaars komen echter tot dezelfde conlusie:

"Meer vrouwen aannemen en betrekken bij de ontwikkeling van spellen en in de algehele gameindustrie"!

Zo kunnen vrouwen van binnenuit meedenken en meewerken aan gameproducten.

Dr.Kathryn Wright, in dienst van 'Womangamers.com' haalt in haar artikel uit 1999 al aan dat de cijfers in Amerika er niet om liegen,43% van van de pc-game spelers zijn vrouwen en 35% van alle console gamers zijn vrouwen, zo wijzen de statistieken in Amerika uit.

Daarnaast zouden 53% van alle gamende vrouwen zouden waarschijnlijk online spelen tegen 43% van de mannelijke spelers.

Enorm vaag natuurlijk... Zelfs voor mij als vrouw zijnde!

Het is niet de praktijk waar ik, in het toch behoorlijk dichtbekabelde Nederland, ervaring mee heb.

Gamende vrouwen zijn schaars, zo lijkt het..

Je 'hoort' ze bijna niet, 'ziet' ze bijna niet en ziet zelden een post in een gameforum van een vrouw.