The Sims Bustin' Out | Gamer.nl

De Gamer.nl redactie bestaat uit stoere bikkels. Bikkels die hun hand niet omdraaien voor de beste en stoerste First Person Shooter, de diepste RPG of de meest strategische RTS game. The Sims echter, is niet voor bikkels. The Sims is voor vrouwen en watjes. Daarom hebben we de nieuwe consoleport van The Sims, The Sims: Bustin' Out, dan ook door een vrouw aan de tand laten voelen. Het gaat er uiteindelijk toch om hoe het spel bij de doelgroep in de smaak valt. Jony, een vrouwelijke die-hard The Sims speler, heeft voor ons de volgende bespreking gemaakt:

Goed nieuws voor alle vriendjesloze mensen onder ons. EA Games komt met een nieuwe versie van The Sims, zodat we weer lekker onze eigen vrienden kunnen creëren. Niet langer alleen op zaterdagavond, de Sims houden je gezelschap.

The Sims Bustin' Out voor de Xbox is, in tegenstelling tot wat we gewend zijn van de Sims op de PC, een actieve game. Zo is het spel vooral gericht op het halen van goals die je naar een volgend level brengen. Waar in de PC-game veel aandacht werd besteed aan de details, zoals meubels en acce oires om je huis zo mooi en stijlvol mogelijk te maken, zo is deze game vooral gericht op het spelen zelf.

Wat wel redelijk oké is, is dat er veel aandacht is besteed aan het uiterlijk van je Sim. Dit kan je zelf tot in de kleinste details aanpa en. Gelukkig zijn de makers van het spel wel met de tijd meegegaan, je kan je Sim een hippe hanenkam geven, een stoere zonnebril of een leuk petje. De dames kunnen los gaan met de aankleding want ook de Sims gaan met de mode mee en zijn helemaal into mini!

Het spel speelt redelijk lastig omdat het allemaal met een controller moet gebeuren en dat speelt een stuk lastiger dan het simpel aanklikken met je muis. De bedoeling van het spel is dat je goals moet behalen om meer opties in het spel te krijgen, zoals meer sociale interacties (bijvoorbeeld de zeurmode, waarin je naar hartelust kan zeuren over het huis) en nieuwe levels, die dan unlocked worden. De goals moet je behalen door carrière te maken, een opdracht uit te voeren of skills te behalen. Deze skills behaal je door bijvoorbeeld een schilderij te maken, dat levert je één punt extra op in creativiteit, en een baantje trekken in het zwembad van de sportschool of je uitsloven bij het bankdrukken kan je een extra punt opleveren bij je bodyskills.