The Moon Project | Gamer.nl

Soms zit je als ontwikkelaar met een probleem. Stel: je maakt een succesvol spel, iedereen vindt het leuk en de verkoopcijfers zijn goed, alleen ben je zo dom geweest om aan het einde van je spel het gehele speelterrein op te laten blazen. Wat moet je dan doen ? Zonder nieuw speelterrein geen nieuw spel. Dan krijg je een geniale inval, naast de aarde hangt ook nog een kleine steenklomp. En gelukkig komt één van de speelbare fracties uit het origineel, ook van deze steenklomp. Probleem opgelost ! Naast het speelterrein probleem te hebben opgelost, heb je dan ook gelijk een titel voor je nieuwe creatie.

Het bovenstaande verhaal zou zo uit de kamers van Topware kunnen komen, de ontwikkelaar van Earth 2150 en The Moon Project. Geheel aan de verwachting van de titel speelt The Moon Project zich af op de maan. De uit Earth 2150 bekende fracties, de Eurasian Dynasty, de Lunar Corporation en de United Civilized States vechten om Buitenaardse technologie die daar gevonden is. De Lunar Corporation is namelijk bezig met de ontwikkeling van een superwapen, iets waar de overige fracties niet blij mee zijn. Alles op alles wordt gezet door de strijdende partijen om de ontwikkeling van het wapen te voorkomen..

De tijdlijn van al dit geweld ligt ongeveer gelijk met de strijd op aarde in deel één. Het verhaal wat zich afspeelt is dus gewoon een subplot van het originele verhaal, het is alleen nooit genoemd in deel één, maar genoeg gepraat over het verhaal. Tijd voor de nieuwe dingen ten opzichte van het vorige deel..