Het verhaal van Spider-man is bij de meeste wel bekend. Peter Parker wordt gebeten door een genetisch gemanipuleerd spinnetje en krijgt daardoor superkrachten. Aangezien Peter Parker een moraalridder in hart en nieren is, besluit hij om deze krachten te gebruiken om het kwaad te bestrijden. Nu loopt er in de stad nog al wat gespuis rond dat ook over superkrachten beschikt, en die heel wat minder vriendelijk van aard zijn. Het is aan Peter om deze op een zo lief mogelijke manier uit de weg te ruimen.
Spider-man is een 3rd person actiegame. Gray Matter heeft een redelijk goede toetsenbord bediening in het spel gestopt en met maar liefst zestien verschillende knoppen kun je na wat oefening toch aardig uit de voeten. Deze knoppen dienen onder andere voor standaard acties zoals springen, meppen, schoppen en rondlopen, maar ook voor het gebruiken van de speciale krachten van Spider-man. Zo kan je spinnenrag op een tegenstander afschieten waardoor hij eventjes niet meer kan bewegen. Je kunt ook rondslingeren en je hebt een zogenaamde zip-line waarmee je een draad afschiet in de kijkrichting en er vervolgens naar toevliegt.
Nee, dit is geen first person spel, maar de camera heeft het nog niet doorSpider-man kan verschillende objecten in zijn omgeving optillen en naar tegenstanders smijten, iets wat in Freedom Force ook al mijn favoriete bezigheid was. Om raak te gooien is het handig eerst de camera op een tegenstander te locken. Dit is sowieso erg handig want de camera wil niet altijd meewerken. Hij zit bijvoorbeeld niet vast achter Spider-man, maar draait zich pas als je al een tijdje een andere richting uitloopt. Indien nodig kan je zelf met behulp van toetsen en de muis de camera wat meer in de juiste richting duwen, maar aangezien beide handen al op het toetsenbord liggen is het gebruik van de muis al niet echt handig.
Spider-man heeft nooit last van natte voetenVooral in de stealth mi ies is de camera soms een pain-in-the-a . Hierin dien je namelijk bewegende camera's te ontwijken en snel weg te glippen naar een donkere plek als je gedetecteerd bent, maar men weet de camera soms zo neer te zetten dat dit een hels karwij kan zijn. Meestal zit er in deze mi ies dan ook niets anders op dan gewoon keihard doorrennen wanneer de alarmbel aan het rinkelen is. Op deze manier is het me nog meerdere malen gelukt het level tot een goed einde te brengen.
Nee, dit is geen side-scroller, maar de camera heeft het nog niet door