Soda Drinker Pro! - Risicoloos frisdrank drinken | Gamer.nl

Heb je wel eens willen genieten van een heerlijk verfri ende frisdrank, maar ben je bang voor de gevolgen? Van cola en fanta word je dik en gaan bovendien je tanden rotten, en alle light-varianten zijn vies en bevatten aspartaam. En als je je dan toch laat verleiden door de zoete geur van een lekker drankje, ben je dan niet bang dat je te veel wordt afgeleid door de smaakexplosie? Voor je het weet loop je onoplettend dwars door het verkeer heen, of loop je zo van het strand de zee in en verdrink je.

Lekker slurpen

Gelukkig is daar nu Soda Drinker Pro! De game biedt al het plezier van het drinken van frisdrank, zonder dat je je lichaam daadwerkelijk hoeft bloot te stellen aan het zoete goedje. Het enige dat van je gevraagd wordt is om je beker naar je mond te brengen met de linkermuisknop en te drinken met de rechter. Deze actie gaat gepaard met een glorieus geslurp en je ziet middels een balkje links bovenin het scherm de hoeveelheid vloeistof in je beker langzaam afnemen.

Bovendien kun je genieten van je virtuele frisdrank op een grote verscheidenheid aan locaties. We hebben allemaal wel eens een colaatje gedronken op het strand, maar wat dacht je van frisdrank in de ruimte? Of in een donker bos bij een verlaten treinrails? Je kunt het zo gek niet bedenken, of je kunt er wel frisdrank drinken. Het is maar goed dat voor elk level wordt verteld wat het moet voorstellen, want de omgevingen lijken wel door een peuter te zijn getekend.

Frisdrank en levensvragen

Wie denkt dat het drinken van virtuele frisdrank het enige is dat Soda Drinker Pro! te bieden heeft, heeft het mis. Tijdens het spelen vuren de maker ook nog een serie aan filosofische vragen en overpeinzingen op je af. Als je in het griezelige bos van je drankje geniet, vraagt de voice-over zich bijvoorbeeld af of spoken ook frisdrank kunnen drinken. Tijdens een ontspannende wandeling op het strand spreekt hij zijn verwoede wens uit voor een eetbare versie van frisdrank. Waarom is er geen hamburger gemaakt van frisdrank? Het zijn deze geestige teksten die de grootste aantrekkingskracht van Soda Drinker Pro! vormen.

Het is sowieso een spel dat je veel vragen stelt. Wat is precies een game? Waar moet een creatie aan voldoen om een game genoemd te worden? Hoe kwalificeer je een spel als dit? Het is de beste game in het zeer beperkte genre, maar er is verder niks aan.